Oppo po raz pierwszy w historii stało się najlepiej sprzedającą się marką smartfonów w Chinach, według danych z Counterpoint Research. Raport Counterpoint mówi, że Oppo zdołało w styczniu przejąć 21 procent największego rynku smartfonów na świecie, wyprzedzając Vivo i Huawei, które osiągnęły 20 procent. Apple i Xiaomi zamknęły pierwszą piątkę z 16-procentowym wynikiem.
Sprzedaż Oppo wzrosła o 26 procent rok do roku i wzrosła o 33 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem. Counterpoint twierdzi, że nowa seria Reno 5 odniosła sukces dzięki oferowaniu lepszych specyfikacji w niższej cenie niż wcześniejszy Reno 4.
Ale żeby Oppo zyskało udział w rynku, ktoś musi go stracić, a raport pokazuje, że problemy ze smartfonem Huawei mają miejsce również w Chinach. Counterpoint twierdzi, że Huawei zwiększył swoją koncentrację na rynku premium z powodu niedoborów komponentów spowodowanych sankcjami USA, więc chińscy dystrybutorzy koncentrują się na innych markach pod względem ilości. Wyprzedaż Honoru Huawei, który również został wywołany sankcjami, jeszcze bardziej zmniejszy swój udział w rynku, a Honor jest teraz uważany za konkurenta, a nie aktywa.
Liczby te dotyczą tylko jednego miesiąca, ale Counterpoint spodziewa się, że udział Huawei w rynku będzie nadal spadał w 2021 r. Oppo będzie starać się wykorzystać okazję, wprowadzając na rynek swój najnowszy flagowy telefon, Find X3 Pro, który zostanie ogłoszony w pełne w czwartek. Jeśli chcesz rzucić okiem na wczesne spojrzenie, firma po prostu opublikowała na Twitterze zwiastun, który nie pozostawia wiele wyobraźni.