Pat Gelsinger mówi, że technologia 3D Stacked Cache pojawi się w firmie Intel


Dyrektor generalny firmy Intel, Pat Gelsinger, podczas sesji pytań i odpowiedzi pierwszego dnia konferencji InnovatiON 2023 potwierdził, że firma opracowuje technologię pamięci podręcznej ze stosami 3D dla swoich procesorów. Technologia ta polega na rozszerzeniu wbudowanej pamięci podręcznej ostatniego poziomu (pamięci podręcznej L3) procesora o dodatkową pamięć SRAM fizycznie ułożoną na górze i połączoną z szerokopasmową siecią danych pamięci podręcznej. Skumulowana pamięć podręczna działa z tą samą szybkością, co pamięć podręczna wbudowana, dlatego łączny rozmiar pamięci podręcznej jest widoczny dla oprogramowania jako pojedynczy, ciągły adresowalny blok pamięci podręcznej.

AMD wykorzystało pamięć podręczną ze stosami 3D, aby uzyskać dobry efekt w swoich procesorach. W procesorach klienckich, takich jak seria Ryzen X3D, pamięć podręczna zapewnia znaczny wzrost wydajności w grach, ponieważ większa pamięć podręczna L3 sprawia, że ​​więcej danych renderowania gry jest natychmiast dostępnych dla rdzeni procesora; w przypadku procesorów serwerowych, takich jak EPYC „Milan-X” i „Genoa-X”, dodana pamięć podręczna zapewnia znaczny wzrost obciążeń obliczeniowych intensywnie korzystających z pamięci. Gelsinger stwierdził w swojej odpowiedzi, że podejście Intela do pamięci podręcznej ze stosami 3D będzie inne na poziomie sprzętowym w porównaniu z podejściem AMD. Technologia AMD została opracowana we współpracy z TSMC i opiera się na opracowanej przez TSMC technologii pakowania SoIC, która umożliwia okablowanie o dużej gęstości pomiędzy matrycą CCD a chipletem pamięci podręcznej. Intel wykorzystuje własne fabryki do produkcji matryc procesorów i będzie musiał używać własnego adresu IP.

„Kiedy wspominasz o V-Cache, masz na myśli bardzo specyficzną technologię, którą TSMC stosuje również w przypadku niektórych swoich klientów. Oczywiście w naszym składzie robimy to inaczej, prawda? A ten konkretny rodzaj technologii nie jest to coś, co jest częścią Jeziora Meteorowego, ale w naszym planie działania widzisz pomysł krzemu 3D, w którym będziemy mieć pamięć podręczną na jednej kości, a obliczenia procesora będziemy wykonywać na kości ułożonej na wierzchu, i oczywiście korzystając z EMIB i Foveros, będziemy mogli stworzyć różne możliwości” – powiedział Gelsinger.

„Czujemy się bardzo dobrze, że mamy zaawansowane możliwości dla architektur pamięci nowej generacji, zalety w zakresie układania stosów 3D, zarówno w przypadku małych kości, jak i bardzo dużych pakietów dla sztucznej inteligencji i serwerów o wysokiej wydajności. Mamy więc pełen zakres tych technologii. Będziemy je wykorzystywać w naszych produktach, a także prezentować je klientom Foundry (IFS)” – dodał.

Firma Intel przedstawiła niedawno szczegółowe informacje na temat architektury swojego nadchodzącego procesora klienckiego „Meteor Lake”, w którym technologia pakowania Foveros i połączenia między płytkami pozwalają różnym płytkom (chipletom) działać jak spójny krzem. W szczególności wydaje się, że Intel rozwiązał problemy z opóźnieniami wynikające z umieszczenia iGPU, rdzeni procesora i kontrolerów pamięci na oddzielnych płytkach.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Payday 3 już dostępny na PC i konsolach

Uruchomienie Dzień wypłaty 3 w końcu nas czeka! Zarówno policja, jak i przestępcy drżą na wieść o przybyciu gangu Payday do Nowego...

Assassin’s Creed Mirage: Premie za zamówienie w przedsprzedaży dla wszystkich edycji

Wraz z nadchodzącą premierą seria Assassin's Creed powraca do swoich korzeni Assassin's Creed Mirażktóra ukaże się 8 października na Xbox, PlayStation...

Razer przedstawia nowe Blade 16 x Automobili Lamborghini Edition

Razer, wiodąca globalna marka lifestylowa dla graczy, debiutuje dziś wymarzoną współpracą z Automobili Lamborghini – Razer Blade 16 x Automobili Lamborghini Edition. ...
Advertisment