Wszyscy doświadczamy dramatyczne zmiany, które wprowadził Covid-19 wi wpływ, jaki wywiera na prawie każdą dziedzinę naszego życia. Chociaż technologia odegrała znaczącą rolę w tym, jak poradziliśmy sobie z pandemią, kryzys miał również ogromny wpływ wpływ na technologię i rolę IT w organizacjach.
Jako informatycy spędzamy dużo czasu myśląc o tym, co może pójść nie tak. Robimy to, bo wiemy, że niedostępność systemów informatycznych wpływa na biznes. Tak więc odzyskiwanie po awarii i ciągłość biznesowa są w naszym DNA.
Wyzwaniem, przed którym często stoimy, jest skłonienie ludzi spoza branży IT do przemyślenia tego i przygotowania się na „coś złego”. Wydarzenia związane z Covid-19 i tempo, z jakim sytuacja uległa eskalacji, zwróciły uwagę wszystkich pracowników na znaczenie przygotowań.
Przez całą pandemię FDMDział IT skupił się na dwóch głównych celach – ochronie firmy i wspieraniu wszystkich działów w celu zapewnienia ciągłości biznesowej.
Ochrona firmy opiera się na założeniu, że wszelkie naruszenia bezpieczeństwa IT, awarie systemu lub problemy z ochroną i utratą danych mogą odwrócić uwagę wartościowych pracowników od drugiego celu. Zespół bezpieczeństwa IT w FDM niestrudzenie pracował nad tym chronić organizację przed cyberatakami, które mają wzrosła od początku pandemii. W ciągu jednego dnia otrzymujemy ponad 275 000 ataków, przed którymi stale chroni nas nasz zespół ds. Bezpieczeństwa IT.
Za kulisami przez ostatnie cztery lata, kiedy dział IT wdrażał Microsoft Office 365 i inne narzędzia, zespół ds. Bezpieczeństwa IT wdrażał to, co nazywamy „cebulą”. Jest to strategia bezpieczeństwa IT, która obejmuje nakładanie różnych rodzajów ochrony na siebie. Każda kolejna warstwa cebuli odnosi się do innego rodzaju ryzyka lub zagrożenia i zapewnia dodatkowy poziom ochrony użytkownikom systemu.
Ochrona Graniczna
Ochrona zaczyna się na granicy Wielkiej Brytanii, gdzie ruch do iz naszego osiedla IT jest monitorowany przez agencję rządową. Dzieje się tak, ponieważ pewne cechy profilu naszej firmy kwalifikują nas do tej ochrony, takie jak status FTSE i lista klientów. Wokół naszego osiedla zbudowaliśmy zaporę ogniową, składającą się z serwerów i oprogramowania monitorującego ruch do i z pomieszczeń IT firmy FDM.
Oprócz programu Microsoft Outlook mamy inne systemy poczty elektronicznej, które zapewniają odporność i tworzenie kopii zapasowych naszych wiadomości e-mail. Wszystkie te systemy chronią przed złośliwymi i podejrzanymi wiadomościami e-mail oraz poddają je kwarantannie, gdy dotrą do skrzynki odbiorczej pracownika. Prawie połowa wiadomości e-mail wysyłanych do FDM nigdy nie trafia do prawdziwej skrzynki pocztowej, ponieważ są przechwytywane i blokowane.
Mamy też narzędzia, które używaj sztucznej inteligencji do wykrywania i zgłaszania wszelkich nietypowych zachowań w naszych systemach informatycznych. Narzędzia te są początkowo ustawione na nasłuchiwanie posiadłości – 4000 komputerów PC, 600 serwerów, setek aplikacji i około 6000 użytkowników – przez kilka tygodni, dzięki czemu „uczą się”, jakie jest normalne zachowanie, a następnie mogą zidentyfikować nietypowe zachowanie i podnieść alarm .
Urządzenia, z których korzystają nasi pracownicy, mają wiele warstw ochrony, które wychodzą na wszelkie zagrożenia, a dane te są monitorowane w czasie rzeczywistym przez zespół ds. Bezpieczeństwa IT.
Personel pomocniczy
Jednym z największych wyzwań, przed jakim stanęliśmy podczas Covid-19, było zapewnienie każdemu pracownikowi niezbędnego wsparcia, pomimo chaosu i zakłóceń. Nieuchronnie, ze względu na blokady i ograniczenia związane z dystansem społecznym, wielu konsultantów wracało z witryn klientów i ważne było, aby utrzymać ich motywację i zaangażowanie, a także stale rozwijać ich umiejętności.
Po długich dyskusjach wpadliśmy na pomysł FDM, czyli sposobu na połączenie naszych ludzi z różnych środowisk i krajów, którzy mogliby ściśle ze sobą współpracować i uczyć się od siebie nawzajem. Do tej pory stworzyliśmy 28 kapsuł FDM, w których ponad 200 osób z całego świata pracuje nad różnego rodzaju projektami.
Projekty są niezwykle zróżnicowane, w tym przeprowadzanie analiz na tweetach i raportach analityków w celu zidentyfikowania wzorców między tymi tweetami a wynikami firmy w zakresie kapitału / akcji, a także wdrażanie regulacyjnych przepisów dotyczących sprawozdawczości w handlu. Jedna kapsuła stworzyła aplikację konsumencką do handlu udziałami z funkcjami badania rynku i analizy danych.
Każda kapsuła jest zaprojektowana zgodnie ze schematem Scrum FDM z przestrzeganiem zwinnych ceremonii, dając każdemu szansę na dalsze uczenie się i rozwój pomimo ograniczeń blokowania.
Dzięki przejdź do pracy zdalnej masowo nasi konsultanci i pracownicy wewnętrzni byli niezwykle otwarci i szybko wdrażali nowe narzędzia informatyczne w całej firmie, aby umożliwić im bezproblemową kontynuację pracy. To oczywiście świetna wiadomość, ponieważ umożliwia biznesowi na wiele sposobów i stwarza nowe możliwości.
Mamy teraz szansę naprawdę przyjrzeć się sztuce możliwego i zapytać: co dalej z naszą firmą? Czy możemy otworzyć nasz program dla większej i jeszcze bardziej zróżnicowanej populacji, jeśli stażyści nie muszą cały czas przebywać w akademii? Czy nasi stażyści muszą nawet szkolić się w godzinach pracy? Czy musimy powiększać naszą powierzchnię biurową w tym samym tempie, w jakim rozwijamy firmę? Czy pracownicy muszą znajdować się w określonym mieście lub nawet kraju? Jakie mamy możliwości zmienić nasze sposoby pracy dostosować się do jeszcze bardziej zróżnicowanej siły roboczej i wyborów dotyczących stylu życia?
Siedząc na wielu forach i słuchając rówieśników z różnych branż, mówiących o tym, jak Covid-19 wpłynął na nich, jest jasne, że prawie zawsze widoczność IT została podniesiona. Większość dyrektorów ds. Informatyki zgłasza, że częściej konsultuje się z nimi, jak postępować w przypadku katastrofy i jakie możliwości stwarza technologia dla firm. W wielu przypadkach CIO odgrywał kluczową rolę, często kierując zespołami zadaniowymi Covid-19, do których powołania zostały zmuszone firmy.
To fantastyczna ewolucja dla naszych konsultantów w trakcie ich kariery. Covid-19 mógł przypadkowo stworzyć nową erę dla roli IT, podnosząc jego znaczenie – co może być tylko rzeczą pozytywną.