W tym miesiącu firma Apple wprowadziła zauważalną zmianę w zasadach napraw i standardowych gwarancji na iPhone’a i Apple Watch. Według wielu źródeł Apple nie obejmuje już „pojedynczych pęknięć” w ramach standardowej gwarancji na iPhone’a i Apple Watch. Zamiast tego naprawy te są obecnie rozpatrywane jako roszczenia z tytułu „przypadkowych uszkodzeń”, a użytkownicy są zobowiązani do zapłaty.
Do tego miesiąca polityka Apple obejmowała przypadki pojedynczych uszkodzeń spowodowanych pęknięciem włoska w ramach standardowej gwarancji dla użytkowników iPhone’a i Apple Watch, o ile na urządzeniu nie było widocznych innych uszkodzeń ani wyraźnego punktu uderzenia, które spowodowało to pęknięcie.
Jednak w aktualizacjach rozesłanych w tym tygodniu do sklepów Apple i autoryzowanych dostawców usług Apple firma Apple zaktualizowała swoje zasady, stwierdzając, że wszystkie przypadki pojedynczych pęknięć włoskowych nie są już objęte gwarancją. Gdy klient zgłosi jako objaw pojedyncze włoskowate pęknięcie, usługodawca ma obowiązek potraktować to jako reklamację związaną z przypadkowym uszkodzeniem.
Oznacza to, że będziesz musiał zapłacić za naprawę choćby najmniejszego pęknięcia, nawet jeśli na Twoim urządzeniu nie ma innych uszkodzeń ani punktów uderzenia. Na razie zmiana dotyczy tylko iPhone’a i Apple Watcha. Apple w dalszym ciągu obejmuje naprawy pęknięć włoskowatych w ramach gwarancji na iPadzie i komputerze Mac.
Apple nie podał żadnego konkretnego powodu tej zmiany. Historycznie rzecz biorąc, realizacja tej polityki zawsze była dość rozproszona, a niektóre sklepy i warsztaty były bardziej wyrozumiałe niż inne. Jednak po tej zmianie usługodawcy nie mają już takiej elastyczności.
Możesz zobaczyć zestawienie Apple ceny wymiany ekranu na swojej stronie internetowej.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.