Współzałożyciel i dyrektor ds. badań REDIacoustics, dr Peter D’Antonio, został odznaczony Medalem Wallace’a Clementa Sabine’a przez Acoustical Society of America [ASA] w uznaniu wybitnego wkładu w wiedzę o akustyce architektonicznej. ASA podkreśla wkład Petera D’Antonio w teorię, projektowanie i zastosowanie dyfuzorów akustycznych. Nagroda zostanie wręczona podczas spotkania ASA wiosną 2024 r., które odbędzie się w Ottawie w Kanadzie.
Prestiżowa nagroda stanowi zwieńczenie roku intensywnej działalności Petera D’Antonio, który ma pojawić się na wystawie AES w Nowym Jorku w 2023 r., gdzie będzie brał udział w dwóch prezentacjach w imieniu REDAkustyka oraz stali partnerzy WSDG (Walters-Storyk Design Group). Pierwsza sesja nosi tytuł „Naukowe kamienie milowe w ewolucji nowoczesnego projektu reżyserki nagrań” i przedstawia jego najnowszą pracę oraz rozwój procesu NIRO firmy REDIacoustics. Druga sesja nosi tytuł „Techniki symulacji akustycznej i obliczeń dla małych przestrzeni” i będzie prowadzona wspólnie z Dirkiem Noyem z WSDG, Wolfgangiem Ahnertem z ADA-AMC, firmą WSDG i Stefanem Feistelem z AFMG.
Począwszy od założenia RPG Diffusor Systems w 1983 roku, Peter D’Antonio stał na czele badań akustyki architektonicznej oraz rozwoju i wdrażania technologii mających na celu optymalizację krytycznych pomieszczeń odsłuchowych. To oraz jego długoletnia współpraca z wiodącą firmą zajmującą się doradztwem w zakresie architektury akustycznej WSDG jako jej wewnętrznym dyrektorem ds. edukacji i badań ostatecznie doprowadziła do kluczowych partnerstw i współpracy, które zaowocowały założeniem REDIacoustics w 2018 r. i rozwojem NIRO (Iteracyjny optymalizator pomieszczenia nie prostopadłościennego) predykcyjne narzędzie programowe AI wykorzystywane w projektowaniu najlepszych studiów nagraniowych. Jego pogoń za przyszłościowymi technikami i technologiami nadal wywiera wpływ na dziedzinę akustyki.
„Jestem niezwykle zaszczycony, że zostałem doceniony przez ASA i moich kolegów w dziedzinie akustyki” – mówi D’Antonio. „To była niesamowita podróż odkrywcza, której kulminacją był rozwój NIRO i moja praca z REDIacoustics.”
„Pomieszczenie reżyserskie w studiu nagraniowym i inne pomieszczenia odsłuchowe o krytycznym znaczeniu można teraz zoptymalizować pod kątem naukowym. Chociaż nadal jest wiele do zrobienia, w społeczności akustyków architektonicznych panuje ogólna zgoda co do tego, że położono solidne podstawy teoretyczne i eksperymentalne, a wydajność dyfuzora może teraz zostać określone ilościowo i ujednolicone oraz że dyfuzory można teraz zintegrować ze współczesną architekturą, zajmując należne im miejsce wraz z pochłaniaczami i reflektorami w palecie akustycznej. Jestem podekscytowany możliwością kontynuowania i jak mówię – to dopiero początek!”
Więcej o Laureaci nagrody ASA z jesieni 2023 r.
www.rediacoustics.com
