Ogłoszono nominacje do Galerii Sław Gier Wideo Strong Museum


Strong National Museum of Play ogłosiło 12 gier nominowanych w 2024 roku do Światowej Galerii Sław Gier Wideo: Asteroidy, Elita, Guitar Hero, Metroid, Myst, Neopets, Resident Evil, Tokimeki Memorial, Tony Hawk’s Pro Skater, Ultima, I Nie znasz Jacka.

„Tegoroczni finaliści mają zaszczyt rywalizować o miejsce w 10. klasie osób wprowadzonych do Galerii sław Światowych Gier Wideo” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor Międzynarodowego Centrum Historii Gier Elektronicznych firmy The Strong, Jon-Paul C. Dyson. „Nawet po 10 latach nie brakuje zasłużonych pretendentów, którzy wywarli ogromny wpływ na popkulturę i samą branżę gier. Te gry obejmują dziesięciolecia. Asteroidy to ikona salonów gier końca lat 70-tych. Tajemnica pokazał potencjał technologii CD-ROM w latach 90-tych. Neopety stała się podstawą bezpłatnych gier przeglądarkowych na początku XXI wieku. I Bohater gitaryktóry ma niecałe 20 lat, już udowodnił swoją trwałość.

Publiczność będzie głosować na swoich faworytów na stronie internetowej World Video Game Hall of Fame, a trzy najlepsze gry zostaną dodane do karty do głosowania. Pozostałe karty do głosowania przesyła Międzynarodowa Komisja Doradcza ds. Selekcji, w skład której według The Strong Museum wchodzą „dziennikarze i uczeni zaznajomieni z historią gier wideo i ich rolą w społeczeństwie”. Publiczne głosowanie będzie trwało od 14 do 21 marca. Ogłoszenie kandydatów nastąpi 9 maja podczas osobistej ceremonii.

Ostatni rok, Projektantka mody Barbie, Przestrzeń komputerowa, Ostatni z nasI Sporty Wii był dodany do Światowej Galerii Sław Gier Wideopokonując takie gry jak Age of Empires, Angry Birds, Call of Duty 4: Modern Warfare, FIFA International Soccer, GoldenEye 007, NBA 2K, Quake, I Czary. Do tej pory 44 gry zostały wyróżnione w ramach World Video Game Hall of Fame.

W komunikacie prasowym The Strong Museum opisał, co sprawia, że ​​każda gra zasługuje na miejsce w Światowej Galerii Sław Gier Wideo:

Asteroidy: Wydany w 1979 roku Atari Asteroidy oferowała graczom wymagającą rozgrywkę, olśniewającą grafikę i intensywne efekty dźwiękowe w pełnej akcji scenerii kosmicznej. Gra szybko wyparła popularną Kosmiczni najeźdźcy w wielu salonach gier i sprzedała się w ponad 70 000 egzemplarzy, stając się najlepiej sprzedającą się grą Atari na monety. Domowa wersja gry – udostępniona na Atari 2600 – wyniosła popularność gry na nowy poziom, wprowadzając ją do milionów salonów.

Elita: Opracowany w Wielkiej Brytanii i wydany w 1984 roku, Elita był pionierem innowacyjnej grafiki 3D i idei gier z otwartym światem, umożliwiając graczom kontrolowanie statków przemierzających galaktykę. Ekspansywny wszechświat i elementy strategiczne pomogły w stworzeniu generacji gier z nieskończonymi możliwościami zabawy, takimi jak Grand Theft Auto 3 I Ewa w Internecie. Elita okazała się jedną z najpopularniejszych gier brytyjskiego boomu na komputery osobiste w latach 80. i dramatycznie wpłynęła na projektowanie innych gier.

Bohater gitary: Wprowadzony na rynek w 2005 roku, Harmonix Bohater gitary rzucił wyzwanie graczom, aby uwolnili swoją wewnętrzną gwiazdę rocka, podążając za nutami wyświetlanymi na ekranie i brzdąkając w rytm popularnej muzyki na plastikowej gitarze. Jej szeroka atrakcyjność, licencjonowana muzyka i rozgrywka społecznościowa zaowocowały innymi podobnymi tytułami, w tym popularnymi Zespół rockowy. Activision, które nabyło prawa do gry, wydało wersje Bohater gitary dla prawie każdej platformy, w tym konsol domowych, komputerów oraz urządzeń przenośnych i mobilnych. The Bohater gitary sprzedała się w ponad 25 milionach egzemplarzy na całym świecie i ponad 60 milionach utworów, zarabiając ponad 2 miliardy dolarów.

Metroid: Nintendo Metroid wydana w 1986 roku i wprowadzająca graczy w futurystyczny świat pełen innowacyjnych przygód i sugestywnej muzyki. Gra łączy w sobie platformówkę Nintendo Super Mario Bros. i nieliniowe elementy fabuły Legenda Zeldy, oferując nowe wrażenia z gry. Główna bohaterka, Samus, dała branży gier pierwszą grywalną ludzką postać kobiecą w mainstreamowych grach wideo. Gra uruchomiła serię obejmującą 13 podstawowych tytułów, która sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy na całym świecie.

Tajemnica: Wydany przez Broderbund w 1993 roku, Tajemnica powitała graczy w hipnotyzującym świecie tajemniczych zagadek i zapadających w pamięć widoków. Gra wykorzystał wczesną technologię CD-ROM – która oferowała dużą pojemność, ale długi czas ładowania. Płyty dobrze komponowały się jednak z powolnym, kontemplacyjnym stylem gry i pozwoliły na stworzenie wciągającego świata. Tajemnica stała się najlepiej sprzedającą się grą komputerową lat 90., sprzedając się w ponad sześciu milionach egzemplarzy.

Neopety: Kiedy Neopets zadebiutował w 1999 roku, szybko stał się podstawą darmowych gier przeglądarkowych. Internetowy świat Neopii pozwala graczom odkrywać różne krainy, opiekować się zwierzętami i angażować się w rozbudowany komponent społecznościowy, wraz z możliwością rozmawiania z innymi graczami i tworzenia gildii. Neopety zaprezentowano także potencjał Internetu w zakresie gier i potraktowano jako poligon doświadczalny dla mechanizmów bezpieczeństwa cybernetycznego i reklamy immersyjnej. W szczytowym momencie w 2005 r. Neopety miał 25 milionów aktywnych użytkowników i nadal cieszy się popularnością ponad dwie dekady później.

Resident Evil: Chociaż nie była to pierwsza gra wideo typu horror, Resident Evil (Lub Zagrożenie biologiczne jak to było znane w Japonii) była pierwszą grą, która spopularyzowała gatunek „survival horror”. Stworzona przez reżysera gry Shinjiego Mikamiego i wydana przez Capcom w 1996 roku, Resident Evil zapoczątkowała wartą miliardy dolarów franczyzę medialną, jednocześnie pokazując, że gry wideo mogą oferować rozrywkę dla dorosłych starszym nastolatkom i dorosłym. Od 2022 roku filmy oparte na serii Resident Evil zarobiły łącznie ponad 1,2 miliarda dolarów.

SimCity: Wydany przez Maxisa w 1989 roku, SimCity pomógł poszerzyć grono odbiorców gier wideo, oferując symulator budowania miasta, który spodobał się zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Czerpiąc z rzeczywistych zasad projektowania urbanistycznego, pozwolił graczom zbudować własne miasto i reagować na stale zmieniające się problemy. Gra dała początek licznym sequelom i odgałęzieniom, takim jak osoba wprowadzona do World Video Game Hall of Fame Simowie— i wpłynął na rozwój wielu gier symulacyjnych budowania miast, a nawet gier strategicznych czasu rzeczywistego, takich jak Dowodzić i podbijać I Era imperium.

Pomnik Tokimeki: Konami Pomnik Tokimeki wniósł spójną narrację, kolorową grafikę, niezrównaną głębię wyborów i wciągającą rozgrywkę do gatunku symulatorów randek po jego premierze w 1994 roku. Chociaż nigdy nie był on zlokalizowany poza Japonią, jego wpływ na projektowanie gier był powszechny, torując drogę graficznym grom przygodowym , powieści wizualne, symulatory randkowe i gry RPG, aby w większym stopniu inwestować w relacje osobiste w ramach pętli rozgrywki.

Profesjonalny skater Tony’ego Hawka: Wprowadzony na rynek przez Neversoft/Activision w 1999 r. Profesjonalny skater Tony’ego Hawka wprowadził sport i kulturę jazdy na deskorolce do milionów gospodarstw domowych. Gracze latali z ramp i skoków, wykorzystując otoczenie jako plac zabaw do wykonywania kluczowych trików, a wszystko to przy zapadającej w pamięć ścieżce dźwiękowej. Sam legendarny Tony Hawk powiedział, że gra „jednocześnie rozpaliła moją karierę i przyćmiła ją”. Jego sukces doprowadził do powstania sequeli, które wygenerowały sprzedaż o wartości około 1,4 miliarda dolarów.

Ultima: Ultima: Pierwsza Era Ciemności pomógł zdefiniować gatunek komputerowego odgrywania ról. Zaprojektowany przez Richarda Garriotta i wydany w 1981 roku, Ultima połączona mechanika RPG, ogromny fikcyjny świat oraz motywy fantasy i science fiction. Ultimainnowacyjna rozgrywka położyła podwaliny pod jedną z najtrwalszych i najbardziej wpływowych serii gier wszechczasów (z ośmioma sequelami). Wielu czołowych projektantów gier przypisuje mu inspirację do tworzenia późniejszych gier RPG, takich jak Wyprawa Smoka I Final Fantasy.

Nie znasz Jacka: Twórcy Nie znasz Jacka na nowo wymyślił format telewizyjnego teleturnieju dla domowych rynków gier wideo. Debiutując w 1995 r. Nie znasz Jacka połączył dowcipne pytania z humorem w grze towarzyskiej dla wielu graczy. Sequele i spin-offy w dalszym ciągu cieszą się powodzeniem na Facebooku i platformach mobilnych, a wersje do przesyłania strumieniowego cieszyły się ogromną popularnością na początku pandemii Covid-19.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...

„Zakaz” TikToka ponownie przechodzi w Izbie

Izba po raz kolejny przyjęła ustawę, która może zakazać TikToka w USA, chyba że jego chińska spółka-matka ByteDance go zbędzie – ale tym...
Advertisment