Powolny rozwój Apple Music i innych usług przesyłania strumieniowego po raz pierwszy został publicznie potwierdzony przez największą wytwórnię muzyczną świata, Universal Music Group.
Choć UMG uważa, że jest to chwilowe spowolnienie, niektórzy przedstawiciele branży sądzą, że jest to raczej trwała zmiana…
Powolny wzrost Apple Music i innych
Kilkakrotnie zauważyliśmy, że firma nie aktualizowała publicznie liczby abonentów Apple Music od 2019 r., gdy liczba ta osiągnęła 60 mln.
Firma była ogłaszanie kamieni milowych co 10 mln subskrybentówco sugeruje, że pięć lat później liczba ta może nadal wynosić mniej niż 70 mln.
Nie jest to problem dotyczący wyłącznie Apple, gdyż Spotify i Amazon Music również odnotowują wypłaszczenie krzywych wzrostu, jednak branża muzyczna jak dotąd nie chce się do tego przyznać.
Universal Music Group przyznaje się do spowolnienia
UMG zostało zmuszone do przyznania się do błędu po ogłoszeniu rozczarowujących przychodów z usług przesyłania strumieniowego muzyki. Bloomberg donosi komentarz dyrektora finansowego spółki.
„Przychody z subskrypcji odnotowały spowolnienie wzrostu” – powiedział analitykom dzień wcześniej dyrektor finansowy Universal Music Boyd Muir. „Duzi partnerzy, którym nie udało się osiągnąć sukcesu w globalnej adopcji, odnotowali spowolnienie w pozyskiwaniu nowych abonentów”.
Tłumaczenie: Streaming zwalnia. Apple i Amazon w szczególności nie pozyskują wielu nowych klientów.
Choć było to swego rodzaju tajemnicą poliszynela, inwestorzy byli wyraźnie zaniepokojeni, a akcje UMG spadły aż o 30%.
UMG twierdzi, że to chwilowe załamanie, ale wielu nie jest tego takich pewnych.
Zła wiadomość dla wytwórni płytowych jest taka, że ich biznes nie rośnie już tak szybko. Streaming wyszedł z ery wysokiego wzrostu i wkroczył w erę wolniejszego wzrostu. Firmy muzyczne mają ograniczone możliwości samodzielnego rozwiązania problemu spowolnienia streamingu. Więc chociaż wytwórnie uważają, że to tylko chwilowe niepowodzenie, to jednak zredukowały liczbę pracowników i dokonały reorganizacji, aby zwiększyć liczbę pracowników w krótkim okresie.
Niektórzy uważają, że nowe poziomy cenowe za muzykę przesyłaną strumieniowo okażą się pomocne, ponieważ wytwórnie otrzymują (wysoki) procent od ceny subskrypcji – ale długo obiecywany poziom bezstratny Spotify wciąż nie został uruchomiony, a Apple udostępnia go za darmo.
zdjęcie zrobione przez Tomasz Kolnowski NA Odsłoń
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.