Jest północno-zachodni Pacyfik dziwny.
Z ciemnych lasów Alana Wake’ado upiornych radiostacji Bez wołów, do absolutnych dziwaków, którzy zamieszkują Zabójcza przepowiednia, zapewnia to wiele gier osadzonych w dawnym północno-zachodnim Pacyfiku dziwny sos.
Ten trend w Weird Pacific Northwest istnieje także poza grami — począwszy od dziwacznych postaci w Portlandia do przerażająco wilgotnego środowiska Pierścień.
Chciałem wiedzieć dlaczego tak jest, więc zacząłem szukać.
Wymyśliłem 122 gry, których akcja rozgrywa się głównie w Waszyngtonie (idź Huskies). Po zmniejszeniu liczby graczy do 35 tematyka Pacific Northwest Bingo zaczęła się wyjaśniać.
Szesnaście gier określiłbym jako „przerażające”; 22 z nich mają element nadprzyrodzony, a inne kładą nacisk na przetrwanie i naturę. Jedna z nich mieści się w kawiarni. A sporo z nich to tajemnice.
Ale te trendy nie początek z grami wideo.
Na długo zanim gry sprawiły, że północno-zachodni Pacyfik stał się dziwny, telewizja i filmy wytyczały ten szlak, a to prawdopodobnie najbardziej godne uwagi Bliźniacze Szczyty.
To ja Bliźniacze Szczyty osoba czerpiąca przyjemność z czegoś. Zalogowałem się.
Mydlana, surrealistyczna tajemnica morderstwa Davida Lyncha zadebiutowała w kwietniu 1990 roku i stała się wzorem dla wielu dzisiejszych seriali z wodą chłodzącą.
Na pierwszy rzut oka Twin Peaks jest urokliwe i bezpieczne. Ale stopniowo, obskurne podbrzusze hazardu, handlu ludźmi w celach seksualnych i handlu narkotykami – nie mówiąc już o faktycznym przestępstwie, które stało się przyczyną całego serialu. Obok wszystkich Tonadprzyrodzone przechodzi od dorozumianego do bardzo realne i niebezpieczne.
Trudno, jeśli nie niemożliwe, rozmawiać o mediach północno-zachodniego Pacyfiku bez mówienia o tym Bliźniacze Szczyty. Ale historia sięga głębiej. Po drodze rozmawiałem ze Stephenem Groeningiem, profesorem nadzwyczajnym kinematografii i nauk o mediach na Uniwersytecie Waszyngtońskim, o tym, jak wpływowy Bliźniacze Szczyty naprawdę był – i jak wygląda teraz stan Waszyngton, po dziesięcioleciach umocnienia się przez firmy takie jak Amazon i Microsoft.
Rozmawiałem także z Alexem Dracottem, dyrektorem kreatywnym i szefem studia Ironwood Studios, firmy stojącej za tą produkcją Napęd Pacyfiku. Napęd Pacyfiku to trudna i złożona gra gdzie gracz jeździ starym, zepsutym sedanem przez Półwysep Olimpijski – aczkolwiek Półwysep Olimpijski jest oblegany przez dziwne, śmiercionośne anomalie po nieudanym eksperymencie.
Obejrzyj powyższy film, aby poznać całą historię i upewnij się, że subskrybujesz Polygon na YouTube, aby być na bieżąco z naszą najnowszą pracą. Oglądaj Polygon na Twitchu w czwartek, 13 czerwca o 15:00 EDT do obejrzyj naszą transmisję na żywo z Sungwon Cho.