Posłowie żądają, aby Fujitsu „przygwoździło” obietnicę finansową złożoną ofiarom skandalu na poczcie


Parlamentarzyści żądają więcej gwarancji dotyczących wkładu Fujitsu w koszty, jakie ponoszą brytyjscy podatnicy w wyniku wypadnięcia z UE Skandal na poczcie Horizon.

Przesłuchanie komisji specjalnej ds. biznesu i handlu, skupiające się na zadośćuczynieniu finansowym dla ofiar skandalu, parlamentarzyści zwrócili się o więcej informacji na temat obietnic złożonych przez Fujitsu w zakresie wniesienia wkładu.

W styczniu powiedział Paul Patterson, dyrektor europejski w firmie Fujitsu, która dostarczyła oprogramowanie, które wywołało skandal Fujitsu jest „moralnie zobowiązane” do udziału w kosztach a parlamentarzyści chcą teraz bardziej konkretnych gwarancji.

Przesłuchując Carla Cresswella, dyrektora ds. odporności biznesowej w departamencie ds. biznesu i handlu, Andy’ego McDonalda MP zażądał od rządu powrotu do Fujitsu i dotrzymania obietnicy. Zapytał, co się robi, aby „przybić”. [Fujitsu] w dół” w odniesieniu do jego wkładu.

„Nie będziesz mówił o pieniądzach, ale co z zasadami? Oczekiwalibyśmy większego postępu w tej kwestii, nawet gdyby był to tylko procentowy wynik” – powiedział.

Cresswell powiedziała komisji: „Pytanie o to, kto ogółem pokrywa koszty – podatnik czy ktoś inny, jest wciąż bardzo aktualne”.

Reklama

Zgodził się, że pomysł, aby Fujitsu partycypowało w ogólnych kosztach, a nie obciążało wyłącznie podatnika, „jest bardzo rozsądne”, dodał: „Fujitsu wydaje się być na to otwarte”.

Przyznał jednak, że nie omawiano żadnych liczb. „Zasada jest ustalana. Jesteśmy w kontakcie z Fujitsu, ale obecnie nie negocjujemy żadnych kwot” – powiedział parlamentarzystom.

Powiedział, że teraz nie jest najlepszy moment na uzgodnienie konkretnych liczb, ponieważ publiczne dochodzenie w sprawie skandalu w sprawie programu Horizon jest w toku i cały czas ujawniane są informacje. „Gdybyśmy od czasu do czasu uzgadniali kwotę pieniędzy, w ramach dochodzenia publicznego znaleziono coś istotnego, co mogłoby mieć wpływ na negocjacje, uważam, że błędem byłoby osiąganie z wyprzedzeniem porozumienia w imieniu podatników, gdy sytuacja mogłaby zmienić w wyniku zapytania.”

McDonald powiedział Cresswellowi: „Musisz uzyskać od nich coś sensownego, ponieważ w tej chwili miło jest usłyszeć przeprosiny, ale ostatecznie bez zapłaty podatnikowi nie mają one żadnego znaczenia, więc proszę, czy mógłbyś odejść od tej komisji i masz do tego jakieś ostre krawędzie?”

Skandal na poczcie widzieliśmy, jak Urząd Pocztowy obwiniał tysiące kierowników poczty za niedociągnięcia księgowe, które w rzeczywistości były spowodowane przez system handlu detalicznego i księgowości Poczty, znany jako Horizon, firmy Fujitsu.

Straty nie istniały w prawdziwym świecie, tylko w systemie komputerowym, ale podrzędni pocztowi byli zmuszeni płacić poczcie pieniądze, aby pokryć fantomowe straty. Co więcej, mimo że Urząd Pocztowy wiedział, że systemowi brakuje integralności, na podstawie jego danych kierownictwo poczty było ścigane za przestępstwa związane z nieuczciwością.

Podczas przesłuchania w ramach publicznego dochodzenia w sprawie skandalu Horizon Patterson z Fujitsu powiedział, że nie wie, dlaczego dowódcy błędów w oprogramowaniu nie zostali przedstawieni kierownikom poczty, gdy toczyło się przeciwko nich postępowanie na podstawie dowodów z systemu informatycznego Horizon, pomimo twierdzeń, że braki księgowe były spowodowane błędami komputerowymi.

Przyznał, że firma informatyczna przegapiłeś okazję do podjęcia działań oraz zapobieganie niesłusznemu skazywaniu kierowników poczty za przestępstwa finansowe po tym, jak oprogramowanie wykazywało niewyjaśnione braki na rachunkach oddziałów.

Patterson obiecał także, że Fujitsu spotka się z ofiarami skandalu na poczcie i ich przedstawicielami, aby omówić, co gigant IT może dla nich zrobić poza zadośćuczynieniem finansowym. Jego zdaniem mogłoby to obejmować wsparcie dla „przedsięwzięć” w zakresie przedsiębiorczości lub edukacji.

Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuprzedstawiający historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli w wyniku działania systemu Horizon.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Linia Razer Huntsman V3 Pro z analogowymi przełącznikami optycznymi Gen-2 uwalnia precyzję

W konkurencyjnym świecie gier, gdzie liczy się każda milisekunda, narzędzia, którymi posługujesz się, mogą zadecydować o porażce lub zwycięstwie. Każde naciśnięcie klawisza...

Jak Bitcoin może wspomóc wzrost w rozwijających się gospodarkach

Wiele krajów rozwijających się niewątpliwie doświadczyło swoich problemów gospodarczych. Niektóre z tych krajów mają niestabilne i niezaufane waluty fiducjarne. W związku z tym przyjmują...

Nowe narzędzie do projektowania WaveForming firmy Trinnov zaleca układ pomieszczenia w celu optymalizacji wydajności dźwięku

Trinnov Audio, francuski producent zaawansowanych procesorów audio dla kina domowego, high-end audio i kin komercyjnych, ogłosił wprowadzenie na rynek narzędzia do projektowania dla...
Advertisment