Według doniesień Hyundai Ioniq 5 będzie pierwszym samochodem, który jesienią zjedzie z nowej fabryki firmy w Gruzji. Ponadto dyrektor generalny firmy Jose Muñoz opowiada Automobilowy Aktualności spodziewa się, że wersja wyprodukowana w USA zapewni kupującym pełną federalną ulgę podatkową w wysokości 7500 dolarów na pojazdy elektryczne, którą pojazd wyprodukowany w Korei Południowej nie kwalifikuje się w inny sposób (poza A luka w leasingu).
Hyundai rozpocznie produkcję Ioniq 5 w fabryce w Gruzji w październiku, ale firma nie będzie tam produkować akumulatorów przez „około rok” Wiadomości motoryzacyjne pisze. Na razie w artykule podano, że firma będzie pozyskiwać akumulatory z węgierskiej fabryki obsługiwanej przez Hyundaia partnerem w produkcji akumulatorów w GruzjiSK On.
Ale kwartał ten obejmuje okres od października do grudnia, co oznacza, że jest mnóstwo miejsca dla niektórych wyprodukowanych w USA Ioniq 5, które zamiast tego wyjdą z fabryki w Gruzji z portami CCS. Logiczne wydaje się założenie, że tak się stanie. Zapytany o to przedstawiciel Hyundaia, Christopher Paukert, odniósł się do tej kwestii Krawędź wróć do poprzedniego Ogłoszenie październikowe odmówił jednak jednoznacznego potwierdzenia, czy pierwsze modele wyprodukowane w USA z pewnością będą miały na początek porty NACS.