Ten Tajemnicza Jaskinia jest mini-lochem w Legenda Zeldy: Echa Mądrościi znajdziesz go na pustyni Gerudo podczas pracy nad „Szczelina na pustyni Gerudo” zadanie. Musisz ukończyć Cryptic Cavern, aby osuszyć piasek blokujący Sanktuarium Gerudo.
W tym Legenda Zeldy: Echa Mądrości W tym przewodniku pokażemy Ci, jak ukończyć Kryptyczną Jaskinię, abyś mógł kontynuować swoją przygodę i uratować Linka i całe Hyrule.
Gdy po raz pierwszy wejdziesz do Cryptic Cavern, znajdziesz się w małym pomieszczeniu z zamkniętą bramą. Po lewej stronie ekranu zobaczysz przełącznik. Użyj dowolnego zasięgu lub unoszącego się echa, takiego jak tornadouderz z daleka, a brama się otworzy.
Drugi pokój w Cryptic Cavern to skrzyżowanie, które prowadzi do reszty mini-lochu. Lewa ścieżka ma na razie zamkniętą bramę, środkowa ścieżka ma dwa działa powietrzne strzelające na boki, a prawa ścieżka ma pojedyncze działo powietrzne strzelające w jedyną ścieżkę.
Wybierz środkową ścieżkę i użyj mocnego echa, takiego jak otoczakaby zablokować działa powietrzne, dzięki czemu będziesz mógł przejść bez szwanku. Przejdź przez drzwi na końcu ścieżki.
Następny pokój jest wypełniony pathblade’ami. Możesz zabić te rzeczy latającym echem, takim jak wronai jest to szczególnie łatwe, jeśli najpierw połączysz się z wrogiem — zdobędziesz także Echo ostrza ścieżki gdy zabijesz jednego. Jednak możesz też sobie z nimi poradzić, upuszczając głazy przed nimi i po prostu przesuwają się obok.
Powoli i ostrożnie przejdź przez wszystkie pathblade, aż dotrzesz do niebieskiego przełącznika na górze. Uderz go innym echem, tak jak zrobiłeś to w pokoju nr 1. Spowoduje to pojawienie się skrzyni po drugiej stronie pokoju.
Wróć tam, gdzie wszedłeś do pokoju nr 3 i skorzystaj z rampy po prawej. Spowoduje to, że znajdziesz się obok dwóch gibdo i skrzyni, którą wcześniej stworzyłeś. Pokonaj gibdo, jeśli chcesz, albo po prostu chwyć mały klucz z klatki piersiowej i uciekaj. Możesz użyć tornado rozsadzić górę piasku znajdującą się po lewej stronie ekranu, w której znajduje się niebieska rupia.
Kiedy będziesz gotowy, przejdź przez południowe drzwi.
Teraz znajdziesz się w małym pokoju z dwoma skorpionami i stertą stosów piasku (w których są rupie, jeśli je rozwalisz). Przywołaj potężne echo, jeśli je masz, lub po prostu użyj armii wrony aby wyjąć skorpiony. Gdy będą martwe, drzwi się otworzą.
Wróć lewą ścieżką do pokoju nr 2 i użyj otoczak aby zablokować armatę wiatrową. Weź klucz, który dostałeś w pokoju nr 3 i otwórz skrajne lewe drzwi. Zejdź po drabinie, gdy już tam będziesz.
Pokój nr 5 to strefa 2D. Po prawej stronie od miejsca lądowania znajdziesz bramę z przełącznikiem za nią. Na razie ją zignoruj i zejdź po drabinie po lewej stronie. Zabij lub zablokuj pathblade’a, gdy wylądujesz i użyj łóżko Lub trampolina aby pokonać garb na środku platformy. Zejdź po drabinie przed siebie i przeskocz szczelinę do obszaru z innym pathblade. Przejdź przez nią i rozbij garnek, aby uzyskać wróżka.
Opuść się na dolny obszar, gdzie jest długa przerwa i pathblade poniżej. Namierz pathblade, przywiąż go, a następnie użyj Reverse Bind, gdy doskoczy na bok. Przeniesie cię do skrzyni, w której znajduje się czerwona rupia.
Pokój nr 6 jest kontynuacją strefy 2D i jest wypełniony większą liczbą pathblade’ów. Użyj tornado przebić się przez stosy piasku — odblokowując ścieżkę — a następnie pokonać lub przejść obok ostrza ścieżki. Na drugim piętrze użyj tornado by wysadzić stos, ale nie pokonać Pathblade’a.
Wejdź na trzecie piętro, użyj tornado aby zdmuchnąć górę piasku z drugiej strony, połącz się z pathblade poniżej, gdy jest obok ciebie po prawej stronie, a następnie użyj Reverse Bind, gdy doskoczy w lewo. To przeniesie cię do drzwi (i kolejnego pathblade, więc bądź ostrożny).
Jeśli zniszczyłeś pathblade na drugim piętrze, albo wykonaj echo pathblade na drugim piętrze, albo przesuń pathblade na trzecim piętrze w dół, używając umiejętności Bind.
Wejdź po drabinie z pokoju nr 6 do pokoju nr 7. Tutaj spotkasz zasilanego gibdo. Użyj najpotężniejszego echa, jakie posiadasz (lub formy Swordfighter), aby go zniszczyć, co spowoduje upuszczenie Poziom 2 Echo Gibdo dla Ciebie.
Skręć w lewo, aby wrócić do pokoju nr 5 i naciśnij przełącznik za bramą. Następnie wróć do pokoju nr 7 i wyjdź przez drzwi po prawej stronie.
W pokoju nr 8 znajdziesz coś, co jest w zasadzie tylko dużym uchwytem przymocowanym do bloku, który znajduje się pod górą piasku. Przywiąż go do bloku i pociągnij do tyłu w kierunku drzwi. W końcu przesuniesz go w lewo i uwolnisz piasek powyżej. To ujawni nowy obszar — Gerudo Sanctum — na pustyni Gerudo. Albo wydostań się z Cryptic Cavern w normalny sposób, albo otwórz mapę i teleportuj się.
Udaj się tam, gdzie właśnie oczyściłeś piasek i wejdź do środka Sanktuarium Gerudo aby kontynuować swoje poszukiwania.