Firma Pokémon i Nintendo pozywają Świat Pal Deweloper Pocketpair w sądzie w Tokio za naruszenie patentufirmy ogłosiły wspólnie w środę. Pocketpair odpowiedział na pozew w komunikacie prasowym, mówiąc, że „nie wiedział o konkretnych patentach”, o których naruszenie jest oskarżony. Bez dokumentów sądowych — lub szczegółów od The Pokémon Company — nie ma prawdziwego sposobu, aby dowiedzieć się dokładnie, co Nintendo i The Pokémon Company mają na myśli, ale wykorzystanie patent naruszenie prawo autorskie oznacza, że ta sprawa prawdopodobnie nie dotyczy projektów stworzeń.
Rozmowa wokół Świat Pal w dużej mierze krąży wokół swoich przyjaciół przypominających Pokémony, które rzeczywiście mają podobieństwa do Pokémonów. Brać Słowo kluczoweNa przykład Lamball. Jego wygląd jest dość podobny do Wooloo z Pokémon — a co więcej, oba Czy wczesne stworzenia do złapania i walki. Ale ogłoszenie Nintendo i The Pokémon Company w czwartek nie zawierało żadnej wzmianki o naruszeniu praw autorskich; zamiast tego powoływało się na naruszenia patentów, co sugeruje, że pozew może dotyczyć podobieństw w mechanice gry, a nie Pals.
Nintendo i The Pokémon Company wydaje się, że mają patent w Japonii (oraz oczekujący na rozpatrzenie wniosek w Stanach Zjednoczonych), który obejmuje kluczową mechanikę gier Pokémon: uchwyt i wypuszczenie Pokémon. W USA pierwotny wniosek patentowy jest nadal rozpatrywany, odesłany do wnioskodawcy 13 sierpnia w „nieostatecznej decyzji o odrzuceniu”, co oznacza, że nie jest aktywnym patentem.
Patent wykorzystuje skomplikowany — ale precyzyjny! — język, aby dokładnie przedstawić, co jest objęte, w tym wiele rysunków i wykresów, aby opisać procesy, które prowadzą do akcji na ekranie. Oto oficjalne podsumowanie:
W pierwszym trybie kierunek celowania w przestrzeni wirtualnej jest określany na podstawie drugiego wejścia operacji, a postać gracza jest zmuszana do wystrzelenia w kierunku celowania przedmiotu, który wpływa na postać pola rozmieszczoną na polu w przestrzeni wirtualnej, na podstawie trzeciego wejścia operacji. W drugim trybie kierunek celowania jest określany na podstawie drugiego wejścia operacji, a postać gracza jest zmuszana do wystrzelenia w kierunku celowania postaci walczącej, która walczy na podstawie trzeciego wejścia operacji.
Proste rysunki liniowe pokazują osobę rzucającą Poké Ball w dinozaury i smoki. Jest prawdopodobne, ale nie zostało to potwierdzone, że ten patent może pojawić się w związku z Świat PalSekwencja łapania Pal wygląda bardzo podobnie do tej w grach Pokémon I w zgłoszeniu patentowym The Pokémon Company i Nintendo: a następnie rzuca kulę Pal prosto w stworzenie. Kiedy Pal zostaje wypuszczony do walki, wszystko dzieje się odwrotnie — tak jak w grach Pokémon.
Nintendo i The Pokémon Company również pod koniec sierpnia opublikowano kolejny wniosek kontynuacyjnyodnoszące się do jazdy na Pokémonach. Dokumenty patentowe na jazdę na Pokémonach pokazują osobę jadącą na ptaku, rybie, koniu i tym, co wygląda na leniwca wspinającego się po skałach. Ten wydaje się nieco mniej istotny dla Świat Pal przypadek; jazda Pals nie przypomina żadnego z rysunków, poza koniem lub rybą, być może. Ale w obu tych przypadkach rysunki są poparte stronami szczegółów, które dokładnie opisują te sytuacje i dane wejściowe — szczegóły, które czynią je wyjątkowymi w oczach wnioskodawcy.
Ale dopóki Nintendo, The Pokémon Company lub Pocketpair nie podzielą się informacjami na temat pozwu, pozostają to wszystko spekulacje. Nintendo poinformowało prasę „powstrzyma się od komentowania tematów związanych z treścią pozwu”. Nintendo, The Pokémon Company i Pocketpair nie odpowiedziały na prośbę Polygon o podanie bardziej szczegółowych informacji.