Już w czerwcu Federalna Komisja Łączności (FCC) zaproponowała nową zasadę, na mocy której przewoźnicy będą musieli odblokować twój iPhone’a lub smartfon z systemem Android w ciągu 60 dni od aktywacji.
Dwóch największych amerykańskich przewoźników, AT&T I T-Mobilesprzeciwiają się teraz temu, twierdząc, że to konsumenci ucierpią, jeśli zostaną zmuszeni do przestrzegania…
Propozycja FCC, aby operatorzy odblokowywali Twój iPhone
Podczas gdy niektórzy wolą kupować iPhone’a bezpośrednio od Apple i płacić w całości koszt zakupu, inni kupują telefony od operatorów lub gdzie indziej na podstawie tak zwanej umowy dotowanej.
Zapewnia to niższą opłatę wstępną, ale pozostała część kosztu urządzenia jest zwracana przez minimalny okres obowiązywania umowy, zwykle wynoszący dwa lata.
Operatorzy blokują telefon w swojej sieci, więc nie można zmienić dostawcy w okresie obowiązywania umowy, ale zwykle nie automatycznie odblokuje urządzenie po upływie tego okresu.
Nawet jeśli ich o to poprosisz, nie ma reguły określającej, ile czasu może to zająć, i FCC chce to zmienić, wymagając, aby zostało to zrobione w ciągu 60 dni.
Zasada ta dotyczy już Verizon ze względu na specjalne wymagania dotyczące częstotliwości, z których korzysta.
Przewoźnicy twierdzą, że zaszkodzi to konsumentom
Celem FCC jest przynoszenie korzyści konsumentom, a propozycja została przyjęta z zadowoleniem przez grupy ochrony konsumentów, które twierdzą, że uwolnienie nas od blokady operatorów ułatwi wybór najlepszego planu.
Jednak AT&T i T-Mobile twierdzą, że ostatecznie będzie to kosztować więcej – podaje raport Przewodowy.
T-Mobile i AT&T twierdzą, że amerykańskie organy regulacyjne powinny porzucić plan wymagania odblokowania telefonów w ciągu 60 dni od aktywacji, twierdząc, że zablokowanie telefonów w sieci operatora umożliwia dostarczanie konsumentom tańszych telefonów […]
T-Mobile twierdzi, że zasada odblokowania na 60 dni „konsumenci ryzykują utratę dostępu do korzyści płynących z bezpłatnych lub mocno dotowanych telefonów, ponieważ propozycja zmusiłaby dostawców do ograniczenia oferty ich najbardziej atrakcyjnych telefonów komórkowych”. […]
AT&T złożyła podobne skargi co T-Mobile, twierdząc w swoim zgłoszeniu z 7 października, że zasady proponowane przez FCC „sprawią, że telefony komórkowe staną się mniej przystępne dla konsumentów, zwłaszcza tych z gospodarstw domowych o niskich dochodach”.
Grupy konsumenckie są zjednoczone w tym, że się nie zgadzają.
Zgłoszenie z 18 października potwierdzające rygorystyczną zasadę odblokowania zostało złożone przez liczne grupy ochrony konsumentów, w tym Public Knowledge, New America’s Open Technology Institute, Consumer Reports, National Consumers League, National Consumer Law Center i National Digital Inclusion Alliance.
Zdjęcie autorstwa Kaffeebart NA Usuń rozpryski
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.