Pierwszym hipersamochodem Lamborghini typu plug-in jest Revuelto, który zastąpił Aventador


Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć o Lamborghini Revuelto 2024, jest to, że jest to pierwszy hybrydowy supersamochód plug-in włoskiego producenta samochodów. Drugą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że „revuelto” to hiszpańskie słowo matador oznaczające „niesforny”, ale może również odnosić się do danie z kremowej jajecznicy.

Jestem pewien, że pomysł wymiany ukochany Aventador z samochodem, który jest podłączony do gniazdka elektrycznego, zmąci mózgi wielu ludzi. Ale czas na nikogo nie czeka. A dla Lamborghini i jego firmy macierzystej Volkswagen, elektryczny to przyszłość.

Jestem pewien, że pomysł zastąpienia ukochanego Aventadora samochodem, który podłącza się do gniazdka elektrycznego, zmiażdży mózgi wielu ludzi

Co nie znaczy, że Revuelto zawiedzie każdego pod względem szybkości, wydajności, obsługi i innych niesamowitych cech, z których słynie Lamborghini. Sam układ napędowy brzmi obłędnie: 813-konny, 6,5-litrowy silnik V12, wspomagany trzema silnikami elektrycznymi, co daje łącznie 1015 KM (metryczna jednostka mocy, która przekłada się na 1001 KM). Rzut oka na te specyfikacje stopiłby nawet najbardziej zatwardziałych sceptyków EV.

I tak, ta rzecz ma w pełni elektryczny tryb jazdy. Trzy silniki elektryczne – po jednym z tyłu i po jednym przy każdym przednim kole – są zasilane akumulatorem o pojemności 3,8 kWh umieszczonym w tunelu środkowym samochodu, który jest niewielki jak na standardy EV, ale powinien zasilić Revuelto do 10 km lub 6,2 km. mil zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym.

Jest również wystarczająco mały, aby silnik spalinowy mógł go ponownie naładować w ciągu około sześciu minut lub poprzez hamowanie regeneracyjne przednich kół. Po raz pierwszy w Lamborghini silniki elektryczne zapewniają napęd na cztery koła i umożliwiają elektryczne wektorowanie momentu obrotowego.

Reklama

Oczywiście wolnossące silniki V12 były podstawą atrakcyjności Lamborghini od samego początku. Ale Revuelto reprezentuje ewolucję tej oryginalnej konfiguracji, ponieważ Lamborghini toruje sobie drogę w kierunku całkowicie elektrycznego składu do 2030 roku. Nowa konfiguracja silnika jest nie tylko lżejsza niż Aventador – 218 kg (480 funtów) w porównaniu z 234 kg (515 funtów) – ale jest również mocniejszy, generujący 814 koni mechanicznych przy 9250 obr./min. Kolejnym ciekawym elementem nowej konfiguracji silnika jest to, że został on obrócony o 180 stopni w stosunku do Aventadora.

Z pewnością wolnossące silniki V12 były podstawą atrakcyjności Lamborghini od momentu jej powstania

I oczywiście Revuelto jest całkowicie naszpikowane kanałami wlotu powietrza, zapewniającymi optymalny przepływ powietrza dla silnika spalinowego. Wynikowy poziom mocy wynosi 126 KM na litr, co firma określa jako „najwyższą moc wyjściową w historii 12-cylindrowych silników Lamborghini”. Maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm przy 6750 obr./min — nie jestem naukowiecale to brzmi bardzo szybko.

Jeśli chodzi o projekt, Lamborghini czerpało inspirację ze świata lotnictwa: „wyrzeźbione powierzchnie otoczone dwiema liniami, które zaczynają się od przodu i obejmują kabinę i silnik, zwężając się w dół do wydechów w kształcie sześciokąta”.

Zaczerpnięto również wskazówki projektowe z przeszłości Lamborghini

Zaczerpnięto również wskazówki projektowe z przeszłości Lamborghini, w tym otwierane pionowo nożycowe drzwi z 1971 Countachpływające ostrze Diablo na tylnym błotniku oraz muskularny i pochylony przód Murciélago.

A ponieważ to jest Krawędź, porozmawiajmy o technice. System informacyjno-rozrywkowy obejmuje 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 8,4-calowy wyświetlacz centralny i 9,1-calowy wyświetlacz po stronie pasażera. Revuelto będzie także pierwszym Lamborghini, które wdroży w pełni zaawansowany system wspomagania kierowcy, zasilany przez kamery, radar i inne czujniki. Obejmuje to aktywne ostrzeżenia o zjechaniu z pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu i ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu.

Korzystając z aplikacji mobilnej Lamborghini Unica, właściciele Revuelto mogą monitorować stan samochodu, w tym poziom paliwa, poziom naładowania akumulatora, zasięg elektryczny i miejsce zaparkowania. Aplikacja Unica umożliwia również szereg zdalnych operacji, takich jak blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie klaksonu lub aktywowanie świateł samochodu — niektóre funkcje są również kompatybilne z zegarkiem Apple Watch.

Revuelto „definiuje nowy paradygmat” dla Lamborghini, oprócz wyznaczania kursu „niedalekiej przyszłości” dla marek o wysokich osiągach. Lub, jak ujął to dyrektor generalny firmy, Stephan Winkelmann, „Revuelto powstało, by przełamywać schematy”.

Prawdopodobnie spowoduje to również uszkodzenie twojego konta bankowego, o czym mówi Winkelmann Wiadomości motoryzacyjne Europa że Revuelto będzie kosztować około 500 000 euro, czyli 542 165 dolarów.

Tak czy inaczej, to dużo gadania — ale Lamborghini popiera to wydajnością. Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 2,5 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej niż Aventador, który zastępuje. To może nie znaczyć wiele dla przeciętnej osoby, ale dla prawdziwych szefów wydajności każda dziesiąta sekundy, którą możesz zgolić, mówi głośno. Revuelto ma również prędkość maksymalną ponad 350 km/h (218 mil/h).

To dużo gadania — ale Lamborghini potwierdza to wydajnością

W 2021 roku włoski producent samochodów przedstawił plany elektryfikacji, które będą przebiegać w dwóch odrębnych fazach w ciągu następnej dekady. Do końca 2024 roku firma zapowiedziała, że ​​wprowadzi hybrydowe wersje benzynowo-elektryczne całej swojej oferty. Następnie Lamborghini zadebiutuje ze swoim pierwszym w pełni elektrycznym modelem jeszcze przed końcem dekady.

Ponieważ Aventador ma stać się hybrydą typu plug-in Revuelto, pozostałe modele, których jeszcze nie widzieliśmy, to hybrydowe wersje Huracána i Urusa, które prawdopodobnie otrzymamy jeszcze w tym roku w sierpniu i październiku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YMTC twierdzi, że 3D QLC NAND oferuje wytrzymałość porównywalną z 3D TLC NAND

Jak podaje ITHome, firma twierdzi, że chipy flash YMTC X3-6070 3D QLC NAND oferują wytrzymałość porównywalną z chipami flash 3D TLC NAND oferowanych...

Praktyczne: jak korzystać z SharePlay w CarPlay z Apple Music

Jedna z dużych zmian w iOS 17 dla CarPlay użytkowników jest dodanie obsługi SharePlay dla Apple Music. Dzięki tej funkcji każda osoba...

Rozdanie TechPowerUp-Arctic: nie przegap szansy na wygranie kombinacji Coolers+Fan+TIM

Jeśli przegapiłeś, rozdanie TechPowerUp x Arctic trwa od 22 marca. Aż sześciu szczęśliwych zwycięzców może otrzymać kombinacje chłodnic procesora Arctic, wentylatorów obudowych i...
Advertisment