General Motors ogłosiło, że zaktualizowało oprogramowanie w swoich pojazdach elektrycznych, dzięki czemu klienci będą mogli wreszcie korzystać z sieci Supercharger firmy Tesla.
Aby uzyskać natychmiastowy dostęp, właściciele elektrycznych pojazdów Chevy, Cadillac i GMC będą musieli kupić adaptery Tesla „zatwierdzone przez GM” za pośrednictwem aplikacji na smartfony każdej marki za 225 USD. Przyszłe pojazdy GM będą wyposażone w port ładowania Tesli.
Oświadczenie to nadeszło ponad 15 miesięcy po GM po raz pierwszy ogłosił przyjmie wtyczkę ładowania EV Tesli do swoich pojazdów. Producent samochodów pierwotnie powiedział, że spodziewa się zakończyć koordynację oprogramowania z Teslą „wczesną wiosną” 2024 r., ale wąskie gardła produkcyjne I zwolnienia w Tesli opóźniły ten proces.
GM świętował tę wiadomość, zauważając, że jego klienci będą mieli teraz po raz pierwszy dostęp do 17 800 wtyczek Tesla Supercharger. Brak wygodnego i niezawodnego ładowania jest często wymieniany w ankietach klientów jako główna przeszkoda w zakupie pojazdu elektrycznego. A ładowarki Tesli są powszechnie uważane za jedne z najlepszych sieci ładowania pojazdów elektrycznych na świecie.
Począwszy od Forda w ubiegłym roku, niemal każdy duży producent samochodów publicznie zobowiązał się do przyjęcia SAE J3400 szybka wtyczka do ładowania, znana również jako North American Charging Standard (NACS). Proces rozpocznie się od aktualizacji oprogramowania, aby pojazdy inne niż Tesla mogły „rozmawiać” z Superchargerami Tesli, a także od użycia adaptera.
GM twierdzi, że planuje pozyskiwać adaptery zatwierdzone przez NACS od wielu dostawców. W ten sposób nie polega tylko na Tesli, która produkuje własne adaptery w swojej gigafabryce w Buffalo w stanie Nowy Jork, gdzie produkcja jest powolna. Kilka innych firm również produkuje adaptery NACS, w tym I Zasługa.
Producenci samochodów zapowiadają, że w ciągu najbliższych kilku lat rozpoczną produkcję pojazdów elektrycznych z portem NACS wbudowanym bezpośrednio w pojazd, co umożliwi ładowanie ich na stacjach Tesla bez użycia adaptera.
GM twierdzi, że planuje pozyskiwać adaptery zatwierdzone przez NACS od wielu dostawców
Decyzja GM o sprzedaży adapterów, zamiast rozdawania ich za darmo, jak zrobiły to niektóre inne firmy, może wywołać pewne poruszenie. Oba Bród I Riwiański rozdawał darmowe adaptery przez ograniczony czas, zanim zmusił klientów do ich zakupu. Ale GM powiedział, że nie będzie oferował swoim klientom żadnego okresu bezpłatnego.
GM aktualizuje również aplikacje swojej marki, aby umożliwić klientom wyszukiwanie dostępnych Superchargerów, sprawdzanie statusu stacji, inicjowanie ładowania i płacenie za sesje ładowania. Tesla powiedziała, że właściciele pojazdów innych niż Tesla będą musieli zapłacić trochę więcej za ładowanie swoich pojazdów niż właściciele Tesli.
Tesla miała przewagę na starcie w budowaniu własnej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, ale inni producenci samochodów zamierzają ją dogonić. GM również bierze udział w kilku projektach budowy nowych szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych, w tym EVgo i konsorcjum innych producentów samochodów poprzez Wspólne przedsięwzięcie Ionny.
Po GM, Tesla zapowiedziała, że w najbliższym czasie nawiąże współpracę z firmami Volvo, Polestar, Nissan i Mercedes-Benz, aby umożliwić swoim klientom dostęp do ładowarek Supercharger.