Prawdziwym celem działań Ticketmastera na rzecz wprowadzenia biletów niezbywalnych było utrudnienie fanom korzystania z konkurencyjnych platform, takich jak StubHub i SeatGeek, jak wynika z niedawno zaktualizowanej skargi złożonej w Departamencie Sprawiedliwości pozew antymonopolowy przeciwko Ticketmaster i jej spółka macierzysta Live Nation twierdzą. skargaktóry został zmieniony w poniedziałek po tym, jak 10 stanów przyłączyło się do pozwu Departamentu Sprawiedliwości, powołuje się na wewnętrzne dokumenty Ticketmaster uzyskane w trakcie postępowania prawnego.
W 2019 r. Ticketmaster wprowadził SafeTix, który zastąpił statyczne kody kreskowe na biletach elektronicznych zaszyfrowanymi kodami kreskowymi, które odświeżają się co 15 sekund. Ticketmaster reklamował SafeTix jako sposób na ograniczenie oszustw biletowych, ale skarga twierdzi, że ograniczenie konkurencji było „główną motywacją” nowego systemu biletowego.
Dokument ze spotkania zarządu z 2014 r. określa „nieprzenoszalny bilet cyfrowy” jako „przełomowy”. Na spotkaniu trzy lata później obrotowy kod kreskowy został opisany jako „ulepszenie produktu [ ] „o udział w rynku” i możliwość „ZMNIEJSZENIA RYZYKA EKONOMICZNEGO TM”, zgodnie ze skargą.
Zmieniona skarga zawiera nowe informacje o dominacji Ticketmaster na rynku wydarzeń. Jeden wewnętrzny dokument Live Nation cytowany w skardze stwierdza, że Ticketmaster jest głównym sprzedawcą biletów na około 80 procent aren w całym kraju, na których odbywają się mecze drużyn NBA lub NHL. Według wewnętrznych wydarzeń Live Nation wymienionych w skardze, od 2022 r. wydarzenia promowane przez Live Nation stanowiły 70 procent wszystkich pokazów amfiteatralnych w całym kraju.
Departament Sprawiedliwości twierdzi, że z powodu postępowania Ticketmastera konsumenci „zapłacili i nadal płacą więcej za opłaty związane z biletami na wydarzenia na żywo, niż zapłaciliby na wolnym i otwartym rynku konkurencyjnym”. Dokładna kwota szkody pieniężnej jest nadal nieznana, twierdzi skarga, i będzie wymagała ujawnienia w księgach Ticketmastera i Live Nation, a także u zewnętrznych konkurentów.