Połączenie Disneya i Epic w Fortnite to ważny ruch w metaverse


„Graj, oglądaj, rób zakupy i angażuj się”.

Jeśli miałeś jakiekolwiek złudzenia, że ​​nowe partnerstwo Disneya z Epic Games na Fortnite-połączony „wszechświat gier i rozrywki” był tradycyjną grą wideo, z tej linii Ogłoszenie Disneya powinno cię zniechęcić.

Disney i Epic jasno mówią, że to, co budują, to coś więcej niż „światowej klasy gry”. Grafika promocyjna opublikowana wraz z ogłoszeniem przedstawia coś, co wygląda jak cyfrowa wersja jednego z parków rozrywki Disneya. Plac „Świata Disneya” otoczony jest budynkami o tematyce związanej z tą tematyką Koszmar przed świętami, SamochodyI Mściciele. Logo firmowe Disney Plus i 20th Century Studios wiszą w pobliżu stadionu ESPN i gigantycznego posągu… czy to Groot? Bitwa o planetę Hoth toczy się wiecznie w odległej strefie Gwiezdnych Wojen. Istnieją nawet wirtualne statki wycieczkowe Disneya.

Podobnie jak Fortnite będzie to zatem przestrzeń, w której będziesz mógł zrobić coś więcej, niż tylko wskoczyć do X-wingów i latać i strzelać. Wygląda jak miejsce, w którym możesz spędzać czas ze znajomymi i gapić się na fajne, rozpoznawalne rzeczy; zakłada się poziom społecznej, wirtualnej turystyki. Ale interesujące czasowniki w tym wierszu — te, które sugerują rozwinięcie czego Fortnite już to robi — to „obejrzyj” i „kupuj”.

Te czasowniki stanowią sedno tożsamości The Walt Disney Company: firmy, która od 100 lat tworzy rzeczy, które ludzie mogą oglądać, a przez większość tych 100 lat sprzedaje produkty za darmo. Do Fortnite, oglądanie i zakupy są ważne, ale mniej centralne. Epic zarabia miliardy Fortnitesklep z przedmiotami, ale nie udało mu się jeszcze skutecznie i konsekwentnie sprzedawać towarów ze świata rzeczywistego z poziomu gry. Nie jest do końca jasne, czy Disney ma na myśli, że gracze będą kupować przedmioty w grze, czy fizyczne gadżety, ale można śmiało założyć, że oznacza to jedno i drugie.

Reklama

Wizja Disneya i Epic dotycząca tego, jak będzie wyglądał ich „trwały wszechświat”.
Zdjęcie: Gry Disney/Epic

„Obejrzyj” jest jeszcze ciekawsze. Fortnite czasami przekształca się w przestrzeń dla bardziej pasywnych wrażeń rozrywkowych: najsłynniejszymi przykładami są spektakle na zakończenie sezonu i masowe wirtualne koncerty, ale już wcześniej gościły tutaj zwiastuny i filmy, w tym debiutujący zwiastun Dogmat i prowadzenie wirtualnych pokazów trzy wcześniejsze filmy Christophera Nolana w 2020 r.

Disney i Epic mogłyby zrobić wszystko, od takich promocyjnych aktywacji po faktyczne umożliwienie klientom dostępu do pełnego katalogu transmisji strumieniowych Disney Plus w grze. Zorganizowane, wspólne wydarzenia związane z oglądaniem — zasadniczo imprezy z udziałem milionów ludzi — można organizować w celu pokazywania dużych zwiastunów, premier odcinków, wydarzeń sportowych lub zjazdów fanów; żadne inne medium nie mogłoby zaoferować tego rodzaju doświadczenia. I nie musi to ograniczać się do animacji, Gwiezdnych Wojen i Marvela. Portfolio Disneya obejmuje wszystko, od ESPN po Simpsonowieinformuje National Geographic Niedźwiedź na Hulu.

Pomijając spekulacje, pogląd, że Disney chce zaoferować swoje treści do oglądania w zupełnie nowym medium – zasadniczo przenosząc Disney Plus tam, gdzie Fortnite gracze są — mówi. („Konkurujemy z (i przegrywamy) Fortnite więcej niż HBO” Netflix powiedział inwestorom w 2019 r. Jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich.) Koncepcja projektu Disney-Epic wydaje się być hybrydą łączącą parki Disneya, licencjonowane gry wideo, usługi przesyłania strumieniowego i sklepy w jednej wirtualnej przestrzeni.

Przejdźmy do sedna i użyjmy słowa, którego do tej pory unikaliśmy. To, co budują Disney i Epic, to metaświat. Korporacyjny, markowy metaświat. A może markowe lenno w szerszym metaświecie Fortnite.

(Co to właściwie jest metaświat? Cóż, to skomplikowane i zależy, kogo spytasz, ale Zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby odpowiedzieć na to pytanie tutaj. Krótko mówiąc, jest to wirtualna przestrzeń społecznościowa, w której można wykonywać różnorodne czynności, a użytkownicy są zazwyczaj ucieleśnieni w awatarach.)

Pogawędki na temat Metaverse ucichły, odkąd Mark Zuckerberg zmienił nazwę swojej firmy z Facebooka na Meta w 2021 r. i odkąd w 2022 r. było to korporacyjne hasło roku. Łowcy trendów technologicznych w dużej mierze przeszli na sztuczną inteligencję. W rzeczywistości, Disney podobno zamknął własny projekt Metaverse w zeszłym roku (prawdopodobnie dlatego, że dostrzegł większy potencjał we współpracy z Epic). Meta i inne osoby z branży technologicznej trzymały się pomysłu Internetu wirtualnej rzeczywistości, który zastąpi smartfony. Nie zostało jeszcze udowodnione, że duża liczba ludzi tego chce – ale miliony ludzi zdecydowanie chcą spędzać czas Fortnite.

Decyzja Disneya o współpracy z Epic w zakresie doświadczenia Metaverse opartego na Fortnite jest niezwykle znaczące – i, śmiem twierdzić, całkiem sprytne. Rozpoznaje dwa czynniki, wobec których większość innych zwolenników metaświata, w tym Zuckerberg, wydaje się oporna. Po pierwsze, chociaż granie może nie być jedyną aktywnością w metaświecie, jest to niezbędny portal do niego. W grach ugruntowano języki wizualne i sterujące oraz technologie, na których opiera się metaświat; jest to natywne dla tej koncepcji, ponieważ metaświat został stworzony na wzór gier. Z tych powodów gracze — zwłaszcza pokolenie graczy, z którym dorastało Minecrafta, Fortnitei Roblox — będą pierwszymi użytkownikami metaświata. W pewnym sensie już są.

Zdolność firmy Epic do organizowania niezwykle popularnych wirtualnych wydarzeń — takich jak to z udziałem Ariany Grande — ugruntowała pozycję Fortnite w metawersie.

Obraz: Epickie gry

Drugi czynnik jest prosty i powiązany. Disney przewidział, że budowanie własnego otoczonego murem ogrodu Metaverse i próba przyciągnięcia ludzi do niego byłaby głupim posunięciem. Kluczowym sformułowaniem z komunikatu prasowego jest to, że trwały wszechświat Disneya będzie „współpracował”. Fortniteco mocno sugeruje, że nie tylko wykorzysta technologię gry, ale udostępni swój system kont i (o ile Disney ma rozum) awatary graczy. Fortnite ma setki milionów zarejestrowanych użytkowników, a największe wydarzenia na żywo przyciągają dziesiątki milionów jednoczesnych graczy. Jest to ogromna platforma społecznościowa, na której może budować Disney – coś, co nie jest dostępne nigdzie indziej niż w Robloxie, który jest prawdopodobnie zbyt niesforny i na Dzikim Zachodzie jak na gust Disneya.

Zwiększy to tylko komfort Disneya, że ​​już intensywnie współpracował z Epic w celu promowania swoich franczyz Fortnitei wykorzystał technologię Unreal w parkach i produkcji filmowej. Jedyną rzeczą, która może nieco zdenerwować Disneya, jest niedawne skupienie się Epic na treściach generowanych przez użytkowników Fortnite. Firma słynie z ochrony i kontroli, jeśli chodzi o swoich bohaterów.

Trzeba przyznać, że Disney zdaje sobie sprawę, jak kluczowe znaczenie dla udanego wirtualnego świata ma personalizacja, kreatywność i poczucie własności. „Gracze, gracze i fani będą mogli tworzyć własne historie i doświadczenia, wyrażać swój fandom w wyraźnie Disneyowski sposób i dzielić się treściami w sposób, który im się podoba” – oznajmił Disney w swoim ogłoszeniu. („W wyraźnie Disneyowski sposób” wykonuje w tym zdaniu sporo pracy, pamiętaj.)

Na pierwszych stronach gazet pojawia się informacja o kwocie 1,5 miliarda dolarów, którą Disney zainwestował w Epic w ramach umowy, ale znaczenie tego projektu znacznie wykracza poza to. To ogromne wotum zaufania (ze strony korporacji mającej obsesję na punkcie bezpieczeństwa marki), które ustanawia firmę Epic jako de facto lidera na rynku Metaverse, a Fortnite jako wiodąca platforma dla wirtualnych światów klientów. Disney stwierdził, że naprawdę cennych wirtualnych nieruchomości nie można znaleźć w jakimś nieuregulowanym krypto-raju, ale w rękach uważnego kuratora z wbudowaną publicznością. Transakcja za jednym zamachem na nowo definiuje metaświat: od wizji branży technologicznej polegającej na powiększaniu zestawu słuchawkowego do czegoś, co jest o wiele bardziej zrozumiałe i atrakcyjne: przede wszystkim gra, w stylu parku tematycznego, wszechogarniająca rozrywka, dostępna na dowolnym ekranie, z którym możesz zsynchronizować kontroler.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple @ Work: wdrożenie Meraki w T-Mobile uwypukla niewykorzystaną szansę dla Apple

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...

Czego można się spodziewać po MWC 2024

Nie szukając żadnych przecieków ani plotek, założę się, że prawdopodobnie mógłbyś naszkicować większość telefonów, o których mówi się, że mają premierę o godz....

MWC 2024: wszystkie telefony, urządzenia do noszenia i gadżety zaprezentowane w Barcelonie

Oferta telefonów Xiaomi ma nowego lidera. The Xiaomi 14 Ultra właśnie pojawił się w Chinach i oferuje szereg imponujących parametrów fotograficznych, w...
Advertisment