Porównanie najnowszych zmian w App Store firmy Apple w UE z wytycznymi Google dotyczącymi sklepu Play


W zeszłym tygodniu, Apple ogłosiło zmiany w strategii zgodności z Digital Markets Act w Unii Europejskiej. Zmiany te dotyczą aplikacji, które łączą się ze stroną internetową i obejmują nową strukturę opłat skupioną wokół Initial Acquisition Fee i Store Services Fee.

Okazuje się, że Apple zmiany w wytycznych w zakresie linkowania w UE są dość podobne do Zasady sklepu Google Play w UE – ale z kilkoma kluczowymi różnicami. Oto jak wypadają te dwa ustalenia.

Opłata za przejęcie firmy Apple a opłata za przejęcie firmy Google

W przypadku aplikacji, które zawierają linki do zewnętrznych witryn internetowych w Unii Europejskiej, zarówno Apple, jak i Google pobierają opłatę za początkowe pozyskanie (ang. Initial Acquisition Fee).

  • Opłata początkowa Google za przejęcie: 10% za zakupy w aplikacji, po dwóch latach spada do 5% za subskrypcje.
  • Opłata początkowa za przejęcie firmy Apple: Stała opłata w wysokości 5%.

Oprócz różnic pomiędzy samymi opłatami, Apple i Google różnią się również w kwestii okna atrybucji, w którym opłata za początkowe pozyskanie ma zastosowanie do aplikacji:

  • Opłata początkowa za przejęcie firmy Apple: Opłata ta obowiązuje przez pierwsze 12 miesięcy od momentu pierwszego pobrania aplikacji z uprawnieniem do linkowania.
  • Opłata początkowa Google za przejęcie: Opłata ta obowiązuje przez pierwsze 24 miesiące od momentu pierwszego pobrania aplikacji.

Opłata za usługi sklepowe Apple’a a stała opłata za usługi Google’a

Zarówno Apple, jak i Google pobierają oddzielną opłatę, którą Apple nazywa Opłatą za Usługi Sklepowe, a Google nazywa Opłatą za Usługi Bieżące.

Reklama
  • Opłata za bieżące usługi Google: 17% za zakupy w aplikacji lub 7% za subskrypcje z automatycznym odnawianiem.
  • Opłata za usługi sklepu Apple (obsługiwana zgodnie z alternatywnymi warunkami handlowymi UE): 10%
    • Zniżka wynosi 5% dla członków programu App Store Small Business Program.
    • Obniżka o 5% w przypadku odnowienia subskrypcji po roku.
    • Opłata Core Technology Fee również nadal obowiązuje. Apple twierdzi, że 99% deweloperów nie zapłaci CTF.
  • Opłata za usługi sklepu Apple Store (w App Store zgodnie ze standardowymi warunkami handlowymi): 20%
    • Obniżka do 7% dla członków programu App Store Small Business Program.
    • Opłata zostaje obniżona do 7% w przypadku odnowienia subskrypcji po roku.
    • Brak opłaty za technologię podstawową

Google i Apple mają również odmienne zasady dotyczące sposobu działania Opłaty za Usługi Bieżące i Opłaty za Usługi Sklepowe po pierwszym roku.

  • Opłata za bieżące usługi Google: Po dwóch latach deweloper może zdecydować o zaprzestaniu świadczenia bieżących usług dla swojej aplikacji. Jednak użytkownik musi wyrazić zgodę na zaprzestanie świadczenia usług.
  • Opłata za usługi sklepu Apple: Opłata ta jest naliczana w stałym okresie 12 miesięcy od daty instalacji, aktualizacji lub ponownej instalacji aplikacji.

Dla Apple oznacza to, że jeśli użytkownik usunie aplikację, przeniesie się do alternatywnego sklepu z aplikacjami lub przestanie otrzymywać aktualizacje, deweloperzy nie będą już obciążani opłatą za usługi sklepowe. Tymczasem Google będzie pobierać opłatę za usługi bieżące przez dwa lata, zanim deweloperzy będą mogli zdecydować się na zaprzestanie świadczenia usług. Ale ponownie, deweloper musi uzyskać zgodę użytkownika, zanim to wejdzie w życie.

Opinia 9to5Mac

Będzie ciekawie zobaczyć, jak Komisja Europejska zareaguje na ostatnie zmiany Apple w UE, biorąc pod uwagę, że warunki Google i Apple są bardziej podobne niż kiedykolwiek wcześniej. Biorąc pod uwagę podobieństwa między politykami Google i Apple dotyczącymi linków zewnętrznych, kwestionuję również motywy tych, którzy sprzeciwiły się wytycznym Apple ale nie Google’a.

Biorąc pod uwagę wszystkie te liczby, najwyższa prowizja, jaką musiałby zapłacić deweloper Google Play Store za udostępnienie linków, wyniosłaby 27%. Dla porównania, najwyższa prowizja, jaką musiałby zapłacić deweloper App Store firmie Apple, wyniosłaby 25%.

Opłata Core Technology Fee dotyczy deweloperów App Store, którzy wybrali nowe warunki biznesowe w Unii Europejskiej — ruch, który nie jest wymagany, aby skorzystać z nowych wytycznych dotyczących linków zewnętrznych. Opłata Core Technology wynosi 0,50 EUR za roczną instalację dla aplikacji, które są na tyle popularne, że sprzedają ponad milion jednostek rocznie. Apple twierdzi, że 99% deweloperów App Store nie zapłaci tej opłaty.

Podkreśla to również jedną rzecz, która z pewnością wydaje się być tym, co Apple męczący priorytetowo traktować więcej niż Google: wpływ na małych deweloperów biznesowych. Apple uwzględnia szereg wyłączeń dla deweloperów w App Store Small Business Program, pomagając obniżyć opłaty dla większości deweloperów. Zewnętrzne wytyczne dotyczące ofert Google nie obejmują tych wyłączeń.

Ale nie da się zaprzeczyć, że DMA i odpowiedzi Google, Apple i Komisji Europejskiej doprowadziły do ​​mylącej matrycy opcji dla deweloperów w Unii Europejskiej. Apple (w przeciwieństwie do Google) oferuje pomocny kalkulator opłat na swojej stronie internetowej dla deweloperów próbujących dostosować się do ciągle zmieniających się wytycznych UE.

Nie mogę nie wyobrażać sobie świata, w którym nie byłaby to taka gra w kotka i myszkę między wszystkimi trzema stronami. Nie mogę też nie kwestionować motywów wszystkich trzech zaangażowanych stron.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Sofia Falcone z Penguin ma przeszłość w komiksach o Batmanie jako Kat

Maksymalnie'S Pingwin nie jest pierwszym serialem telewizyjnym, który powstał na podstawie fascynacji Hollywood podejrzaną dzielnicą Gotham City, ale może być tym, który...

Netflix dodaje Civilization 6 i Street Fighter 4 do swojej oferty gier

Najnowsze gry Netflixa są w rzeczywistości trochę stare. Podczas prezentacji Geeked Week 2024 usługa przesyłania strumieniowego ujawniła, że ​​dodaje Cywilizacja VI I Street...

Finałowy sezon Arcane będzie dostępny do streamowania 9 listopada

Dziś wieczorem, podczas ostatniej nocy tegorocznego Geeked Week, Netflix i Riot ogłoszone To Arkan ostatni sezon będzie wydarzeniem składającym się z trzech części....
Advertisment