Ponad 1000 kierowników poczty mogło korzystać z drugiego, wadliwego systemu pocztowego


Mogło z niego skorzystać ponad 1000 subpostmasterów Oprogramowanie do przechwytywania poczty Pocztyw miarę jak pojawia się coraz więcej szczegółów na temat obwiniania ich za niewyjaśnione braki w systemie.

Po niedawnym dramacie ITV dotyczącym skandalu Post Office Horizon, a rosnąca liczba byłych kierowników poczty i byli pracownicy poczty opowiadają historie o problemach, jakie mieli z oprogramowaniem Capture, które istniało jeszcze przed kontrowersyjnym systemem Horizon.

Opisywany przez użytkowników jako „uwielbiony arkusz kalkulacyjny”, Capture był samodzielnym oprogramowaniem służącym do komputeryzacji księgowości w oddziałach.

Według jednego ze źródeł dostawca IT, firma Unysis, dostarczyła sprzęt z preinstalowanym oprogramowaniem Capture, ale firma informatyczna nie była zaangażowana w rozwój tego oprogramowania.

Firma Unysis nie odpowiedziała na wielokrotne prośby o informacje, ale źródło podało Computer Weekly, że od 1994 r. liczba systemów dostarczonych przez Unysis „liczyła się z setek, jeśli nie ponad 1000”. Oprogramowanie wprowadzono w 1992 roku, zatem system mógł znaleźć szersze zastosowanie.

Źródło podało, że Unisys przeprowadził weryfikację koncepcji oprogramowania, które nie działało, w wyniku czego nie dotrzymał umowy, i dodało, że oprogramowanie Capture zostało prawdopodobnie opracowane w urzędzie pocztowym znanym jako iTFarnborough.

Reklama

Subpostmasterów obwiniano za niewyjaśnione braki, które miały miejsce, gdy za pomocą oprogramowania Capture, o czym Poczta wiedziała, że ​​system ma wady. Nadal obwiniał, a nawet ścigał kierowników poczty, gdy audytorzy wykryli niewyjaśnione braki księgowe.

Pojawiły się historie teraz, gdy skandal Post Office Horizon znalazł się w centrum uwagi opinii publicznej. Steve Marston, były zastępca naczelnika poczty w Bury w hrabstwie Lancashire, został oskarżony w 1996 r. o kradzież i fałszywe księgowanie w związku z niewyjaśnionym niedoborem prawie 80 000 funtów. Stwierdził, że nigdy nie miał żadnych problemów z korzystaniem z papierowego systemu księgowego, dopóki jego oddział, działający od 1973 r., nie zaczął korzystać z systemu Capture.

„Urząd Pocztowy zmusił nas do korzystania z niego w 1996 r.” – powiedział, opisując go jako samodzielny system, który wymagał od kierowników poczty zakupu własnych komputerów do uruchamiania oprogramowania. Marston dodał, że czuł presję, aby korzystać z systemu w czasie, gdy poczta zamykała wiele oddziałów.

Computer Weekly wielokrotnie zwracał się do Urzędu Pocztowego o więcej szczegółów na temat systemu Capture, w tym o tym, kto stworzył oprogramowanie, w ilu oddziałach było ono używane i ile osób zostało oskarżonych w oparciu o jego dane jako dowód. Urząd Pocztowy nie odpowiedział na te pytania, ale rzecznik powiedział: „Bardzo poważnie podchodzimy do wszelkich obaw zgłoszonych w związku ze sprawami sprzed pierwszego wdrożenia systemu Horizon w 1999 r. Prowadzimy dochodzenie, uwzględniając konkretne przypadki, na które zwrócono nam uwagę, i będziemy przejrzyście publikujemy nasze ustalenia.”

Ujawniono biuletyn Branch Focus, który zawierał cotygodniowe aktualizacje dla kierowników poczty we wrześniu 1995 r że subpostmasterzy mieli problemy z oprogramowaniem. W biuletynie napisano: „Mieliśmy świadomość, że jako nowe oprogramowanie nieuchronnie będą występować błędy w programie”.

Rupert Lloyd Thomas, ekspert ds. IT, który pracował w Urzędzie Pocztowym przez 27 lat, powiedział, że gdyby od 1995 r. Unisys wysłał do podwykonawców setki, a nawet ponad 1000 komputerów z zainstalowanym programem Capture, zasięg mógłby być znacznie szerszy. używany.

„Wprowadzono je trzy lata wcześniej, a oprogramowanie można było także kupić osobno i zainstalować na domowym komputerze” – dodał. „Całkowita liczba subpostmasterów korzystających z Capture musiała wynosić północ od 1000”.

Powiedział, że chce znaleźć kopię oprogramowania, aby można było je zbadać: „Gdzieś w czyjejś szafce leży dyskietka z programem Capture, ponieważ ujawniłoby to, kto był wydawcą. Ważne jest, abyśmy dotarli do sedna tej sytuacji, ponieważ dotknięte nią osoby są starsze”.

Poseł Kevan Jones powiedział: „Urzędy pocztowe i Unysis powinny przedstawić swoją wiedzę na temat systemu przechwytywania i jego wdrażania. Liczby sugerują, że co najmniej 1000 osób mogło ponieść straty w związku z przechwytywaniem”.

Tygodnik Komputerowy po raz pierwszy ujawnił skandal w 2009 rokuukazujący historie siedmiu kierowników poczty i problemy, jakich doświadczyli w wyniku działania systemu Horizon (zobacz poniżej harmonogram wszystkich artykułów od 2009 roku).

Neil Hudgell, radca prawny w firmie Hudgell solicitors, która reprezentuje wielu kierowników poczty, powiedział, że nie ma powodu wątpić, że podejście Urzędu Pocztowego do niewyjaśnionych strat różni się od tego, jak postępował z kierownikami poczty, którzy ucierpieli podczas korzystania z programu Horizon, co obejmowało rozwiązanie ich stosunku pracy, zmuszając ich do zwrotu ogromnych sum i ścigając setki osób.

„W miarę upływu czasu coraz bardziej interesują nas wydarzenia, które miały miejsce przed wprowadzeniem programu Horizon w 2000 r. Przez długi czas zakładaliśmy, że problemy z systemem informatycznym są ograniczone czasowo od tego okresu” – powiedział Hudgell. „Bez wątpienia tak nie jest i coraz więcej osób kontaktuje się z nami w sprawie potencjalnych niesłusznych postępowań karnych lub utraty stanowiska sprzed istnienia programu Horizon. Kontaktują się z nami także osoby z Poczty lub inne zainteresowane strony, które dostarczają nam informacji wywiadowczych”.

Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon.

Oglądać: Dokument ITV o skandalu na poczcie, Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple @ Work: wdrożenie Meraki w T-Mobile uwypukla niewykorzystaną szansę dla Apple

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...

Czego można się spodziewać po MWC 2024

Nie szukając żadnych przecieków ani plotek, założę się, że prawdopodobnie mógłbyś naszkicować większość telefonów, o których mówi się, że mają premierę o godz....

MWC 2024: wszystkie telefony, urządzenia do noszenia i gadżety zaprezentowane w Barcelonie

Oferta telefonów Xiaomi ma nowego lidera. The Xiaomi 14 Ultra właśnie pojawił się w Chinach i oferuje szereg imponujących parametrów fotograficznych, w...
Advertisment