Według danych stowarzyszenia IMRG, pandemia Covid-19 spowodowała ogromny wzrost sprzedaży online dla mniejszych firm detalicznych.
Przemawiając na wirtualnym wydarzeniu eCommerce Expo 2021, Andy Mulcahy, dyrektor ds. Strategii i informacji w IMRG, powiedział, że chociaż odnotowano również wzrost w Internecie dla średnich i dużych firm detalicznych, mniejsze firmy radziły sobie szczególnie dobrze, a mniejsi detaliści odnotowali ponad 175% rocznie. roczny wzrost sprzedaży online w pierwszych kilku tygodniach kwietnia 2020 r. i ponad 425% wzrost sprzedaży internetowej rok do roku w 47. tygodniu 2020 r., tuż przed Czarnym Piątkiem.
„Nie chodzi o to, że średnie i duże radziły sobie źle” – powiedział Mulcahy. „Mali właśnie radzą sobie astronomicznie dobrze i właściwie coraz lepiej”.
Anegdotycznie wiele mniejszych lokalnych sklepów zachowywało zainteresowanie podczas pandemii, przechodząc do Internetu, nawet jeśli tylko łączenie się z klientami za pośrednictwem Facebooka lub inne platformy mediów społecznościowych, aby mogli przyjmować zamówienia na dostawę, podczas gdy wprowadzają bardziej wyrafinowaną stronę internetową.
Mulcahy dodał: „Ci mali detaliści, którzy pozyskali wielu nowych klientów i sprzedali wiele rzeczy, mogą teraz być w lepszym miejscu, aby być konkurencyjnymi”.
Dane IMRG pokazały również, że średnie i duże firmy radziły sobie dobrze w porównaniu z 2019 r., A ogólny wzrost przychodów sprzedawców internetowych osiągnął 36,7% rok do roku w 2020 r.
Ten skok sprzedaży online podczas pandemii nie jest zaskoczeniem, ponieważ kiedy sprzedaż detaliczna nieistotna została zmuszona do zamknięcia, wiele osób szukało w Internecie codzienne zadania, takie jak zakupy.
Chociaż wzrost sprzedaży internetowej z miesiąca na miesiąc w 2020 r. Był podobny do tego z 2019 r. Przez większą część roku, w kwietniu 2020 r. Nastąpił ogromny skok w szczytowym momencie pierwszej blokady w Wielkiej Brytanii.
„Od marca do kwietnia kwota wydana w Internecie [in 2020] wzrósł o 35% ”- powiedział Mulcahy.
Patrząc na sprzedaż online dla sprzedawców wielokanałowych oddzielnie od sprzedawców tylko online, IMRG stwierdził, że sprzedawcy wielokanałowi osiągnęli dobre wyniki w 2020 r. W porównaniu z 2019 r., Przy czym sprzedaż wielokanałowych detalistów wzrosła o 55% w ciągu całego roku.
Mulcahy odłożył to na konsumenci naśladujący swoje zwykłe zachowania zakupowe w internecie zamiast w sklepie.
„W przypadku osób, które weszły do Internetu i być może nie są tak częstymi klientami, po zamknięciu sklepów po prostu przenieśli swoje zachowanie online do tych samych sprzedawców” – powiedział.
Inne trendy pandemiczne odnotowane przez IMRG obejmowały wzrost sprzedaży online dla detalistów premium w 2020 r., Wzór podobny do kryzysu finansowego z 2008 r., Według Mulcahy.
„Ludzie, którym się lepiej powodziło, są zwykle trochę lepiej chronieni przed skutkami sytuacji kryzysowej” – powiedział.
Dodał, że podczas gdy inni „ciążą” w kierunku detalistów budżetowych, aby zaoszczędzić pieniądze, detaliści średniej wielkości są „wypierani” z rynku.
Sprzedaż detaliczna odzieży miała „naprawdę zły rok”, powiedział Mulcahy, z zaledwie 1% wzrostem rok do roku, podczas gdy elektrotechnika była kategorią osiągającą najlepsze wyniki w 2020 r. Z 91% wzrostem sprzedaży rok do roku w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ale Mulcahy zwrócił uwagę, że „niekoniecznie tak jest”, że internet „cały czas kwitnie”. Chociaż rok 2020 był pozytywny dla wielu sprzedawców internetowych, łatwo było osiągnąć lepsze wyniki niż rok wcześniej, w którym odnotowano „najniższy wzrost, jaki kiedykolwiek widzieliśmy” – powiedział.
Patrząc w przyszłość, Mulcahy ostrzegł sprzedawców detalicznych, aby nie tracili możliwości podejmowania szybkich decyzji podczas pandemii, która spowodowała przyspieszony rozwój cyfrowy, i że „nowa normalność” to niebezpieczne określenie.
„Zmusiło to wielu z nas do bycia bardziej MŚP w naszym myśleniu, co jest wielką rzeczą” – powiedział. „Musimy zrozumieć, że żyjemy w czasach zmian”.