Dark Alliance, ponowne uruchomienie klasycznej Dungeons & Dragons gra akcji RPG, premiera 22 czerwca, ogłosił we wtorek wydawca Wizards of the Coast.
Tam, gdzie oryginał z 2001 roku był bardzo odgórnym doświadczeniem, nowy Dark Alliance przenosi graczy bezpośrednio do akcji z perspektywy ponad ramieniem, która wydaje się bardziej podobna Gears of War – tylko bez mechaniki osłony.
Firma Polygon miała okazję zapoznać się z wczesną wersją Dark Alliance w praktycznym demie prowadzonym przez dyrektora kreatywnego Tuque Games i współzałożyciela Jeffa Hattema. Poziom, na którym graliśmy – zatytułowany „The Verbeeg Jamboree” – pokazał wiele ze swoich kluczowych funkcji. To, co było od razu widoczne podczas naszego demo, to ile energii Czarodzieje poświęcili otoczeniu gry i przerywnikom filmowym. Dark Alliance dzieje się w regionie Icewind Dale, w tym samym miejscu co ostatnie moduł kampanii papierowo-papierowej. To surowy, północny klimat pełen śniegu, wiatru i gór.
Przed naszą bitwą zobaczyliśmy krótką winietę przedstawiającą grupę Verbeegów – trolli, które pojawiały się w Dark AllianceOryginalny materiał źródłowy, powieść RA Salvatore z 1988 roku Kryształowy odłamek – zgromadzili się wokół ogniska. Verbeegowie śpiewali i skandowali, skubiąc potworne banjo. Ich hulanka stała się dźwiękowym punktem zwrotnym, który udało mi się wyśledzić na ucho, gdy pokonywałem poziom.
Grając jako barbarzyńca Wulfgar, byłem w stanie wkroczyć do walki, zawodząc w prawy zderzak i spust, łącząc razem słabe i silne ataki w wielu kierunkach. Miałem dostęp do podzbioru specjalnych ataków w zwarciu, z których każdy był powiązany z czasowymi naciśnięciami drążków i przycisków ataku. To wszystko było bardzo intuicyjne i zgryźliwe – nawet podczas zdalnej demonstracji za pomocą oprogramowania do strumieniowego przesyłania gier Parsec.
Hattem powiedział, że na niższych poziomach trudności gracze powinni liczyć na zgniatanie przycisków. Jednak nawet na średnim poziomie trudności będziesz musiał bardziej polegać na swoim bloku i kolekcji mikstur, które znajdują się na podkładce kierunkowej. Wykonuj dobrze, a szybko zapełnisz metr, aby wzmocnić swoją superumiejętność, która może szybko przebić się przez bossów.
Hattem tak powiedział Biegi, Dark Alliance jest zbudowany od podstaw, aby być doświadczeniem opartym na współpracy. Pokaż się z większą liczbą graczy, a gra rzuci w ciebie potężniejszych i liczniejszych wrogów. Gracze mogą odpoczywać między spotkaniami, aby się załatać, rozbić namiot bezpośrednio na mapie w określonych punktach i zapisać swoje postępy na poziomie. Doświadczeni gracze mogą całkowicie zrezygnować z tych krótkich przerw, aby uzyskać lepszy wynik losowego łupu.
Dostępne będą cztery postacie: władający dwoma broniami Drizzt Do’Urden, łowca Catti-brie, wytrzymały barbarzyńca Wulfgar lub skupiony na obronie krasnolud Bruenor Battlehammer.
Każdy z Dark Alliance21 misji powinno zająć grupom około 20 do 25 minut każda, powiedział Hattem, lub dwa razy dłużej, jeśli gracze zbadają każdą poboczną misję w drodze do głównego celu. Podobnie gracze solo mogą spodziewać się spędzenia ponad 40 minut w górę na każdym poziomie. Gra została stworzona z myślą o powtarzalności i zachęca graczy do powrotu na wyższe poziomy trudności w celu uzyskania lepszych łupów. Zestawy wyposażenia zachęcają do kolekcjonowania, a korzyści są przyznawane po zebraniu trzech, pięciu i wszystkich ośmiu przedmiotów w zestawie.
Ostateczna gra nie będzie niestety obejmowała rozgrywki międzyplatformowej ani kooperacji na kanapie (chociaż Hattem powiedział, że może zostać dodana w późniejszym terminie). Hattem powiedział jednak, że gracze uzyskają dostęp do 10 miejsc na postacie na każdej platformie. Te 10 miejsc na postacie postępuje indywidualnie, co pozwala graczom budować każdą z czterech postaci na różnych drzewach umiejętności.
Na desce kreślarskiej znajduje się wiele treści do pobrania, w tym rozszerzenia zawartości i dodatkowe tryby rozgrywki poza dość liniowymi przeszukiwaniami lochów w grze.
„Jeśli gracze będą chcieli więcej map, zrobimy więcej” – powiedział Hattem. „Jeśli chcą więcej postaci, stworzymy więcej postaci. Jeśli chcą więcej zestawów narzędzi, zrobimy więcej zestawów. Jeśli chcą tego wszystkiego, zrobimy to wszystko ”.
Czy to DLC może zabrać graczy w inne miejsce w Zapomnianych Krainach? Hattem był nieśmiały.
„Z punktu widzenia tradycji to się zaczęło 100 lat wcześniej niż wydarzenia rozgrywające się na stole– powiedział – więc w pewnym sensie jest to swego rodzaju prequel. […] Więc niekoniecznie jesteśmy bezpośrednio związani z tym, co dzieje się na stole, ale, jak widać, ich Szron Panny Mrozu znajduje się w Icewind Dale i oba produkty często się pokrywają ”.
Dark Alliance zostanie wydany 22 czerwca na konsole obecnej generacji – PlayStation 5 i Xbox Series X – a także PlayStation 4, Windows PC przez Steam i Xbox One za 39,99 $. Zamówienia w przedsprzedaży są już dostępne, w tym wersja Steelbook za 59,99 USD. Ta wersja gry zawiera dostęp do pierwszego DLC, zatytułowanego Echoes of the Blood War.