Pomimo awantury dotyczącej DLC Elden Ring, nominacje do Game Awards są… dobre?


Niedługo po Nominacje do nagród Game Awards zostały ogłoszone w poniedziałek, w firmie Polygon zauważyliśmy coś interesującego w naszym ruchu internetowym. Czytelnicy przechodzili od naszej historii o nominacjach do recenzji niektórych nagrodzonych gier – i robili to w zaskakująco dużej liczbie. Nasz recenzja niezależnej gry karcianej Balatrow którym był nominowany Gra rokuprzeczytało w poniedziałek więcej osób niż przez cały pierwszy tydzień publikacji w lutym. Recenzje innych nominowanych do GOTY Metafora: ReFantazio I Astrobot i niezależny pretendent Newa wszyscy odnotowali także znaczny wzrost czytelnictwa. Wyglądało na to, że ludzie byli bardziej niż zwykle ciekawi tegorocznych nominowanych i chcieli dowiedzieć się więcej.

To bonus roku z nieco skąpym harmonogramem wydań i brak narracji konsensusu o pretendentach do Gry Roku. Gdybyś był uważnie śledząc wyścig o nagrodyw wyborach jury głosujących w ramach Game Awards nie było niespodzianek. Ale jeśli tego nie zrobiłeś – lub ogólnie nie śledziłeś w tym roku tak uważnie gier wideo – na liście nominacji znalazło się wiele nieznanych nazwisk i mnóstwo świetnych gier do odkrycia.

To był główny wniosek z poniedziałkowej listy nominacji. Jury głosujące TGA jest duże i zróżnicowane na arenie międzynarodowej, a w przeszłości jego zbiorowy gust miał tendencję do ugruntowywania się dość konserwatywne miejsce. Jednak chudy rok w branży doprowadził jury do wyłonienia grupy nominowanych, która jest zróżnicowana, wysokiej jakości i bogata kulturowo.

Spójrz na sześciu nominowanych do Gry Roku. Jest tylko jedna kontynuacja dużej serii (Final Fantasy 7: Odrodzenie). Jest to cukierkowa platformówka dla wszystkich grup wiekowych (Astrobot). Istnieje oryginalna epicka gra fabularna stworzona przez studio działające głęboko w swojej niszy (Metafora: ReFantazio). Istnieje abstrakcyjna niezależna gra karciana stworzona przez solowego programistę (Balatro). Pierwsza gra z Chin, która otrzymała nominację do GOTY (Czarny mit: Wukong). I – kontrowersyjnie – istnieje dodatek (Elden Ring: Cień Erdtree).

Astrobot.
Zdjęcie: Zespół Asobi/Sony Interactive Entertainment

Bohater Metaphor: ReFantazio stawia czoła Homo Fulqiolo (ludzkiemu, ptasiemu hybrydowemu potworowi) w walce

Metafora: ReFantazio.
Zdjęcie: Studio Zero/Atlus

Reklama
Zrzut ekranu z Balatro, gdzie ręka kart leży na fioletowym tle.

Balatro.
Obraz: LocalThunk/Playstack

Czarny mit: Wukong.
Obraz: Nauka o grach

Pomijając na chwilę kontrowersje dotyczące zawartości do pobrania, popularność oryginalnych gier w ofercie GOTY podnosi na duchu. Jakość nie jest problemem. Rok 2021 był ostatnim rokiem, w którym nominowani czuli się tak licznie, a wyścig tak otwarty – był to także jedyny rok, w którym wszyscy nominowani do GOTY uzyskali 90 lub mniej punktów w serwisie Metacritic. W tym roku wszystkie gry z wyjątkiem jednej uzyskały wyniki przekraczające 90 — i niezależnie od tego, czy zastosujesz metodę agregacji recenzji stosowaną przez Metacritic, czy nie, nie można zaprzeczyć, że są to naprawdę dobre gry. Branża gier zdrowie i stabilność finansowa są zagrożoneale jeśli te nominacje mają jakiekolwiek znaczenie, jego twórcze zdrowie jest silne.

W dalszej części głosowania sytuacja jest nieco mniej ryzykowna, ale nadal można dostrzec oznaki poszerzania horyzontów jury głosującego. Dwie z moich ulubionych gier w tym roku to Kunitsu-Gami: Ścieżka Bogini I Napęd Pacyfiku — obie bardzo niezwykłe, nieco niezręczne hybrydy gatunkowe. Nigdy bym się nie spodziewał, że którykolwiek z nich zostanie nominowany do The Game Awards, ale obydwie zostały docenione (odpowiednio w kategoriach Najlepszy Sim/Strategia i Najlepszy Debiut Indie).

Warto zwrócić uwagę na jeszcze kilka trendów. Być może najbardziej zauważalne: rok 2024 to rok gier RPG, podczas gdy liczba przygodowych gier akcji maleje. Historycznie rzecz biorąc, te dwie kategorie gatunków były zdecydowanie najsilniejsze pod względem nominowanych do GOTY i zwycięzców The Game Awards. Zazwyczaj co najmniej połowa nominowanych do GOTY została przydzielona do kategorii Najlepsza gra akcji/przygodowa, ale w tym roku jest tylko jedna (Astrobotktóra jest również nominowana w kategorii Najlepsza gra rodzinna). Tymczasem reprezentowane są trzy gry RPG. Sama kategoria RPG jest tak głęboka, że ​​polubi ją nawet duży gracz Dragon Age: Strażnik Zasłony nie mógł zdobyć nominacji. Jednak w kategorii Najlepsza akcja/przygoda można było znaleźć miejsce na słabsze wyniki Ubisoftu Banici z Gwiezdnych Wojennawet przy 75 Metascore.

Pomimo Balatronominacje do nominacji do tytułu Gry Roku i Reżyserii Gry, silosowanie gier niezależnych w dalszym ciągu stanowi problem podczas gali The Game Awards. Jest sporo miejsca na wyróżnienie mniejszych gier w dwóch kategoriach niezależnych i wypaczającym indie Games for Impact, ale nominacje do niezależnych gier we wszystkich pozostałych kategoriach gatunkowych i rzemieślniczych można policzyć na palcach jednej ręki: Newa w kierownictwie artystycznym, Niebo niczyje we wsparciu społeczności, Dzielny giermek w grze rodzinnej, Frostpunk 2 I Panowie dworscy w Sim/Strategii. Fantastyczne, uznane gry, takie jak Arco, Taktyczni czarodzieje przełamań, Płukanie ust, 1000xOdpornośćI Zadowalający nie udało się. Biorąc pod uwagę niesamowita ilość i jakość niezależnych wydawnictw w tym i co roku wydaje się, że jury nadal ma oko na muzykę niezależną.

Arco.
Zdjęcie: Zdjęcie: Franek, Max Cahill, Bibiki, Fáyer/Panic

Dyrektor 1000xRESIST patrzy w dół ekranu, wyświetlając dymek z napisem: „Wygląda na to, że grzechy naszej starożytnej siostry stają się coraz bardziej przebiegłe… przenikają nawet do naszych najbystrzejszych”.

1000xOdporność.
Zdjęcie: gość o zachodzie słońca 斜陽過客/Fellow Traveller

Zrzut ekranu z pierwszej misji gry Taktyczne Breach Wizards

Taktyczni czarodzieje przełamań.
Zdjęcie: Suspicious Developments Inc.

Anya, sanitariuszka Pony Express, skąpana w zielonym świetle wyświetlaczy science-fiction na pokładzie statku towarowego, wygląda beznadziejnie.

Płukanie ust.
Obraz: Zły organ/odruch krytyczny

Być może zaskakujące było to, że Sony Interactive Entertainment po raz kolejny znalazło się na szczycie tabeli nominacji z 15 nominacjami – większość z nich za nominacje Astrobot I Helldivers 2. Firma miała bagatelizował swój los na rok 2024 i być może nie doceniłem w pełni tego, co miały te dwie gry przed ich premierą. Łączna suma Microsoftu z Xbox Game Studios, Activision i Blizzard nie pozostaje jednak daleko w tyle i ma 12 nominacji – a był to rok, w którym nie ukazały się żadne kwalifikujące się wydawnictwa Bethesdy. W przyszłym roku pakiet Microsoftu będzie obejmował m.in Bajka, NotorycznyI Doom: Mroczne wiekipodczas gdy Sony tak Strajk Śmierci 2 I Duch Yotei na początek. Rywalizacja pomiędzy tymi dwiema ogromnymi stajniami studiów zaostrza się.

Biorąc pod uwagę stosunkowo słaby wynik Nintendo (sześć nominacji), można było się tego spodziewać Przełącznik 2Zgłoszono opóźnienie na przyszły rok. Jednak zdaniem jury biorącego udział w głosowaniu japoński przemysł jako całość jest w fatalnej kondycji, a Square Enix, Sega i Bandai Namco przechwalają się główne nominacje i zostawiając w tyle takie firmy jak Ubisoft, EA i 2K. Czy japońscy wydawcy lepiej dostosowują się do wyzwań chwili – w której znajduje się rozwój AAA? szybko staje się nieopłacalne — niż ich zachodnie odpowiedniki? Przynajmniej pod względem kreatywnym wydaje się, że mogą być.

Co się tyczy Cień Erdtreenominacja: Wygląda na to, że zaskoczyło to opinię publiczną i wywołało wiele gniewnych reakcji. Jakiś jedenasta godzina wyjaśnienia dotyczącego jego kwalifikowalności z The Game Awards nie pomogło. Należy toczyć uzasadnione debaty na temat twórczych zalet rozszerzeń w porównaniu z oryginalnymi grami lub iteracyjnymi sequelami. Należy również zadać uzasadnione pytania dotyczące zakresu, w jakim The Game Awards zleca tego typu trudne definicje dużemu, zróżnicowanemu jury, które prawdopodobnie nie postrzega ich wszystkich w ten sam sposób.

Jednak gala The Game Awards przynajmniej konsekwentnie informowała zarówno jury, jak i publiczność, że liczy się „doskonałość kreatywna i techniczna”, niezależnie od opakowania, w jakim się pojawia. Takie stanowisko pasuje do medium tak różnorodnego i stale ewoluującego jak wideo zawody sportowe. Dzięki temu pikselowa gra karciana stworzona przez jedną osobę może zająć honorowe miejsce obok megabudżetowych hitów kinowych i przy okazji dotrzeć do rzeszy ciekawskich nowych graczy. Być może odrobina zamieszania i kontrowersji jest ceną, którą warto za to zapłacić.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Finalwire wypuszcza AIDA64 v7.50 | TechPowerUp

Firma FinalWire Ltd. ogłosiła dziś natychmiastową dostępność oprogramowania AIDA64 Extreme 7.50, usprawnionego narzędzia diagnostycznego i porównawczego dla użytkowników domowych; natychmiastowa dostępność oprogramowania AIDA64...

Podejrzany o strzelaninę w UnitedHealthcare był byłym stażystą w studiu gier

4 grudnia zamaskowana osoba zastrzeliła na ulicach Manhattanu dyrektora generalnego UnitedHealthcare, Briana Thompsona. W poniedziałek pracownik McDonald's w Pensylwanii zauważył osobę przypominającą strzelca;...

Rynek gier niezależnych Itch.io zostaje zniszczony w wyniku nieoczekiwanego IP Crossfire

Itch.io, popularny, przyjazny deweloperom rynek gier niezależnych, ujawnił, że witryna została usunięta w wyniku pozornie błędnego żądania ochrony adresu IP złożonego przez nikogo...
Advertisment