Poznaj dążenie Specialized do zbudowania najbardziej przyjaznego i sprawnego e-roweru, jaki kiedykolwiek powstał


W przypadku Specialized marka Globe była w dużej mierze chybiona.

Producent rowerów po raz pierwszy wprowadził Globe jako submarkę na początku lat 90., koncentrując się na rowerach dojeżdżających do pracy na krótkich dystansach i miejskich. Był w stanie zdobyć nagłówki i relacje telewizyjne w programach takich jak Program Oprah Winfrey ale nigdy tak naprawdę nie wystartował z dealerami ani kupującą publicznością. To było ponownie uruchomiony w 2010 roku z bardziej ukierunkowanym wysiłkiem skierowanym do wymagających rowerzystów miejskich – ale wkrótce potem został przerwany.

Teraz Specialized ma nadzieję, że trzeci raz to urok po ogłoszeniu w zeszłym roku, że wskrzesza nazwę Globe dla nowej linii ciężkich, niedrogich elektrycznych rowerów towarowych. Od lat firma z siedzibą w Morgan Hill w Kalifornii obserwuje, jak e-rowery z nowej kolekcji marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów, takich jak Rad Power Bikes, Aventon i Lectric, zalewają rynek i zdobywają konsumentów dzięki swojej wszechstronności, akcesoriom i przystępne ceny. A teraz Specialized wkracza do walki.

Ogłoszenie z zeszłego roku o Globe przyszedł z czarującym zdjęciem niskoprofilowego roweru z grubymi oponami, ukrywającego się za gąszczem kaktusów wystających z czterech twardych sakw przypiętych po obu stronach przedniego i tylnego koła. Przewód rozciągnięty w poprzek podłogi do gniazdka ściennego, co wskazywało, że rower był elektryczny. A para butelek z wodą z uśmiechniętym, wymachującym językiem logo w stylu emoji nadała całości poczucie bezczelnego lekceważenia.

Dzisiaj firma Specialized ogłasza, że ​​pierwszy model marki Globe, Haul ST, jest do sprzedania. A ponieważ otrzymujemy wszystko, od informacji o cenach i specyfikacji po ekskluzywne zdjęcia, można śmiało powiedzieć, że Globe jest gotowy wyjść zza kurtyny kolczastych kaktusów i poznać świat.

„Chcieliśmy, aby był to prosty rower, ale bardzo wydajny”, powiedział mi Erik Nohlin, który był głównym projektantem oryginalnego składu Globe, a teraz ponownie wciela się w rolę nowo zelektryfikowanej marki. „Chcieliśmy, żeby było wesoło i przyjaźnie”.

Reklama

Specyfikacje rentgenowskie

Ale zanim przejdziemy do procesu projektowania, przejrzyjmy niektóre specyfikacje. Najpierw najważniejsza nowa informacja: cena. Kiedy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, Haul ST będzie sprzedawany za 2700 USD. To stawia go na tym samym polu gry, co niektórzy liderzy kategorii w przestrzeni e-rowerów użytkowych, w tym nowi odświeżony RadRunner 3 Plus z Rad Power Bikes z Seattle.

Specialized twierdzi jednak, że rowery są w magazynie i są gotowe do wysyłki bezpośrednio do rowerzystów po złożeniu zamówienia zapasy będą nieco niższe na początku. Rowerzyści mogą wysłać rowery bezpośrednio do domu lub do lokalnego sprzedawcy, aby pomóc w budowie. Kilku licencjonowanych sprzedawców detalicznych Specialized zamówiło również rowery do sprzedaży bezpośrednio z salonu dla klientów.

Dzięki aluminiowej ramie i niestandardowemu „dużemu silnikowi” w piaście o mocy 700 W, Haul ST jest przeznaczony do cięższych obciążeń niż większość. Jak ciężki? Ładowność motocykla wynosi 419 funtów, co jest dość imponujące. I nie tylko możesz nosić dużo rzeczy, ale także możesz je przenosić na duże odległości. Akumulator 772 Wh (również dostępny wyłącznie dla Specialized) ma maksymalny zasięg 60 mil, choć będzie to w dużej mierze zależało od stylu jazdy. Jazda na najwyższym poziomie wspomagania pedałowania, którego jest pięć, spowoduje szybsze rozładowanie akumulatora niż jazda na niższym ustawieniu.

Haul ST jest sprzedawany jako e-rower klasy 3 bez przepustnicy, z maksymalną prędkością 48 mil na godzinę. Jeśli jednak tęsknisz za odrobiną pomocy, możesz kupić przepustnicę typu plug-in za 50 USD od Globe. Gdy jest używany, napędza rower do 20 mil na godzinę tylko z przepustnicy, a ograniczenie maksymalnej prędkości wspomaganej pedałem 28 mil na godzinę nadal obowiązuje. Kierowcy mogą samodzielnie zainstalować przepustnicę lub sprzedawca Specialized może to zrobić za nich, co można aktywować za pomocą aplikacji Specialized’s Globe na smartfony.

Mówiąc o aplikacji, Haul ST ma tajną supermoc czającą się pod powierzchnią, która również daje mu przewagę: bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Od lat Specialized ulepsza swoje e-rowery dzięki wielu nowym funkcjom po stronie oprogramowania. Obejmuje to aktualizacje oprogramowania, co oznacza, że ​​klienci mogą korzystać z nowych funkcji w miarę ich rozwijania przez Specialized.

Aplikacja Globe firmy została zaprojektowana w celu digitalizacji doświadczenia, zapewniając miejsce, w którym klienci mogą otrzymywać aktualizacje oprogramowania OTA, zamiast przynosić rower do sklepu w celu drobnych aktualizacji. Linia wysokiej klasy e-rowerów Specialized Turbo ma tę funkcję już od jakiegoś czasu, ale wspaniale jest zobaczyć, jak została przeniesiona również do bardziej przystępnej oferty Globe.

Haul ST to jednak coś więcej niż wyrafinowany komputer na kółkach. Jest również przeznaczony do ciągnięcia wielu rzeczy! Nie tylko fantazyjne imię, ludzie. Specialized wyposażył ten rower we wszystkie dzwonki i gwizdki potrzebne do dużych, ciężkich ładunków. Rower jest dosłownie pokryty bagażnikami i elementami ładunkowymi, w tym tylnym bagażnikiem, przednim koszem i szynami wzdłuż przedniego i tylnego koła na maksymalnie cztery sakwy.

Specialized wyposażył ten rower we wszystkie dzwonki i gwizdki potrzebne do dużych, ciężkich ładunków

Specialized oczywiście wolałby, abyś używał własnych sakw z twardą skorupą z otwartym dachem, tzw „Chłodne jaskinie”. Z czterema 19-litrowymi Coolcave zamocowanymi na szynach Haul ST, nie mogę się nadziwić możliwości przewożenia ładunku. Tylny bagażnik można również przekształcić w siedzenie pasażera, z podnóżkami i parą dodatkowych kierownic.

Coraz częściej rowery elektryczne są budowane tak, aby były uniwersalne, co jest ważne dla osób i rodzin, które chcą kupić rowery, z których może korzystać na przykład wielu członków tego samego gospodarstwa domowego. Pod tym względem Haul ST z pewnością sprawdza się w tym polu dzięki podwójnie teleskopowej sztycy i regulowanej kierownicy, która pomieści jeźdźców o wzroście od 1,5 do 2,5 metra.

Kiedy Globe mówi, że Haul ST jest uniwersalny, nie żartuje. Według Nohlina, Specialized wykorzystał swoją bazę danych pasujących jeźdźców, która, jak twierdzi, jest jedną z największych w systemie wymiany narzędzi, aby przeanalizować liczby i wyjść z rowerem, który pasuje do największej grupy ludzi, jaką można sobie wyobrazić. „Doszliśmy do wniosku, że około 95 procent wszystkich kolarzy, których kiedykolwiek testowaliśmy, dobrze pasowało do tego roweru” — mówi.

Niski stopień ramy ułatwia wsiadanie i zsiadanie. A 20-calowe dwuścienne felgi aluminiowe i ciche, ale sprawne opony Carless Whisper Reflect 20 x 3,5 cala zapewniają wygodną i zwinną jazdę. (Tak, zgadza się, Carless Whispers. Ktoś w Specialized musi być fanem George’a Michaela).

„Pomysł naprawdę zaczął się od starego BMX”

Haul ST nie do końca kojarzy się z motocrossem, ale właśnie od tego Nohlin i jego zespół rozpoczęli proces projektowania. „Przyjazna inkluzywność tego, czym BMX był jako ruch”, mówi mi. „Również prostota tego roweru. Wiesz, to w zasadzie jedna z najprostszych form sylwetki roweru.

Śmigłowce były również dużą inspiracją dla Globe, a konkretnie Sikorsky S-64 Skycrane. „To produkt, który został zaprojektowany z myślą o obciążeniu, a nie późniejszych przemyśleniach” — mówi Nohlin. „Jest to naprawdę włączone w funkcjonalność tego mechanizmu”.

„Jest to naprawdę włączone w funkcjonalność tego mechanizmu”.

Możliwość przewożenia dużej ilości ładunku przy jednoczesnym wyświetlaniu zabawnego, przyjaznego, integracyjnego obrazu nie była tak łatwa, jak się wydaje. Niska pozioma linia ramy Haul ST miała odzwierciedlać te zasady projektowe, tworząc wrażenie nisko położonego środka ciężkości, który dobrze radzi sobie z dużymi obciążeniami.

Widelec w stylu BMX oznacza solidność i przystępność. Globe chciał ramy, która byłaby prosta, ale także modułowa, aby klienci byli pod wrażeniem funkcjonalności, gdy zaczęli budować i dodawać.

„Możesz wprowadzić to w jakiś śmieszny tryb” — dodaje Nohlin. „A dzięki ładowności, którą dysponujemy, możesz naprawdę zbudować na tym prostym rowerze i dostosować go do własnych potrzeb”.

Bezczelne logo uśmiechniętej buźki z wysuniętym językiem zostało zaprojektowane przez Benny’ego Golda, znanego projektanta streetwearu z San Francisco. Globe lubił buźkę jako symbol kontrkultury i antyestablishmentu, ale chciał uczynić ją własną, więc zespół nadał jej wygląd gniazdka elektrycznego i nazwał ją „Pluggy”.

Ale Haul ST musiał być czymś więcej niż rowerem cargo dla rowerzystów miejskich i podmiejskich. Nohlin musiał mieć pewność, że może być idealnym pojazdem do obcowania z naturą. Wyruszył więc z Quincy u podnóża Sierra Nevada na 40-milową przejażdżkę z 4000 stóp przewyższenia na „100-procentowym szutrze” — na tylko jednym akumulatorze. Rower spisał się wyjątkowo.

„Jazda po ziemi to świetna zabawa”, mówi. „To jak pojazd lądujący”.

Żywe „światło samochodowe”

Kiedy Specialized po raz pierwszy ogłosiło wskrzeszenie marki Globe, etos jazdy „przynosił więcej radości lokalnemu życiu, jednocześnie zmniejszając liczbę podróży samochodem, ciężarówką i SUV-em potrzebnych do codziennego transportu”.

Moją pierwszą reakcją było to, że Specialized strzela w poprzek przemysłu samochodowego — bezpośrednie wyzwanie dla kultury zdominowanej przez samochody, w której piesi, rowerzyści i inni użytkownicy dróg są po prostu kumplami pod kierownicą gigantycznego SUV-a z wysokim linia maski i straszny przebieg gazu.

W końcu e-rowery są wyjątkowe wśród pojazdów dwukołowych dzięki ich bardzo realnej zdolności zastąpić podróże samochodem dla zdecydowanej większości właścicieli, zwłaszcza te wycieczki, które są poniżej pięciu mil. W szczególności e-rowery towarowe i użytkowe doskonale radzą sobie z ograniczaniem użytkowania samochodu dzięki swojej wytrzymałej konstrukcji i ładowności. Specialized, trzeci co do wielkości producent rowerów w USA pod względem udziału w rynku, chce przyspieszyć przyjęcie e-rowerów, a Globe będzie pojazdem firmy, który to umożliwi.

Saul Leiken, lider kategorii Globe, zdawał się podkreślać ten punkt, kiedy po raz pierwszy wysłaliśmy e-mail na temat Globe w 2022 roku. „Żyjemy w ostatnim pokoleniu, które może coś zmienić w walce ze zmianami klimatycznymi” – powiedział wtedy. „Elektryczność zrewolucjonizowała sposób, w jaki się poruszamy, i aby zaoferować rower jako najbardziej przyjazne dla klimatu rozwiązanie na codzienne wycieczki, Specialized rozszerza nasze tradycyjne wyobrażenia o tym, jak i dlaczego jeździmy”.

Ale w nowszym wywiadzie Leiken podkreślił, że misją Globe nie jest zastąpienie czyjegoś samochodu, ale raczej umożliwienie im prowadzenia bardziej „samochodowego” życia. Własny samochód? W porządku. Ale może pomyśl o zakupie e-roweru Globe zamiast drugiego.

„Naprawdę nie będziemy rozmawiać o wymianie samochodów” — mówi Leiken. „To nie jest nasza główna ambicja”.

Haul ST został zaprojektowany tak, aby dobrze radził sobie z dużymi ładunkami, więc gdy ktoś próbuje zdecydować, który pojazd zabrać do Trader Joe’s, Haul ST staje się naturalnym wyborem. „Dlatego też jest tak przebudowany” — mówi Leiken. „Możesz powiedzieć, że to dużo, ale cholera, kiedy masz na nim dużo ciężaru, nie czujesz się jak na rowerze”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Słabe przypadki użycia sztucznej inteligencji generacji: podcast dotyczący cotygodniowego przestoju komputera

Słabe przypadki użycia sztucznej inteligencji generacji: podcast dotyczący cotygodniowego przestoju komputera Source link

Acer poszerza ofertę laptopów Chromebook Plus o nowy 14-calowy model z procesorami Intel Core

Firma Acer rozszerzyła dziś swoją linię laptopów Chromebook Plus o model Acer Chromebook Plus 514 (CB514-4H/T), zapewniając użytkownikom wydajny, kompaktowy i trwały model,...

SK hynix współpracuje z TSMC przy pakowaniu chipów HBM4

SK hynix Inc. ogłosiła dzisiaj, że podpisała niedawno protokół ustaleń z TSMC w sprawie współpracy przy produkcji HBM nowej generacji oraz ulepszaniu logiki...
Advertisment