Porsche wreszcie to zrobiło odsłonięty wagonowe rodzeństwo modelu Taycan EV. Pierwotnie dokuczał w formie koncepcyjnej w 2018 roku a pojawi się tego lata, Taycan Cross Turismo jest bardziej użyteczną wersją pierwszego samochodu elektrycznego Porsche z tylną klapą, większą przestrzenią wewnętrzną, większym prześwitem i opcjami zorientowanymi na jazdę terenową.
Ceny nowego crossovera EV zaczynają się od 90 900 USD plus opłaty za dostawę. Podobnie jak zwykły sedan Taycan, istnieją cztery różne wersje o rosnącej cenie i osiągach: Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Turbo Cross Turismo i Taycan Turbo S Cross Turismo.
w odróżnieniu zwykły Taycan, wszystkie cztery wersje Cross Turismo są wyposażone w większy akumulator Porsche o mocy 93,4 kWh oraz konfigurację z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. Każde wykończenie Cross Turismo jest o około jedną dziesiątą sekundy wolniejsze od 0 do 60 mil na godzinę niż jego odpowiednik w wersji sedan ze względu na dodatkowy rozmiar i wagę, chociaż model podstawowy jest o 0,3 sekundy szybszy niż zwykły Taycan 4S. Im więcej zapłacisz, tym mocniejsze będą silniki, a najwyższej klasy Turbo S Cross Turismo osiąga maksymalną moc 750 koni mechanicznych w trybie kontroli startu.
Cross Turismo oferuje również 0,39 cala (10 mm) dodatkowej przestrzeni nad głowami na przednim siedzeniu i 3,62 cala (92 mm) więcej na tylnym siedzeniu niż sedany Taycan. Naprawdę jest więcej miejsca dzięki włazowi i temu, że Cross Turismo jest o około pół cala dłuższy i o cal wyższy niż sedan. To skutkuje kilkoma dodatkowymi stopami sześciennymi miejsca do przechowywania również w Cross Turismo, chociaż przedni bagażnik pozostaje tej samej wielkości.
Cross Turismo tak naprawdę nie jest będzie samochodem terenowym, takim jak nadchodzący pickup Rivian lub Hummer EV, choć Porsche najwyraźniej chce pozyskać kupujących czuć jakby mogli poradzić sobie w trudnym terenie, gdyby doszło do pchnięcia.
Wszystkie cztery wersje Cross Turismo są wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, za pomocą którego można szybko zwiększyć prześwit pojazdu o 10 mm (0,39 cala) i usztywnić jazdę w „trybie szutrowym”. Przełączenie na ten tryb zwiększa również kontrolę trakcji i stabilności oraz zarządzanie momentem obrotowym, aby ułatwić jazdę po „luźnych nawierzchniach”, takich jak błoto, piasek i – oczywiście – żwir. Poza tym kupujący mogą zdecydować się na „pakiet off-roadowy”, który dodaje trochę czarnego wykończenia wokół Cross Turismo i domyślnie dostosowuje wysokość jazdy w trybie Gravel. Relingi dachowe i bagażnik na rowery (który mógłby pomieścić Drogie nowe e-rowery Porsche całkiem nieźle) są również opcjami.
Przy tych słabych aspiracjach terenowych nie jest zaskakujące, że kupujący Taycan Cross Turismo nie będą musieli rezygnować z typowych udogodnień lub funkcji Porsche, takich jak bezprzewodowy Apple CarPlay, ani tego samego rodzaju ulepszeń, które można znaleźć w sedanie Taycan (adaptacyjny tempomat, utrzymanie pasa ruchu , wyświetlacz Head-Up, fotele masujące z 14-stopniową regulacją, systemy audio Bose i Burmester itp.).
To była zasadniczo główna obietnica, gdy zadebiutował Cross Turismo: nieco większa, bardziej SUV-a wersja tego, co wtedy nazywano Mission E.I chociaż niektórzy mogą być rozczarowani, że ostateczny model Cross Turismo nie wygląda na tak gotowy. Rajd jak koncepcja, to z pewnością powinno pomóc Porsche w sprzedaży większej liczby pojazdów elektrycznych do jego legalnie popularne SUV-y również przechodzą na energię elektryczną.