Pojazdy elektryczne nadal mają poważne problemy z jakością, a ich głównym problemem jest oprogramowanie


Jednym z głównych argumentów przemawiających za pojazdami elektrycznymi jest to, że wymagają one mniej konserwacji niż tradycyjne pojazdy napędzane gazem. Żadnych wymian oleju, mniej mazi, mniej ruchomych części – tego typu rzeczy.

Ale pojazdy elektryczne to w zasadzie gigantyczne komputery na kołach. A od kiedy wiesz, że jakikolwiek komputer jest bezproblemowy?

Opublikowano najnowsze badanie jakości JD Power i nie wygląda ono dobrze w przypadku pojazdów elektrycznych. I w pewnym sensie nie jest to niespodzianką. Podobnie jak w poprzednich wersjach ankietySamochody elektryczne na baterie i hybrydowe typu plug-in wypadły gorzej od swoich odpowiedników zasilanych benzyną w niemal każdej kategorii napraw mierzonej przez JD Power.

JD Power mierzy jakość na podstawie zgłoszonych problemów na 100 pojazdów danej marki. Według badania osoby posiadające pojazdy spalinowe zgłosiły 180 problemów na 100 pojazdów (PP100), podczas gdy nabywcy pojazdów elektrycznych mają 266 PP100.

Problemy nie miały wiele wspólnego z mechaniką pojazdów elektrycznych — silnikami, akumulatorami itp. — a niemal w całości dotyczyły technologii.

Problemy nie miały wiele wspólnego z mechaniką pojazdów elektrycznych — silnikami, akumulatorami itp. — a niemal wyłącznie z technologią

Reklama

„Właściciele najnowocześniejszych, wyposażonych w technologię pojazdów typu BEV i PHEV doświadczają problemów na tyle poważnych, że zgłaszają do dealera swój nowy pojazd trzykrotnie częściej niż w przypadku właścicieli pojazdów napędzanych gazem” – Frank Hanley, starszy dyrektor ds. autobenchmarkingu w JD Power, powiedział w oświadczeniu.

Podobnie jak w przypadku wszystkich rzeczy związanych z pojazdami elektrycznymi, należy oddzielić Teslę od reszty pakietu ze względu na ogromną reprezentację producenta samochodów elektrycznych wśród osób posiadających pojazdy elektryczne. W poprzednich ankietach JD Power Tesla zazwyczaj radziła sobie lepiej niż pojazdy elektryczne starszych producentów samochodów. Ale teraz ta luka się zmniejszyła, a ocena firmy Elona Muska jest równie słaba jak reszta. JD Power przypisuje to poważnym zmianom konstrukcyjnym w Teslach, takim jak usunięcie tradycyjnych elementów sterujących funkcjami jak dźwignie kierunkowskazów i wycieraczek.

Jednak większość narzekań dotyczy kwestii technicznych, co jest poważnym problemem, biorąc pod uwagę, że przemysł samochodowy prześciga się w upychaniu jak największej ilości oprogramowania w swoich modelach. JD Power już wcześniej zgłaszał ten problemi wydaje się, że się nasila.

Ludzie są zirytowani fałszywymi ostrzeżeniami na tylnych siedzeniach oraz niedokładnymi i irytującymi alertami zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, szczególnie w odniesieniu do nowych funkcji, takich jak ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu i automatyczne hamowanie awaryjne przy cofaniu. Ekrany dotykowe systemów informacyjno-rozrywkowych przyprawiają ludzi o ból głowy. Pojazdy elektryczne miały o 30 procent więcej problemów z „funkcjami, elementami sterującymi i wyświetlaczami” niż pojazdy ICE.

A gdy właściciele samochodów próbują znaleźć ulgę w związku z okropnymi doświadczeniami związanymi z oprogramowaniem natywnym, odzwierciedlające ich smartfony, napotykają jeszcze więcej przeszkód. „Klienci najczęściej doświadczają trudności w łączeniu się [their phones] do pojazdu lub utraty połączenia”, informuje JD Power. „Ponad 50% użytkowników Apple i 42% użytkowników Samsunga korzysta z odpowiednich funkcji za każdym razem, gdy prowadzą samochód, co pokazuje, że klienci chcą, aby ich doświadczenie ze smartfonem było dostępne w pojeździe, a także chcą, aby funkcja była zintegrowana bezprzewodowo”.

Marki, które zgłaszają najmniej problemów, to te, które przyciągają najwięcej powracających klientów. Właściciele ciężarówek są niezwykle lojalni, więc Ram jest numerem jeden w badaniu. Ktoś, kto kupuje ciężarówkę Ram co kilka lat, zgłosi znacznie mniej problemów ze swoim doświadczeniem niż ktoś, kto ryzykuje nową marką — lub nawet nowym układem napędowym.

Nic z tego nie powinno być aż tak szokujące. Tego typu ankiety są zazwyczaj dobrym miernikiem znajomości kontra nieznajomość. Stare kontra nowe. Jesteśmy w trakcie ogromnej zmiany od tradycyjnych pojazdów napędzanych benzyną do komputerów o dużej mocy, które działają na ogromnych bateriach. Ta zmiana okazuje się być piekielnie chaotyczna, a klienci znajdują się w środku.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pokémon Go Jangmo-O Guide Day Day

Pokémon Go ma Dzień społeczności Jangmo-O wydarzenie na 21 czerwca od 14 do 17 w czasie lokalnym.Zgodnie z oczekiwaniami podczas wydarzenia z...

iPhone’y i iPady są teraz wyposażone w etykiety energetyczne UE

Jeśli mieszkasz w Unii Europejskiej i odwiedzasz dziś stronę Apple, zauważysz nowy fragment informacyjny obok iPhone'ów i iPadów: kolorowe etykiety energetyczne oceniające wydajność...

Meta rozmawiała z zakupem maszyn myślących, zakłopotania i bezpiecznej superinteligencji

W tym momencie łatwiej jest powiedzieć, które startupy AI Mark Zuckerberg nie spojrzał na pozyskanie.Oprócz Ilya Sutskever Bezpieczna nadintegencja (SSI), źródła mówią mi,...
Advertisment