Phil Spencer chce, aby Epic Games Store i inne gry na konsolach Xbox


Phil Spencer nie chce tylko gier Xbox na innych konsolach. Chce, aby inni sprzedawcy gier wideo również korzystali z konsoli Xbox.

W wywiadzie udzielonym dyrektorowi generalnemu ds. gier firmy Microsoft podczas corocznej konferencji Game Developers Conference Spencer opowiedział firmie Polygon o tym, w jaki sposób chciałby rozbić otoczone murem ogrody które w przeszłości ograniczały graczy do dokonywania zakupów za pośrednictwem własnych sklepów powiązanych z każdą konsolą. Lub, mówiąc laikiem, dlaczego powinieneś mieć możliwość kupowania gier w innych sklepach na Xbox — a nie tylko w oficjalnym sklepie.

Spencer wspomniał o swoich frustracjach związanych z zamkniętymi ekosystemami, dlatego poprosiliśmy o jasność. Czy naprawdę widział przyszłość, w której na Xboxie istniałyby sklepy takie jak Itch.io i Epic Games Store? Czy aby się tam dostać, wystarczyło wymyślić mnóstwo dokumentów?

„Tak” – powiedział Spencer. „[Consider] naszą historię jako firmy Windows. Nikt nie mrugnąłby dwa razy, gdybym powiedział: „Hej, kiedy używasz komputera, możesz zdecydować, jakiego rodzaju doświadczenia będziesz mieć” [by picking where to buy games]. Jest w tym prawdziwa wartość.” Spencer wierzy, że gracze konsolowi również odnieśliby korzyści z tej wolności – podobnie jak twórcy konsol, tacy jak Microsoft.

Spencer wyjaśnił, jak w przeszłości producenci konsol zazwyczaj dotowali koszty drogiego sprzętu, wiedząc, że część każdego dolara wydanego na przestrzeni lat na gry na tę platformę w końcu trafi z powrotem do producenta konsoli. Z czasem producent konsoli odzyska dotację – i, miejmy nadzieję, więcej.

Reklama

Zdjęcie: Henry Hargreaves dla Polygon

Ale Spencer stwierdziła: „prawo Moore’a zwolniło. Ceny komponentów konsoli nie spadają tak szybko, jak w przypadku poprzednich generacji. Co gorsza, wyjaśnił, rynek konsol nie rośnie, a coraz więcej graczy przenosi się na komputery PC i urządzenia przenośne. Teraz pomysł subsydiowania konsoli i zmuszania graczy do kupowania gier za pośrednictwem oficjalnej witryny sklepu, aby pomóc w odzyskaniu kosztów, może nie mieć sensu. Ściany, w których ludzie zamykają się w konsolach, mogą motywować ich do pozostania na zewnątrz.

„[Subsidizing hardware] staje się większym wyzwaniem w dzisiejszym świecie” – stwierdził Spencer. „I powiem, choć może się to wydawać zbyt altruistyczne, nie wiem, czy to rozwija branżę. Więc myślę, jakie są bariery? Jakie rzeczy powodują tarcia w dzisiejszym świecie pomiędzy twórcami i graczami? I w jaki sposób możemy przyczynić się do otwarcia tego modelu?”

Częściową odpowiedzią jest rezygnacja z wyłączności na coraz większą liczbę gier Xbox. Spencer wyjaśnił, że wrażenia z gry są utrudnione, gdy ma znaczenie, na jakich konsolach gramy lub w jakich sklepach sprzedają nam nasze gry. Jako przykład podał Morze złodziei. Gracz, wyjaśnił, nie powinien martwić się o sprzęt, jaki posiada on lub jego znajomi. Powinni po prostu wiedzieć, czy ich znajomi mają i chcą grać Morze złodziei.

Spencer powiedział: „Jeśli chcę grać na komputerze do gier, czuję, że jestem bardziej ciągłą częścią ekosystemu gier jako całości. W przeciwieństwie do [on console]moja gra jest w pewnym sensie podzielona – używając określenia związanego z grami – w oparciu o różne zamknięte ekosystemy, w których muszę grać”.

Widok z przodu konsoli Xbox Series S z kontrolerem unoszącym się przed nią

Obraz: Microsoft

Pogląd Spencera na papierze wydaje się rozsądny. The rynek konsolowy jest płaski. Rynek komputerów osobistych rośnie po części dlatego, że daje graczom wybór, gdzie kupują gry. Jeśli więc konsole chcą sprowadzić graczy z powrotem, muszą bardziej upodobnić się do komputerów PC. A to oznacza zburzenie otoczonych murem ogrodów, które przez dziesięciolecia chroniły model finansowy konsol do gier.

Jeśli Spencer chce urzeczywistnić tę wizję, rozsądne jest, abyśmy pewnego dnia uruchomili nasze konsole Xbox i zobaczyli, jak Epic Games Store, Itch.io i inne sklepy czekają, aby sprzedać nam gry – i, miejmy nadzieję, konkurują ze sobą o przyciągnięcie graczy najlepsze możliwe oferty.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

ZOTAC zaprezentuje skalowalne platformy GPU i rozwiązania przemysłowe na targach Hannover Messe 2024

ZOTAC Technology ogłasza nową linię minikomputerów dla przedsiębiorstw i służby zdrowia, zaprojektowanych do konkretnych zastosowań i skalowalnych wdrożeń, a także zupełnie nową klasę...

Team Group przedstawia dysk SSD MP44Q M.2 Gen 4 NVMe

Znana globalna marka pamięci Team Group Inc. stara się zapewniać konsumentom różnorodne i optymalne rozwiązania w zakresie pamięci masowej. Dziś z dumą...

Google zwalnia 28 pracowników po proteście dotyczącym izraelskiego kontraktu na chmurę

Poważne konsekwencje destrukcyjnego zachowaniaGooglersi,Być może widzieliście wczoraj doniesienia o protestach w niektórych naszych biurach. Niestety kilku pracowników sprowadziło wydarzenie do naszych budynków...
Advertisment