Poseł domaga się odpowiedzi od ministra rządu w sprawie drugiego wadliwego systemu informatycznego Poczty


Urząd Pocztowy oświadczył, że poważnie podchodzi do zgłoszeń dotyczących prześladowań i ścigania kierowników poczty, wykorzystując dane z systemu poprzedzającego wprowadzenie kontrowersyjnego systemu Horizon, który był przyczyną najpowszechniejszej pomyłki sądowej we współczesnej historii Wielkiej Brytanii, i będzie badać kierowane do niego sprawy.

Organizacja odmawia jednak odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące systemu znanego jako Capture, pozostawiając niepewność co do liczby zastępców kierowników poczty.

Poseł Kevan Jones, który przez wiele lat prowadził kampanię na rzecz sprawiedliwości dla kierowników poczty dotkniętych błędami programu Horizon, szuka odpowiedzi na pytanie, dlaczego obwiniano kierowników poczty za niewyjaśnione niedociągnięcia, które miały miejsce podczas korzystania z oprogramowania znanego jako Capture w oddziałach poczty w latach 90. Podkreślił dowody świadczące o tym, że Urząd Pocztowy wiedział, że system ma wady, a mimo to obwiniał kierowników poczty, a nawet ścigał ich, gdy audytorzy wykryli niewyjaśnione braki księgowe.

Doniesienia pojawiły się teraz, gdy skandal Post Office Horizon znalazł się w centrum uwagi opinii publicznej. Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal związany z Horizonem w 2009 rokuukazujący historie siedmiu naczelników poczty i problemy, jakich doświadczyli w wyniku działania systemu Horizon (zobacz oś czasu wszystkich artykułów poniżej).

Jako system Horizon i Skandal na poczcie jest teraz na pierwszych stronach gazet, byli dyrektorzy poczty zgłosili się, aby opisać problemy, jakich doświadczyli w poprzednim systemie, który miał podobny wpływ na nieznaną liczbę kierowników poczty.

Jones powiedział: „Od Pan Bates kontra Poczta Dramat ITV wyemitowany w pierwszym tygodniu stycznia, [I have] skontaktowało się tyle samo osób, których dotyczyło Capture, co i Horizon. Urząd pocztowy musi wyjaśnić sprawę Capture – wiedział, że jest wadliwy, a mimo to na tej podstawie ścigał ludzi”.

Reklama

Computer Weekly zwrócił się do Urzędu Pocztowego z prośbą o wyjaśnienie, czym jest system Capture, czy stanowi część pilotażu, w ilu oddziałach z niego korzysta oraz ilu kierowników poczty zostało pociągniętych do odpowiedzialności na podstawie danych pochodzących z przechwytywania, jednak nie otrzymał odpowiedzi na te pytania. Jednakże Urząd Pocztowy stwierdził, że osoby dotknięte błędami przechwytywania powinny się z nim skontaktować.

Rzecznik Urzędu Pocztowego powiedział: „Bardzo poważnie podchodzimy do wszelkich obaw zgłoszonych w związku z przypadkami sprzed wprowadzenia systemu Horizon w 1999 r. Prowadzimy dochodzenie, uwzględniając konkretne przypadki, na które zwrócono nam uwagę, i w przejrzysty sposób opublikujemy nasze ustalenia”.

Dokumenty ujawniają, że w siedzibie Poczty w Londynie istniał zespół zajmujący się rozwojem przechwytywania, a biuletyn Branch Focus – cotygodniowa aktualizacja dla kierowników poczty – we wrześniu 1995 r. ujawniał, że kierownicy poczty mieli problemy z oprogramowaniem.

W biuletynie Branch Focus napisano: „Mieliśmy świadomość, że jako nowe oprogramowanie nieuchronnie będą pojawiać się błędy w programie. Usterki te były ogólnie uważane za niskiej kategorii i naszym planem było ich naprawienie w ramach naszej 90-dniowej gwarancji po pierwszym odbiorze.

Mark Baker, niedawno emerytowany zastępca naczelnika poczty, który był przedstawicielem zastępcy naczelnika w Związku Pracowników Komunikacji, powiedział, że wiedział o systemie przechwytywania, ale myślał, że to tylko pilotaż: „Myślałem, że jest używany tylko przez garstkę wybranych zastępców naczelnika poczty w ramach procesu i nie zdawał sobie sprawy, że ludzie są pociągani do odpowiedzialności za podawane przez niego dane”.

Jones napisał do Kevina Hollinrake’a, podsekretarza stanu w Departamencie Biznesu i Handlu, żądając odpowiedzi na temat tego, co Urząd Pocztowy wiedział o błędach programu Capture i dlaczego niektórzy podrzędni naczelnicy poczty byli „prześladowani i ścigani” na podstawie danych wygenerowanych przez program Capture.

Napisał: „Wiemy, że oprogramowanie Capture było wadliwe, co spowodowało uszkodzenie danych. Wiemy też, że Poczta już wówczas wiedziała o tych uchybieniach, otwarcie komunikowała się o nich z podpoczmistrzami. Jednakże kilku byłych kierowników poczty zgłosiło się teraz – w tym niektórzy, którzy otwarcie rozmawiali z mediami, aby udokumentować swoje historie – i powiedziały, że pomimo wiedzy o tych błędach, zostali oskarżeni o bycie odpowiedzialnymi za niedokładne braki.

Powiedział, że wobec niektórych z kierowników poczty, których to dotyczyło, postawiono zarzuty, inni odłożyli dziesiątki tysięcy funtów z własnych pieniędzy, aby wyrównać rachunki, a wielu z nich straciło środki do życia i dobrą opinię w swojej społeczności po wygaśnięciu umów z pocztą .

„Jestem zszokowany, że dopiero zaczynamy odkrywać coś, co wydaje się być drugim skandalem obejmującym prześladowanie i ściganie kierowników poczty na podstawie dowodów z systemu komputerowego, o którym wiadomo, że jest wadliwy” – powiedział Jones.

Steve Marston, były zastępca naczelnika poczty w Bury w hrabstwie Lancashire, oskarżony w 1996 r. o kradzież i fałszywe księgowanie w związku z niewyjaśnionym niedoborem prawie 80 000 funtów, powiedział, że nigdy nie miał żadnych problemów z korzystaniem z papierowego systemu księgowego aż do czasu jego oddziału, który prowadzony od 1973 roku, zaczął korzystać z systemu Capture.

„Urząd Pocztowy zmusił nas do korzystania z niego w 1996 r.” – powiedział, opisując go jako samodzielny system, który wymagał od kierowników poczty zakupu własnych komputerów do uruchamiania oprogramowania. Dodał, że czuł presję, aby korzystać z systemu w czasie, gdy Poczta zamykała wiele oddziałów.

„Do wyboru był przejście na ten system lub pozostanie przy systemie ręcznym i zamknięcie ryzyka. Przez 20 lat, korzystając z ręcznych procesów księgowych, nie miałem żadnych problemów, ale w ciągu 20 lat korzystania z programu Capture zaciągnąłem dług w wysokości 79 000 funtów” – powiedział Marston.

Stwierdził, że nie poinformował Poczty, bo uważał, że popełnia błędy i że sprawa sama się naprawi. Nie miał doświadczenia z komputerami i uważał, że nie mogą popełniać błędów.

„Właśnie pojawiły się komputery i odniosłem wrażenie, że komputery nie mogą popełniać błędów. Za każdym razem, gdy poniosłem porażkę, myślałem, że to muszę być ja – że popełniłem błąd, mimo że nie popełniałem tego od ponad 20 lat. Marston pokrył straty z własnych pieniędzy, ale sytuacja stawała się „coraz gorsza” – stwierdził.

Po tym, jak kontrola wykazała stratę, której nie był w stanie w pełni pokryć z własnej kieszeni, polecono mu przyznać się do kradzieży i oszustwa, aby uniknąć więzienia. Sędzia wziął pod uwagę dwie nagrody za odwagę, które Marston otrzymał wcześniej za przeciwstawienie się uzbrojonym rabusiom, co oszczędziło mu kary więzienia. Otrzymał 12 miesięcy więzienia w zawieszeniu, stracił dom i firmę oraz zbankrutował.

Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuukazujący historie siedmiu naczelników poczty i problemy, jakich doświadczyli w wyniku działania systemu Horizon (poniżej znajdziesz kalendarium wszystkich artykułów od 2009 roku.)

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.

Oglądać: Dokument ITV o skandalu na poczcie, Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Concept przewiduje, że Apple może wprowadzić nowe funkcje do systemu VisionOS 2

Chociaż Vision Pro pojawił się w sklepach zaledwie kilka tygodni temu, Apple ogłosiło nowe urządzenie w czerwcu ubiegłego roku na WWDC – i...

Vice porzuca Vice.com i zwalnia setki pracowników

Po niemal trzech dekadach Wice przestanie publikować artykuły na swojej stronie internetowej. Wiceprezes ds. mediów, Bruce Dixon, powiedział dzisiaj, że firma zamierza...

Nasze ulubione gry, ubrania i akcesoria dla fanów Elden Ring

Pierścień Eldena jest przez wielu uważana za najlepsze doświadczenie FromSoftware, z mroczną, średniowieczną scenerią i głęboką historią napisaną częściowo przez...
Advertisment