Policja skonfiskowała podrobione konsole do gier wideo o wartości 52,8 mln dolarów od gangu handlarzy


Dziewięć osób zostało aresztowanych we Włoszech za powiązania z gangiem handlującym podrobionymi konsolami do gier retro, w ramach operacji, w której przejęto towary podrobione o wartości ponad 50 milionów dolarów. Włoska Guardia di Finanza — zmilitaryzowana policja zajmująca się przestępstwami gospodarczymi i finansowymi — ogłoszono w piątek że aresztowano obywateli Włoch i skonfiskowano ich kolekcję podrobionych gier wideo.

Śledztwo nazwane „Coin-Up 80” było prowadzone przez oddział Guardia di Finanza w Turynie, ale obejmowało prowincje we Włoszech i rozpoczęło się pod koniec 2023 r. Guardia di Finanza poinformowała w komunikacie prasowym, że skonfiskowała około 12 000 konsol do gier wideo, na których załadowano łącznie ponad 47 milionów pirackich gier wideo o szacowanej wartości ponad 47,5 miliona euro (52,8 miliona dolarów). Szczegóły podróbek nie zostały szczegółowo opisane w komunikacie, ale opublikowane zdjęcia ogromnego łupu pokazują mnóstwo fałszywych konsol Nintendo, różnych urządzeń przenośnych i tego, co wydaje się być podrobionymi drążkami do walki. Polygon skontaktował się z Guardia di Finanza w celu uzyskania dodatkowych informacji i zaktualizujemy tę historię, gdy otrzymamy odpowiedź.

Włoska policja stwierdziła, że ​​konsole pochodzą z Chin, a dystrybucja włoskich firm jest związana z siatką handlową. Konsole były również sprzedawane w sklepach stacjonarnych. Urządzenia, poza tym, że były podróbkami, nie były zgodne z europejskimi normami bezpieczeństwa konsumentów. Wszystkie zostały zniszczone przez władze zgodnie z włoskim prawem, zgodnie z komunikatem prasowym.

Włochy były kiedyś znane jako „globalny punkt piractwa gier wideo”, według Vice. Piractwo z pewnością miało miejsce gdzie indziej, ale we Włoszech od połowy lat 80. do przełomu tysiącleci gry wideo nie były chronione w taki sam sposób jak inne rodzaje rozrywki — co oznacza, że ​​„prawidłowo zarejestrowane firmy, które miały prawdziwych pracowników i prawdziwe sprawozdania finansowe” dopuszczały się piractwa wprost. Producenci gier próbowali walczyć z piractwem we Włoszech, ale „w większości” byli „całkowicie nieskuteczni”, napisał Vice. Kiedy włoskie prawo autorskie zostało zmienione w 2000 r., gry wideo uzyskały podobną ochronę jak filmy i muzyka.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

M4 MacBook Pro: cztery rzeczy, których można się spodziewać po kolejnym laptopie Apple Pro

Oczekuje się, że Apple zorganizuje kolejny Wydarzenie Apple pod koniec tego miesiącaz potencjalnymi aktualizacjami dla różnych modeli komputerów Mac i iPadów. Jedną z...

Zwiastuny tygodnia: Nosferatu, Franczyza i Squid Game 2

Czy to czujesz? W powietrzu czuć lekki chłód, słońce chowa się wcześniej i liście zaczynają się zmieniać (przynajmniej w moim mieście na Środkowym...

Najlepsze horrory dla mięczaków grozy

Październik to straszny sezon, a chęć zadomowienia się przy świecach pachnących dynią i sezonowo pasującej grze jest najwyższa w historii. Ale chociaż istnieje...
Advertisment