Większość aplikacji do przesyłania wiadomości pozwala wybrać, czy chcesz ujawnić, że przeczytałeś wiadomość, ale nie było możliwości wyłączenia Instagrama przeczytaj rachunki. To się teraz zmienia, choć początkowo tylko dla niektórych użytkowników…
Plusy i minusy potwierdzeń odczytu
Kiedy wysyłasz wiadomość, przydatna może być informacja, kiedy odbiorca ją przeczytał. Jeśli się spóźnisz, musisz zmienić plan lub masz inne aktualne informacje do przekazania, zaznaczenie lub status „Przeczytane” zapewni Ci pewność.
Jednocześnie może się zdarzyć, że Ty – jako odbiorca – nie chcesz, aby nadawca wiedział, że przeczytałeś wiadomość. Może się zdarzyć, że będziesz chciał przemyśleć tę sprawę, zanim odpowiesz.
Istnieje również ryzyko postrzegania niegrzeczności. Jeśli przeczytasz wiadomość w chwili, gdy spieszysz się na spotkanie, a następnie będziesz mógł na nią odpowiedzieć dopiero po godzinie, nadawca może pomyśleć, że nie traktujesz go priorytetowo.
Dlatego większość aplikacji do przesyłania wiadomości pozwala wybrać, czy chcesz wysyłać potwierdzenia przeczytania.
Potwierdzenia odczytu na Instagramie
Czaty na Instagramie i Facebook Messenger to dwa wyjątki, w przypadku których nie można zapobiec wysyłaniu potwierdzeń przeczytania w momencie otwarcia wiadomości. Ale Engadget informuje, że wygląda na to, że to się zmieni.
Dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg i szef Instagrama Adam Mosseri ogłosili aktualizację na swoich kanałach transmisji na Instagramie.
Mosseri udostępnił także obraz działania tej funkcji. Opcja będzie dostępna w zakładce Prywatność i bezpieczeństwo, do której można uzyskać dostęp po kliknięciu imienia i nazwiska osoby na czacie. Pojawi się sekcja „Kto może zobaczyć Twoją aktywność”. Po prostu przełącz przełącznik poniżej, a wszystkie widoki, które będą wyświetlane dalej, powinny stać się prywatne. Jednak wszystkie wiadomości wysłane w trybie znikania nadal będą miały potwierdzenia przeczytania.
Jak zauważa serwis, wciąż jest wiele niewiadomych. Ile osób zostanie objętych testem np. Na razie wygląda na to, że jest to przełącznik uniwersalny, a nie wiemy jeszcze, czy będzie można wybrać także ustawienie kontaktowo.
Ponadto nie ma pojęcia, czy taka sama elastyczność zostanie rozszerzona na Facebook Messenger.
Jeśli zaliczasz się do osób objętych testem, podziel się wrażeniami w komentarzu.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.