Ostatnia z nas „homofobia homofobia pokazuje, jak płytka jest historia zombie


Podobnie jak przed nim sezon Ostatni z nas Sezon 2 Przechodzi granicę między wiernym dostosowaniem materiału inspirowanego kinem źródła i rozszerzeniem tego materiału, aby spotkać się z medium telewizji. I tak, jak gracze oglądali w 2020 roku Ostatni z nas część 2 A widzowie obserwowali kilka tygodni temu Ostatni z nas Sezon 2, na początku historii jest scena, kiedy Ellie i Dina przewracają się podczas powolnego tańca, a starszy mężczyzna – Seth, barman społeczności Jackson, Wyoming – mówi im, żeby ją wycięli, są publicznie.

Ok, Seth, surowy, ale nie nierozsądny. Ale potem wyjaśnia prawdziwe źródło swojej dezaprobaty, nazywając ich lesbofobiczną zawiesiną. Joel dekoruje go, Ellie przekierowuje swój gniew do Joela za zakładanie, że nie może się bronić, a my idziemy dalej. A przynajmniej mogłem iść dalej. Ale Ostatni z nasprogram telewizyjny, wraca do Setha bigota społeczności, kulminując niektórymi z najbardziej kluczowych scen w odcinku w tym tygodniu.

Ostatni z nas Wydaje się, że chcę, żebym wierzył, że jedynym jawnym uprzedzeniem, które przetrwały apokalipsa, jest Queerphobia. Ale uprzedzenia nie są ustawione, a nie jednorazowe narzędzie do budowy rytmu postaci. A kiedy ludzie stojący za serialem nalegają na włączenie jednego i machania ręcznie innych, mówią sobie.

[Ed. note: This piece contains spoilers for The Last of Us season 2 through episode 3.]

Zdjęcie: Liane Hentscher/HBO

Gdybym mógł się trochę powtórzyć, nic z tego nie utknęłaby tak bardzo Tlou Sezon 2 nie prezentował mi Setha i pytał: Ale co, jeśli byłby naprawdę w porządku facetem? Takie rzeczy po prostu stać sięW Tlou Sezon 2 mówi. Seth nie jest bigotem, po prostu miał Rozgrzewany moment gracza!

Reklama

Głupie gadanie. To definicjonalnie bigotyczne zachowanie dla mężczyzny, które ma takie niechęć dla dziwnych ludzi w jego sercu, którzy nie widzi, aby para dzieci staje się trochę smoochy, gdy powoli taniec, nie denerwując się tak, że jego usta otwierają się i przesuwa dwóch członków jego zwartej społeczności publicznie.

Żeby było jasne, jeśli Seth i Ellie byli prawdziwymi ludźmi w prawdziwej społeczności, myślę, że odcinek 2 przedstawia idealną rozdzielczość: Maria, lider społeczności, proaktywnie upewnia się, że Seth przeprasza, w tym z darem, przy pierwszej okazji, i nie ma jawnych oczekiwań, że Ellie lub Dina mu wybaczą. Ale biorąc pod uwagę mały łuk Setha w ramach programu, który dokonuje ludzi dokonujących wyboru tego, co należy umieścić na ekranie, szczerze mówiąc, że poświęcamy czas na wszystko inne, które toczą się tutaj, aby to niewystarczające pokaz Setha popierającego zemstę Ellie, kulminacyjną narracyjną wyniesieniem go do Ellie’s Ally, gdy ostatecznie ona wyczerpuje jego rękę w odcinku 3.

Co ten mały uzupełniający, po tańce Seth Arc-nie jest obecny w grach i wymyślony Ostatni z nas Program telewizyjny – mówi mi jako widz, że społeczność Jacksona ma narzędzia społeczne do zarządzania i przezwyciężania uprzedzeń w swojej małej grupie w celu utrzymania równości i spójności. Co jest zabawne, ponieważ reszta Ostatni z nas„Set Dressing mówi mi, że niektóre poważne uprzedzenia są zaskakująco niewidoczne, nawet w niektórych ze swoich najmniej stabilnych społeczności.

Ostatni z nas nie ma nic oprócz definicji grupy w grupie. To jest cała teza jego apokalipsy! Że nieumarli jako troska są bliskie postapokaliptyczne rozwiązanie ludzkości w różne brutalne, frakcjonowane grupy, z których każda ma poczucie „nas w porównaniu z resztą świata”. Fedra, Fireflies, Bezwzględne rewolucjoniści z Pittsburgha/Kansas City, blizny, WLF, a nawet Jackson, choć w bardziej miękki, poważniejszy sposób. A jednak prawie każdy z tych grup szanuje zdolność kobiet i ludzi kolorowych do walki i prowadzenia.

Bella Ramsey i Tati Gabrielle jako Ellie i Nora. Nora klęczy na Ellie, która leży skłonność, i trzyma ręce Ellie za jej plecami.

Zdjęcie: Liane Hentscher/HBO

Nie możesz tego usprawiedliwić, mówiąc, że być może ta apokalipsa wydarzyła się po pewnej przyszłości, w której Ameryka ewoluowała kulturowo poza seksizmem i rasizmem, ale nie Queerphobia. (Pomysł tego jest nadal mało prawdopodobny, biorąc pod uwagę, jak powiązany z seksizmem i queerphobia są, ale ze względu na kłótnię, przejdziemy dalej.) Nie możesz tego powiedzieć, bo Ostatni z nas jest tak jasne, że plaga zombie miała miejsce w 2003 roku. Nie możesz mnie oszukać; Byłem wtedy gimnazjum w liceum! Miałem miejsce w pierwszym rzędzie Dokładnie Jak seksistowskie, rasistowskie i queerphobiczne nawet najbardziej liberalne społeczności w USA mogą być w 2003 r. Idea, że ​​apokalipsa wyeliminowała dwie z tych bigotry, ale nie trzecia to banany.

Jest tutaj element, który jest bardzo zakorzeniony Ostatni z nas„Początki jako gra wideo. 60-godzinna saga akcji opiera się na plemiennym państwie światowym. Dla pisarzy jest to skuteczny sposób na zawieszenie narracji wokół mechanicznej potrzeby posiadania mnogości różnych rodzajów wroga, z wystarczającą różnorodnością mechaniczną i wizualną, aby utrzymać zainteresowanie, w grze, w której większość czasu gracza spędza przezwyciężanie tych wrogów, a, co najważniejsze, czując się przede wszystkim.

Można sobie wyobrazić linię domino tutaj, jak sądzę, zaczyna się od królewskiej pieczeń z 2014 roku. Kobiety były zbyt dużo pracy, aby ożywić. I gdzieś pośrodku jest domino dla pisarzy i twórcy gier AAA pochłaniających pomysł, że modele w grze powinny odzwierciedlać większą różnorodność wizualną, ale odsuwając się od włączenia tej różnorodności wizualnej w jakikolwiek sposób, który może wydawać się motywowany politycznie, ponieważ nasze areny w mediach społecznościowych przekształciły Zabij nazistów iskrzy kontrowersje.

A ostateczne domino jest Ostatni z nas Program telewizyjny, osadzony w postapokalipsie, w której Ameryka osiedliła się w pozornie niekończącym się wyborze zaciekli wysoce, wysoce zmilitaryzowanych grup ocalałych, z których żadna nie jest zorientowana wokół linii rasowych, a wszystkie zintegrowały w pełni płeć. Być może białe narodowce bojowe są po prostu nieco poza ekranem? Być może myślenie, że kobiety nie są odpowiednie do prowadzenia w walce, sprawia, że ​​jesteś bardzo smaczny Cordyceps? Najwyraźniej jeśli uważasz, że pocałowanie lesbijek jest bardziej brudne niż proste całowanie, wszystko w porządku.

Teraz nie chcę się mylić z argumentem Ostatni z nas byłoby lepiej, gdyby tak było więcej w nim rasizm i seksizm. Wręcz przeciwnie. Jestem bardzo dobry z historią, która zakłada, że ​​apokalipsa zombie spowodowała fundamentalną zmianę, która na zawsze zamknęła arbitralne podziały kulturowe ludzkości. I chociaż jestem otwarty na odkrywanie, jak to mogło się stać, szczerze mówiąc, niekoniecznie muszę! Szanowałbym twórcę, który właśnie ustalił, że były to tematy, których nie chcieli, lub nie byli przygotowani, do tego, aby się dotknąć, a zatem nie włączyli ich do otoczenia.

Ale nie jesteśmy w tej przestrzeni. Ponieważ wciąż musiałem patrzeć, jak Ellie uścisnęła dłoń bigot.

Najwyraźniej przestrzeń, w której się znajdujemy, to ustawienie, w którym wyeliminowaliśmy wszystkie stare uprzedzenia z wyjątkiem Ten, który tak się składa, dotyczy głównych bohaterów. Wszystkie uprzedzenia oprócz tego, które tak się zdarza, nie można tak naprawdę wizualizować w modelach wroga w grze. Wszystkie uprzedzenia oprócz Queerphobia.

Rada Jacksona siedzi i słuchająca Ellie w nieruchomym sezonie 2

Zdjęcie: Liane Hentscher/HBO

Zostało nam więc pytanie, dlaczego. Jaka jest obecność queerfobicznych myśli, działań i mowy Ostatni z nas? Cóż, w scenie, w której się wprowadzono, Ellie musi być zła na Joela za włożenie się do swojego życia w imię jej ochrony. Joel potrzebuje powodu, aby wyskoczyć, który jest wystarczająco poważny, aby sprawił, że wydawał się sprawiedliwie ochronny. A w nowym łuku Setha jest pojazdem ilustrującym, jak Ostatni z nasFramework w grupie jest wyrażany poprzez swoje centralne relacje: każdy akt przemocy może być uzasadniony, jeśli zrobiłeś to dla kogoś, kto jest częścią twojego „nas”. Seth popiera przemoc Ellie, która przynosi mu miejsce w jej „nas”.

Być może zauważyłeś, że żaden z powyższych nie ma nic wspólnego z uczynieniem postaci z agresywnym aktem bigoterii od kogoś z własnej społeczności. Pomimo drugiego huśtawki w tej samej postaci, oddzielonej latami dyskusji branżowej i krytyki, ludzie z tyłu Ostatni z nas Sezon 2 powtórzył nie tylko niezgodną ideę, że Queerphobia istnieje w ich postapokalipsie, ale podwoiła się, dając Sethowi większą, odkupieńczą część do gry. Nie zastanawiali się, w jaki sposób ich własny budowanie świata wydaje się płytkie. Ani to, co mówi o ich własnych umysłach, kiedy zakładają trwałość antykwerwowych uprzedzeń tak łatwo, aby umieścić je z przodu i na środku, jednocześnie malując rolę uprzedzeń tożsamości w tworzeniu dynamiki grupy w grupie… w ich historii, która jest całkowicie o dynamice w grupie grupy.

Ostatni z nas Nie chce, żebym bardzo mocno pomyślał o swoim postapokaliptycznym świecie, w którym kryzys wyeliminował wszystkie oprócz Queerphobia-ponieważ nikt nie ma za sobą Ostatni z nas myślałem o tym też. Jesteśmy tutaj, w tej fantastycznej apokalipsy, z naszą zemstą i fantazją władzy, w której bohater wciąż jest zmuszony, aby potrząsnąć ręką bigot, który ją oszukał.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Jak zdobyć darmową skórę rzeźną w zagładę: ciemne wieki

Zabójca zagłady nie ma głębokiej garderoby Doom: The Dark Egesale nadal możesz dodać smak jego wyglądu. Wśród opcji masz Skóra rzeźnika. Daje Zagładnikowi...

CEO Xiaomi dokucza zastrzeżonym „Xring 01” Mobile SoC – pamięta poprzednie wysiłki wewnętrzne

Wczoraj Lei Jun - dyrektor generalny Xiaomi - w przyszłości wprowadził zastrzeżony chipset mobilny XRING 01, za pośrednictwem kilku postów Weibo. W pierwszym...

W nowej przyczepie nie ma dobrych miliarderów

Dziedziczenie Stwórca Jesse Armstrong nigdy nie był subtelny z jego komentarzem do bogatych i potężnych, ale nowy zwiastun dla jego Funkcja HBO...
Advertisment