Phil Spencer o tym, co do cholery dzieje się w branży gier


„Matematyka dalej [making] gra zdecydowanie się zmieniła” – powiedział Phil Spencer, dyrektor generalny Gaming w firmie Microsoft.

Polygon rozmawiał ze Spencerem podczas corocznej konferencji twórców gier i choć rozmowa dotyczyła różnych tematów możliwość posiadania konsoli przenośnej do kłopotów zamknięte platformy, jeden temat był nieunikniony: co do cholery dzieje się z branżą gier? I jak twórcy i wydawcy gier wideo – w tym Xbox – wyjdą z tego?

Poglądy Spencera wskazują na zderzenie rosnących budżetów, dywersyfikacji modeli biznesowych i wyjątkowego ryzyka finansowego wymaganego obecnie, aby spełnić oczekiwania widzów wobec premiery AAA. W szczególności zwrócił uwagę na astronomiczne budżety wysokobudżetowych gier, które stworzyły splot problemów trudnych do rozwikłania. Dla Spencera drogą naprzód jest porzucenie założeń o ekskluzywności i przyciągnięcie nowych klientów, którzy ochłodzili się na konsolach.

Ale najpierw, dla kontekstu, Spencer opowiedział, jak się sprawy mają pracował podczas planowania budżetu i zielonego światła dla gry wideo. Dyrektor Microsoftu zajmuje się produkcją gier od wystarczająco długiego czasu, że pamięta czasy, gdy finanse były stosunkowo proste. Wydawca może wyznaczyć cel sprzedaży (powiedzmy 800 000 jednostek), cel zarobków (ile pieniędzy chce zarobić) i cenę gry (zwykle 59,99 USD). Na tej podstawie wydawca i/lub studio gry wideo może ustalić budżet.

Reklama

Zdjęcie: 343 Industries/Studia gier Xbox

Zmienił się jednak rachunek finansowy. W 2024 r. większość gier będzie sprzedawana w wielu sklepach, często ze znacznymi przecenami zaledwie kilka tygodni po premierze lub włączana w ramach usług subskrypcyjnych w dniu premiery. Poza tym tworzenie samych gier zajmuje wiele lat i wymaga pomocy setek, jeśli nie tysięcy członków zespołu, czasami rozproszonych po całym świecie. Wszystko to się sumuje i, jak mówi Spencer, zbudowanie gry wideo może kosztować „300 milionów dolarów”.

Spencer wyjaśnił, że koszt ten generuje trzy istotne problemy: jeden dotyczący wszystkich gier wysokobudżetowych, drugi dostępny wyłącznie na konsole i trzeci obejmujący całą branżę.


  1. Koszt „naprawdę zmniejsza ryzyko, które wydawcy są skłonni podjąć”. Podczas gdy poprzednie gry musiały sprzedać kilkaset tysięcy jednostek, aby uzasadnić swój koszt, w przypadku nowych gier może zajść potrzeba sprzedaży wielu milionów jednostek. „Jeśli jesteś wydawcą, wiesz, że to całkiem duża liczba w świecie, w którym pojawia się już wiele gier wideo”. powiedziała Spencer. „Jak zamierzacie to ustalić? Czy jestem skłonny zaryzykować w przypadku nowego IP – nowego rodzaju gry – gdy ryzyko zarobku jest tak wysokie? Myślę, że to rzutuje na kreatywność tej branży, której nie kocham. Kreatywność jest kamieniem węgielnym tego, czym powinniśmy się zajmować w grach.”
  2. Koszt ten jest szczególnie wygórowany w przypadku tytułów ekskluzywnych, które mogą dotrzeć tylko do określonej liczby graczy. Jak Spencer wyjaśnił w naszej rozmowie na temat zagrożeń związanych z ekskluzywnością i konsolami otoczonymi murem, gry te muszą zarabiać dodatkowe pieniądze, aby uzasadnić dotowanie przez producenta konsoli kosztu konsoli. Jak wyjaśnił Spencer: „[The case for] wyłączność jest pod presją wraz ze wzrostem kosztów gry.”
  3. Zdaniem Spencera, rynek konsolowy nie wzrósł w ciągu ostatniego roku. Chociaż konsole Xbox, PlayStation i Nintendo Switch nadal sprzedają się, Spencer zauważa, że ​​wielu graczy konsolowych po prostu dokonuje aktualizacji — lub, mówiąc inaczej, nie są one nowością na rynku i nie przyczynią się do wzrostu. A bez nowych klientów „klient wszystkich innych to Twój sukces” – stwierdził Spencer. „Nie odniesiesz sukcesu, jeśli nie przyciągniesz klientów z innych wydawców i innych platform. A ponieważ dzięki grom, które tworzysz, nie znajdziesz nowych klientów, wszyscy w pewnym sensie walczą o ciasto tej samej wielkości.

Problemy te pociągnęły za sobą bardzo realne, znaczne i bezpośrednie koszty ludzkie. W branży obserwowano ciągłe i rosnące zwolnienia, w tym szczególnie trudny początek tego roku. Krótko po przejęciu Activision Blizzard King przez Microsoft firma ogłosiła, że ​​zwolni 1900 pracowników z działu gier.

Firma Polygon zapytała Spencera, czy zwolnienia w ABK są częścią tego szerszego trendu lub czy jest w nich coś wyjątkowego w kontekście obecnej działalności Xbox.

To po trochu jedno i drugie” – powiedział Spencer. „Ale powiem, że rzeczą, która najbardziej niepokoi mnie w branży, jest brak wzrostu. A jeśli mamy branżę, która w przyszłym roku będzie mniejsza pod względem liczby graczy i dolarów, a także wiele spółek notowanych na giełdzie, które działają w tej branży i muszą wykazać się wzrostem wśród inwestorów – bo w przeciwnym razie po co ktoś miałby posiadać udział w czyichś akcjach, jeśli nie będą rosły? — stroną przedsiębiorstwa poddawaną następnie analizie jest strona kosztowa. Ponieważ jeśli nie zamierzasz rozwijać strony przychodów, wyzwaniem staje się strona kosztowa.

„Jesteśmy firmą. Powtarzałem to w kółko. Nie mam luksusu, że nie muszę prowadzić dochodowego, rozwijającego się biznesu wewnątrz Microsoftu. I tacy jesteśmy dzisiaj. Ale w całej branży – wspomniałeś o tym, a siedząc tutaj, w GDC, myślę o moich przyjaciołach z branży, którzy zostali przesiedleni i stracili pracę, i jak bardzo sprawiedliwy jest fakt, że nie chcę, aby ta branża była miejscem, w którym ludzie nie mogą z pewnością zbudować kariery. Dlatego wciąż powracam do pytania: Jak ta branża może powrócić do wzrostu? Ale odpowiadając na twoje pytanie, dla nas, Xbox lub któregokolwiek z istniejących zespołów, jest to tak naprawdę wynik nierozwijającej się branży. Może rosnąć i będzie rosnąć ponownie. Ale widzisz ten czas właśnie teraz, a konsekwencje mają wpływ na człowieka. I wszyscy powinniśmy się nad tym zastanowić i przemyśleć.”

Kiedy omawialiśmy plany rozwoju Microsoftu — zarówno w odniesieniu do samej firmy, jak i szerszej przestrzeni gier — Spencer nieustannie powracał do idei wyłączności. W tym roku wydawnictwo Xbox Game Studios rozpoczęło przenoszenie coraz większej liczby wcześniejszych tytułów ekskluzywnych na inne konsole, takie jak Nintendo Switch i PlayStation 5. Dla Spencera jest to sposób na przyciągnięcie większej liczby graczy (i sprzedaży) do starych gier, ale jest to także sposób przełamać niektóre stare nawyki branżowe, takie jak wyłączność, które mogą być odpowiedzialne za stagnację na rynku konsol.

Kontroler Xbox Series X

Obraz: Microsoft

„[Consider] dwa lata braku wzrostu w branży gier na szczycie. Zaczynasz zadawać sobie pytanie, No cóż, nie chcę się rozwijać kosztem branży, chcę się rozwijać jako część branży, a co jako branża musimy zrobić, żeby wrócić na ścieżkę wzrostu?

„Powiem, że każda decyzja, którą podejmujemy dziś i jutro, jest dobra dla Xbox” – powiedział Spencer. „Wiem, że czasami rzeczy zostają uzbrojone, że w tle kryje się jakieś zło, które zmusza nas do działania — Phil nienawidzi gier na wyłączność i dlatego jesteśmy teraz jak PlayStation i Switch.’ Każda decyzja, którą podejmujemy, ma na celu wzmocnienie Xbox w dłuższej perspektywie. Nie oznacza to, że wszyscy będą zgadzać się z każdą podejmowaną przez nas decyzją. Ma to jednak fundamentalne znaczenie dla sposobu, w jaki podejmujemy decyzje”.

Dla Spencer podążanie w przyszłość polega – w pewnym stopniu – na odejściu od ekskluzywności.

„Pogląd, że Xbox może być tylko jednym urządzeniem podłączanym do telewizora, nie jest czymś, co widzimy w badaniach pokolenia Z. Bo nic innego nie jest dla nich takie samo. Niektórzy z nich będą mieli iPhone’a, niektórzy będą mieli Androida, ale wszystkie gry i wszystko będzie takie samo. Przynajmniej na razie nadal mogę korzystać z TikToka na obu z nich. Wszystkie ich rzeczy są dostępne, gdziekolwiek chcą. Zatem w przypadku Xbox myśl przewodnia naszej marki — gdy przyciągamy i utrzymujemy znaczenie młodszej publiczności — brzmi: „Xbox to miejsce, w którym mogę znaleźć świetne gry, jakie chcę”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Tak, aplikacja YouTube próbuje teraz przejąć wygaszacz ekranu Apple TV

Jedną z najlepszych funkcji Apple TV jest bogata kolekcja wygaszaczy ekranu Antena. Gdy Apple TV będzie bezczynny przez kilka minut, system tvOS...

Fortnite pozwoli graczom ukryć wredne emotki

Fortnite we wtorek udostępni aktualizację zawierającą nowe ustawienie filtrujące emocje „konfrontacyjne”.. Aktualizacja v29.30 pozwoli graczom „nie widzieć” następujących emotek: „Śmiej się”, „Weź...

22 kwietnia 2024 r. – pogłoski o iPadzie Air i przejęciu Apple AI

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...
Advertisment