Toyota była krytykowana za powolne wypuszczanie swojego pierwszego dedykowanego pojazdu elektrycznego, ale można argumentować, że opóźnienie dało największemu na świecie producentowi samochodów wystarczająco dużo czasu na zbadanie konkurencji, gdy wprowadza w życie własne plany. Dziś firma ogłosiła luksusową markę Lexus szczegóły cenowe za swój pierwszy samochód elektryczny, RZ 450e, i jak widać, to dużo mniej niż większość innych luksusowych pojazdów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku.
RZ 450e jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Premium i Luxury. Wersja Premium z napędem na wszystkie koła i 18-calowymi kołami zaczyna się od 59 650 USD, w tym koszty dostawy, podczas gdy wariant 20-calowy zaczyna się od 60 890 USD. Wersja Luxury z napędem na cztery koła zaczyna się od 65 150 USD.
I chociaż jest zbudowany na tej samej platformie e-TNGA, co w pełni elektryczna Toyota bZ4X, Lexus RZ będzie miał bardziej luksusową stylistykę, ładniejsze materiały i panoramiczny szklany dach, a także inne fantazyjne dodatki. Oczywiście, jeśli wolisz zaoszczędzić trochę pieniędzy, możesz zejść na dół 42 000 $ za bZ4X i uzyskaj ten sam akumulator 71,4 kWh, co RZ.
Co ciekawe, RZ ma szacowany przez EPA zasięg 220 mil na 18-calowych kołach i 196 mil na 20-calowych kołach. To mniej niż szacowany przez EPA zasięg bZ4X wynoszący 252 mile, co prawdopodobnie można przypisać do rozkład masy i aerodynamika.
Należy pamiętać, że Toyota powiedziała, że spodziewa się wyprodukować samochód sportowy Lexus, który miałby „zasięg przelotowy” 700 km (434 mil) i byłby w stanie przyspieszyć od zera do 60 mil na godzinę w mniej niż dwie sekundy. To wyraźnie nie jest RZ, więc będziemy musieli poczekać trochę dłużej, zanim zobaczymy, co ma do zaoferowania szybszy, dłuższy samochód sportowy Lexus.
Toyota nadrabia zaległości w wyścigu o elektryfikację przemysłu samochodowego. W 2021 roku Lexus zapowiedział, że do 2025 roku wprowadzi 20 nowych pojazdów, ale tylko 10 z nich będzie w pełni elektrycznych, hybrydowych lub napędzanych wodorem. Ale kilka miesięcy później Toyota ogłosiła, że do 2035 roku Lexus stanie się marką wyłącznie elektryczną.