Rozpoczęcie pracy Metroid Prime 4: Poza wymaga trochę nauki, nawet jeśli jesteś długoletnim graczem Prime. Najnowsza przygoda Samus Aran przebiega nieco inaczej w porównaniu z jej poprzednimi wyprawami 3D. Wrogowie różnie reagują na balistykę, po pierwsze, co stwarza nowe możliwości w zakresie strategii bojowej. I to jeszcze zanim zagłębimy się w sposób, w jaki większość łamigłówek opiera się na nowych mocach psychicznych Samusa.
Nasz Metroid Prime 4 przewodnik dla początkujących zawiera osiem podstawowych wskazówek, które pomogą Ci przetrwać wczesne godziny korzystania z Viewros.
Zablokowany? Odpowiedzią są prawdopodobnie moce psychiczne
Jeśli w którymkolwiek momencie wyprawy Viewros nie wiesz, jak postępować, dobrze jest sprawdzić, czy możesz manipulować czymś za pomocą naładowanej psychicznej wiązki Samusa, ponieważ często tak jest w przypadku Premier 4wczesne godziny. Nie możesz dosięgnąć przełącznika po drugiej stronie pokoju? Wypróbuj kontrolowany psychicznie strzał ładunkowy. Stawiasz czoła bossowi, który ma wiele słabych punktów? Strzał ładunkowy kontrolowany psychicznie. Osłonięty wróg, który jest wrażliwy tylko od tyłu? Tak, rozumiesz o co chodzi.
Bądź kreatywny i bądź uważny
Kiedy odpowiedź nie jest moce psychiczne, to prawdopodobnie coś innego w środowisku. Metroid Prime 4 zapewnia niezwykłą równowagę pomiędzy wskazaniem na przykład miejsca, w którym znajdują się drzwi, a oczekiwaniem, że rozwiążesz zagadki bez niczyjej pomocy. Na przykład w jednym z wczesnych przypadków Samus został uwięziony w pomieszczeniu, w którym panel sterowania windą jest poza zasięgiem. Rozwiązanie? Użyj przemysłowego ramienia, aby przesunąć opony motocykla, aby podnieść Morph Ball Samus i upuścić ją tam, gdzie powinna. W Viewros nie brakuje podobnych łamigłówek, więc jeśli nie wiesz, co zrobić, rozejrzyj się po otoczeniu i zobacz, co może dobrze pasować do twoich obecnych umiejętności.
Przechwycić cel
Namierzenie wroga ułatwia oczywiście trafienie go, ale zapewnia także przydatny unik, którego inaczej nie miałbyś. Naciśnij szybko B podczas ostrzeliwania wroga, aby Samus wykonał szybki unik w bok. Często jest to jedyny sposób na uniknięcie obrażeń od wrogów strzelających pociskami lub promieniami. Walka jest dużo bardziej powszechna w Premier 4 niż w większości gier Metroid, nawet w porównaniu do Część 3: Korupcjawięc chcesz uniknąć otrzymania obrażeń i zniszczenia Samusa tak bardzo, jak to możliwe.
Odśwież swoje materiały wybuchowe
Metroid Prime 4 lubi zakładać, że dobrze znasz jego język, nie zadając sobie trudu, aby Cię uczyć. Zwykle nie jest to nic wielkiego. Jeśli nie potrafisz odróżnić swojego ukrytego psi-bota od Bóldożercy, nadal dasz sobie radę. Jednak w przypadku niektórych bossów i zagadek musisz wiedzieć, co tak naprawdę oznaczają wpisy skanera. Weźmy na przykład pierwszą walkę z Syluxem. Jego druga forma jest nie do zatrzymania, chyba że zaatakujesz go wstrząsającym podmuchem. Co to jest wstrząsający wybuch? Wpis w dzienniku nic nie mówi.
Spróbuj więc zapamiętać to:
- Wstrząsający wybuch: Wymaga bomby z kulą morficzną
- Wybuchowy wybuch: Wymaga rakiety
- Potężny podmuch lub duża siła: Zwykle pęka, gdy trafisz go strzałem z naładowanego promienia
Premier 4 rzuca także inne terminy, takie jak porażenie prądem i tak dalej, chociaż powiązanie między nimi a jedną z broni Samusa jest zwykle prostsze. Przykładowo, w przypadku rzeczy wymagających porażenia prądem użyj wiązki elektrycznej Samusa.
Uruchom wizjer skanera – dużo
Jest to prawdopodobnie druga natura, jeśli grałeś w jakąkolwiek Metroid Prime wcześniej, ale skanowanie to jeszcze większa sprawa Metroid Prime 4. Dzienniki Lamorn — jak kawałki wiedzy Chozo z pierwszego Metroid Prime — jest ich niewiele i są bardzo rzadkie, więc większość historii lokalizacji rozgrywa się w oparciu o losowe fragmenty, które możesz zeskanować. Tak, za różnymi rodzajami kontenerów transportowych i ciężarówkami używanymi do ich transportu kryje się pewna historia.
Nawet jeśli nie przejmujesz się zbytnio budowaniem świata, powinieneś przyzwyczaić się do skanowania bossów i wrogów w poszukiwaniu wskazówek, jak znaleźć ich słabe punkty. Niektórzy bossowie, w tym Sylux, mają różne dzienniki skanowania ze wskazówkami na temat ich nowych słabości, gdy również zmieniają formy.
Użyj swoich rakiet
Choć gromadzenie najpotężniejszej amunicji może wydawać się kuszące, nie wahaj się użyć rakiet przeciwko większości wrogów. Wrogowie w Metroid Prime 4 są znacznie bardziej wrażliwe na różne rodzaje siły niż w innych grach Metroid. Weźmy na przykład automaty w Volt Forge lub Bóldożerców w Fury Green. Ty Móc po prostu użyj wiązki mocy/psychicznej, aby ich pokonać, ale możesz też odrzucić ich do tyłu i przerwać ich ataki wybuchem rakiety.
Wyjątkiem jest sytuacja, gdy spotykasz potężnego wroga, który jest słaby tylko na pociski. W takim przypadku nie marnuj ich na moby ani nic innego niż miejsce, które jest słabe na pociski. Nawet jeśli skończy ci się amunicja, nie jest to wcale takie straszne. Bossowie mają wygodny zwyczaj przywoływania małych wrogów lub wypluwania zniszczalnych pocisków, zrzucających amunicję.
Eksploruj wszędzie
Tak, odkrywanie to istota Metroidvanii, ale w tej łatwo jest dać się wciągnąć w posuwanie się naprzód, nie zawracając sobie głowy rozglądaniem się. Metroid Prime 4 nie jest zainteresowany wskazywaniem Ci lokalizacji ulepszeń ani oszczędzaniem pokoi. Jego pokoje mają zazwyczaj nieco bardziej skomplikowany układ, dzięki czemu nie można po prostu zobaczyć wszystkiego od razu po wejściu, w przeciwieństwie do czegoś takiego Zremasterowany Metroid Prime. Ekspansja rakietowa może być ukryta pod nieco nietypowym wzorem podłogi. Rezerwowy pokój może być schowany na tyłach większej komnaty, z drzwiami cofniętymi poza zasięg wzroku.
Notować
Możesz umieścić znaczniki mapy Metroid Prime 4ale tak naprawdę nie mówią ci wszystkiego, np. jakiego wzmocnienia potrzebujesz do konkretnej rzeczy. Miło jest wiedzieć, gdzie znajduje się ekspansja rakietowa, ale jeśli nie pamiętasz, że potrzebujesz psychicznego przyciągania lub kuli wzmacniającej, nie jest to zbyt pomocne w planowaniu.
Niektóre ważne lokalizacje również nie nadają się do umieszczenia na mapach znaczników, albo dlatego, że nie widać powiązanego z nimi wzmocnienia, albo po prostu naprawdę łatwe o czym zapomnieć. Warto robić notatki, aby pamiętać o zabraniu wszystkich zielonych kryształów, które zbierzesz na pustyni, z powrotem do ołtarza Lamornów. Albo ten losowy właz w Volt Forge, który nie ma żadnych cech wyróżniających i po prostu tam czai się i czeka, aż go otworzysz. W Viewros jest wiele takich rzeczy i dobrze jest być na bieżąco ze wszystkimi, jeśli chcesz wypełnić swój dziennik i dążyć do uzyskania jak najwyższego odsetka ukończenia.

