Ponad 20% pracowników technicznych waha się, czy mówić o różnorodności


Według badań przeprowadzonych przez Tech Talent Charter (TTC), prawie jedna czwarta pracowników technologicznych jest ostrożna, jeśli chodzi o zgłaszanie obaw dotyczących różnorodności i integracji (D&I).

W ramach corocznego raportu porównawczego TTC zapytało pracowników sektora technologicznego o ich perspektywy w zakresie D&I i okazało się, że chociaż ponad 80% uważa, że ​​inicjatywy D&I są niezbędne do poprawy różnorodności i integracji w sektorze, 22% waha się, czy poruszać kwestie związane z różnorodnością, który wzrasta do 32% wśród mniejszości etnicznych.

Mówiąc o wynikach raportu, Prezes TTC Debbie Forster powiedziała, że ​​wiele osób unika takich rozmów z obawy przed powiedzeniem czegoś niewłaściwego, ale zwróciła uwagę, że „nie mówić nic jest złą rzeczą”, zwłaszcza jeśli chodzi o pochodzenie etniczne.

„Wszyscy mamy rolę nie tylko nie być rasistami, ale także być antyrasistami” – powiedział Forster.

Po złożeniu zastawu w 2020 r. Do przenieść rozmowę naprzód z koncentracji na płci do szerszego zainteresowania Jeśli chodzi o różnorodność i integrację jako całość, raport TTC dotyczący różnorodności w testach porównawczych technologii 2021 zapytał swoich sygnatariuszy o różnorodność etniczną ich organizacji i uzyskał 45% zgodność.

Prawie 60% sygnatariuszy stwierdziło, że różnorodność etniczna jest priorytetem dla ich firm, a TTC zacytowało raport wielopartyjnej grupy parlamentarnej na temat różnorodności i integracji w nauce, technologii, inżynierii i matematyce (STEM), w którym stwierdzono, że mniejszości etniczne stanowią około 16% sektora technologicznegowięcej niż ogólna siła robocza w Wielkiej Brytanii, gdzie mniejszości etniczne stanowią 12%.

Reklama

Nimmi Patel, menedżer ds. Polityki w zakresie umiejętności, talentu i różnorodności w TechUK, ostrzegł przed ogólnymi terminami, takimi jak czarnoskóry, Azjaci i mniejszości etniczne (BAME), jeśli chodzi o pochodzenie etniczne w sektorze technologicznym. Podkreśliła kilka powodów takiego stanu rzeczy, w tym fakt, że odniesienie się do wszystkich mniejszości etnicznych jako całości pomija niuanse sytuacji osób o różnym pochodzeniu etnicznym.

Na przykład, według danych BCS, podczas gdy mniejszości etniczne stanowią około 18% siły roboczej w branży technologicznej W ujęciu całościowym dane liczbowe pokazują, że 8% specjalistów IT pochodzi z Indii, 2% z czarnego pochodzenia afrykańskiego, karaibskiego lub brytyjskiego, a 2% pochodzi z Pakistanu lub Bangladeszu.

Podobnie w firmach będących sygnatariuszami TTC osoby, które są czarnoskórymi, azjatyckimi lub o mieszanym / wieloetnicznym pochodzeniu lub innych mniejszościach etnicznych, stanowiły jedną czwartą osób na stanowiskach technicznych – ale jeśli przyjrzeć się bliżej, 15% osób na stanowiskach technicznych było Azjaci i 6% było czarnych.

Patrząc na dane branżowe, najwięcej czarnych pracowników technicznych było w branży szkoleń osobistych i coachingu, podczas gdy sektor zarządzania edukacją odnotował największą średnią liczbę pracowników technicznych, którzy są Azjatami.

Handel detaliczny i zdrowie były dwoma najgorszymi sektorami pod względem różnorodności etnicznej, z bardzo małą reprezentacją mniejszości etnicznych.

Raport wykazał również, że wśród ponad 400 firm sygnatariuszy, kobiety zajmują jedną czwartą stanowisk technicznych, co stanowi wzrost o 1% w porównaniu z zeszłym rokiem, a 82% twierdzi, że płeć jest jednym z ich najważniejszych priorytetów w zakresie różnorodności.

Wśród sygnatariuszy TTC postęp w zakresie różnorodności w technologii nieznacznie wyprzedza cały sektor technologii w Wielkiej Brytanii, w którym kobiety stanowią 17–19% stanowisk technicznych.

Kobiety w tech

Brak kobiet na stanowiskach opartych na technologii jest problemem temat rozmów w branży technologicznej od wielu lat, z liczbą kobiet na stanowiskach technicznych ledwo się zmieniało w ciągu ostatniej dekady.

Mówiąc o wzroście liczby kobiet na stanowiskach technicznych o 1% rok do roku wśród sygnatariuszy TTC w 2020 r., Lexie Papaspyrou, kierownik projektu, raport danych, różnorodność i włączenie na karcie talentów technologicznych, powiedziała: „Chociaż może się to wydawać jak niewielki wzrost, patrząc na kontekst, w którym to się wydarzyło, jest to całkiem przyjemna rzecz ”.

Odsetek kobiet na stanowiskach technicznych zmienia się w zależności od konkretnej roli, branży, regionu i wielkości organizacji.

Niektóre role, takie jak inżynieria i operacje IT, nadal miały mniejszą reprezentację płci w porównaniu z rolami, takimi jak dane lub doświadczenie użytkownika i produkt. W 2020 roku kobiety stanowiły 20% ról operacyjnych IT, 22% ról inżynierskich, 36% ról związanych z danymi i 37% ról związanych z UX i produktami wśród sygnatariuszy TTC.

Jednak inżynieria nadal odnotowywała wzrost z roku na rok liczby kobiet na tych stanowiskach w sygnatariuszach TTC, o 5% w porównaniu z 2019 r.

Jeśli chodzi o wielkość firmy, mikro i małe firmy radziły sobie całkiem nieźle pod względem różnorodności płci, podobnie jak większe firmy, w których jedną czwartą ról technicznych zajmowały kobiety. Jednak w firmach średniej wielkości kobiety stanowiły tylko 23% stanowisk technicznych – bez zmian w porównaniu z poprzednim rokiem.

Sektor non-profit widział największą różnorodność płci na stanowiskach technicznych, przy czym kobiety stanowią 41% pracowników technicznych, a doradztwo, usługi związane z wydarzeniami, zasoby ludzkie i rekrutacja mają również silną reprezentację kobiet na stanowiskach technicznych.

Usługi internetowe, media, usługi informatyczne i bezpieczeństwo należały do ​​sektorów o najniższej reprezentacji płci na stanowiskach technicznych, przy czym kobiety stanowią zaledwie 11% pracowników technicznych w sektorze usług internetowych, a 19% w pozostałych.

Diana Akanho, starszy menedżer ds. Wiedzy w TechNation, zasugerowała, że ​​rzucenie światła na altruizm roli lub firmy może pomóc w zwiększeniu różnorodności kandydatów, zwłaszcza że wielu młodych ludzi twierdzi, że chce pełnić role lekarzy, ponieważ chcą pomagać ludziom .

„Nie zdają sobie sprawy, że możesz pomagać ludziom także w ramach określonych przedmiotów STEM” – powiedziała.

Zmiany pandemiczne

Badania spoza TTC wykazały to kobiety w wielu przypadkach mocno ucierpiały w wyniku pandemii, a Fawcett Society stwierdziło, że jedna na trzy pracujące matki straciła pracę z powodu problemów z opieką nad dziećmi, a kobiety były bardziej prawdopodobne, że będą musieli zapewnić opiekę nad dziećmi podczas pandemii.

Okazało się również, że kobiety należące do mniejszości etnicznych były najbardziej zaniepokojone utratą pracy z powodu Covid-19.

Z kolei badania wykazały, że 90% ludzi chce teraz pracować elastycznie, ale tylko 20% miejsc pracy reklamuje umiejętność elastycznej pracy. Stwierdzono również, że elastyczna praca stała się bardziej popularna wśród kobiet i osób niepełnosprawnych.

Zwracając uwagę, że pandemia doprowadziła do tego, że wiele firm przyjęło elastyczną pracę, co często ma pozytywny wpływ na liczbę kobiet ubiegających się o stanowiska, a także przynosi korzyści wszystkim w miejscu pracy, Papaspyrou z TTC powiedział: „Kiedy prezentujesz swoją elastyczną pracę opcje [in job descriptions], odsetek kobiet ubiegających się o stanowisko wzrasta o 16% ”.

Dane TTC pokazały, że 6% jej sygnatariuszy zaoferowało dodatkowe wsparcie w opiece nad dziećmi podczas pandemii, 18% zapewniło wsparcie dla zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia personelu, a prawie 25% zwiększyło dostęp do elastycznej i zdalnej nauki.

Prawie jedna czwarta firm zwiększyła elastyczność pracy, 2% zaczęło przeprowadzać wywiady zdalne, a 4% wprowadziło zabawne zajęcia do dnia pracy.

Ale Forster z TTC powiedział, że termin „powrót do” w odniesieniu do powrotu do „normalności” po ustąpieniu pandemii jest „niebezpiecznym sposobem myślenia”, ponieważ wiele osób albo nie chce wracać do biura, albo nie chce pracować w taki sam sposób jak poprzednio.

Przez całą pandemię istniały obawy, że inicjatywy w zakresie rozwoju i innowacji pójdą na marne, ponieważ firmy, aby przetrwać, radzą sobie z niepewnością.

Podczas gdy 14% liderów biznesu stwierdziło, że w zeszłym roku inne priorytety wyprzedziły kwestie związane z różnorodnością, jedna czwarta firm stwierdziła, że ​​planuje postawić różnorodność i integrację na pierwszym miejscu w nadziei, że pomoże to uporać się z pandemią.

Jeden na pięciu sygnatariuszy TTC powiedział, że ich obecne zasady D&I funkcjonują dobrze i nie są potrzebne żadne zmiany.

Forster dodał: „Nie wystarczy myśleć o różnorodności, nie wystarczy myśleć o integracji. Naprawdę musimy zacząć myśleć o tym, jak tworzymy systemy zapewniające równość, jak tworzymy przynależność do każdego, kogo wprowadzamy na salę ”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...

Apple podobno negocjuje z OpenAI w sprawie obsługi funkcji iOS 18

Niektóre raporty z zeszłego miesiąca ujawniły, że Apple prowadził rozmowy z Google na temat wykorzystania Gemini do obsługi nowych funkcji sztucznej inteligencji dostępnych...
Advertisment