Pacific Northwest w grach wideo: zawsze jest dziwnie


Jest północno-zachodni Pacyfik dziwny.

Z ciemnych lasów Alana Wake’ado upiornych radiostacji Bez wołów, do absolutnych dziwaków, którzy zamieszkują Zabójcza przepowiednia, zapewnia to wiele gier osadzonych w dawnym północno-zachodnim Pacyfiku dziwny sos.

Ten trend w Weird Pacific Northwest istnieje także poza grami — począwszy od dziwacznych postaci w Portlandia do przerażająco wilgotnego środowiska Pierścień.

Chciałem wiedzieć dlaczego tak jest, więc zacząłem szukać.

Wymyśliłem 122 gry, których akcja rozgrywa się głównie w Waszyngtonie (idź Huskies). Po zmniejszeniu liczby graczy do 35 tematyka Pacific Northwest Bingo zaczęła się wyjaśniać.

Reklama

ZDJĘCIE: Simone de Rochefort/Wielokąt

Szesnaście gier określiłbym jako „przerażające”; 22 z nich mają element nadprzyrodzony, a inne kładą nacisk na przetrwanie i naturę. Jedna z nich mieści się w kawiarni. A sporo z nich to tajemnice.

Ale te trendy nie początek z grami wideo.

Na długo zanim gry sprawiły, że północno-zachodni Pacyfik stał się dziwny, telewizja i filmy wytyczały ten szlak, a to prawdopodobnie najbardziej godne uwagi Bliźniacze Szczyty.

To ja Bliźniacze Szczyty osoba czerpiąca przyjemność z czegoś. Zalogowałem się.

Mydlana, surrealistyczna tajemnica morderstwa Davida Lyncha zadebiutowała w kwietniu 1990 roku i stała się wzorem dla wielu dzisiejszych seriali z wodą chłodzącą.

Na pierwszy rzut oka Twin Peaks jest urokliwe i bezpieczne. Ale stopniowo, obskurne podbrzusze hazardu, handlu ludźmi w celach seksualnych i handlu narkotykami – nie mówiąc już o faktycznym przestępstwie, które stało się przyczyną całego serialu. Obok wszystkich Tonadprzyrodzone przechodzi od dorozumianego do bardzo realne i niebezpieczne.

Trudno, jeśli nie niemożliwe, rozmawiać o mediach północno-zachodniego Pacyfiku bez mówienia o tym Bliźniacze Szczyty. Ale historia sięga głębiej. Po drodze rozmawiałem ze Stephenem Groeningiem, profesorem nadzwyczajnym kinematografii i nauk o mediach na Uniwersytecie Waszyngtońskim, o tym, jak wpływowy Bliźniacze Szczyty naprawdę był – i jak wygląda teraz stan Waszyngton, po dziesięcioleciach umocnienia się przez firmy takie jak Amazon i Microsoft.

Rozmawiałem także z Alexem Dracottem, dyrektorem kreatywnym i szefem studia Ironwood Studios, firmy stojącej za tą produkcją Napęd Pacyfiku. Napęd Pacyfiku to trudna i złożona gra gdzie gracz jeździ starym, zepsutym sedanem przez Półwysep Olimpijski – aczkolwiek Półwysep Olimpijski jest oblegany przez dziwne, śmiercionośne anomalie po nieudanym eksperymencie.

Obejrzyj powyższy film, aby poznać całą historię i upewnij się, że subskrybujesz Polygon na YouTube, aby być na bieżąco z naszą najnowszą pracą. Oglądaj Polygon na Twitchu w czwartek, 13 czerwca o 15:00 EDT do obejrzyj naszą transmisję na żywo z Sungwon Cho.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

TikTok twierdzi, że zamyka się w USA po tym, jak nie udało mu się uniknąć zakazu

TikTok twierdzi, że w Stanach Zjednoczonych oficjalnie robi się ciemno, gdy zaczyna obowiązywać federalny zakaz korzystania z aplikacji. Około 18:00 czasu pacyficznego aplikacja...

Deweloper Genshin Impact zapłaci 20 milionów dolarów grzywny w celu uregulowania opłat FTC

Federalna Komisja Handlu ogłoszono w piątek To Uderzenie Genshina deweloper Cognosfera zgodził się na ugodę w wysokości 20 milionów dolarów i kilka ograniczeń...

Microsoft rozpoczyna testy wyszukiwania AI w systemie Windows

Microsoft jest testowanie wyszukiwania w systemie Windows opartego na sztucznej inteligencji w nowej kompilacji kanału deweloperskiego dla testerów Windows 11 Insider. Ogłoszony w...
Advertisment