Około 25 lat po uruchomieniu przetwarzania płatności PayPal „wprowadza nową erę dla klientów” za pomocą jakiegoś ogólnego czarnego tekstu. Firma ma nowe logo, zaprojektowany przez Pentagramktóre wygląda niezwykle zwyczajnie — zwłaszcza w porównaniu do poprzednich wersji logo, które charakteryzowały się zawadiackim pochyleniem, dwoma odcieniami niebieskiego i widocznymi literami „P” PayPal.
Firma uzasadnia zmianę, mówiąc, że nowy, czarny, samodzielny znak słowny nie będzie mylony z resztą świata przetwarzania płatności — zwłaszcza z „niebieskim, który stał się synonimem technologii finansowych”.
Dołącza również do dobra tradycja z spłaszczanie logotypów tylko po to, żeby były płaskie i można je było włożyć dziwna synergia korporacyjna z jakiegoś powodu. Tutaj synergia ta jest faktycznie osiągana tylko wtedy, gdy PayPal decyduje się na użycie kolorów obok znaku słownego: „Jasnoniebieski i ciemnoniebieski nachodzą na siebie, aby odsłonić błękit Venmo”, pisze Pentagram.
To robi Wygląda na to, że Pentagram poświęcił temu sporo uwagi, tworząc „nowy, spersonalizowany krój pisma PayPal Pro”, który, jak twierdzi, jest oparty na LL Supreme, który z kolei jest oparty na Futura.
Doceniliśmy także zastosowanie aliteracji: „Kolory zostały skalibrowane tak, aby zapewnić ciągły kontrast, co pozwala na stworzenie wrażenia głębi i wymiaru”.
Warto dodać, że proponowane przez PayPal „P” nadal istnieją: powinny pojawiać się przy płatnościach cyfrowych.
Technicznie rzecz biorąc, wygląda to jak PayPal już zacząłem używać nowy znak słowny pojawił się na początku tego miesiąca, choć oficjalnie ma zostać wprowadzony wraz z nową kartą debetową PayPal — oraz nowa kampania reklamowa z udziałem Willa Ferrella, którą można obejrzeć poniżej.