To jest Gorąca kapsuła, Krawędźbiuletyn poświęcony podcastingowi i branży audio. Zapisać się Tutaj po więcej.
Cześć! Bardzo się cieszę, że widzę tak wielu z Was Gorący szczyt kapsuł I Festiwal na powietrzu w tym tygodniu. Wrócę we wtorek z podsumowaniem wydarzeń. Ale najpierw przyjrzałam się zwolnieniom w WAMU, nowym wytycznym IAB dotyczącym podcastów i tykającemu zegarowi dotyczącemu negocjacji w sprawie umów związkowych w Spotify.
WAMU wyłącza się DCist i zwalnia 15 pracowników
Inna stacja członkowska NPR przeprowadziła zwolnienia, tym razem w WAMU w Waszyngtonie. Podczas gdy niektóre organizacje radia publicznego zaradziły niedoborom budżetowym, ograniczając podcasty (NPR, WNYC), WAMU pozostawia swoją działalność audio nienaruszoną, ponieważ zwalnia 15 pracowników i zamyka firmę DCistlokalny serwis informacyjny, który kupił pięć lat temu.
„Ponownie skupiając się na dostarczaniu narracji opartej przede wszystkim na dźwięku, WAMU podjął decyzję o zamknięciu witryny i kanałów społecznościowych. Archiwum serwisu jest udostępniane pracownikom w celu wspierania ich działalności zawodowej” – czytamy w oświadczeniu organizacji.
Chociaż decyzja jest opracowywana w ramach nową strategię co podwaja się w przypadku wydarzeń na żywo i dźwięku, nie jest jasne, czy dodawane są jakieś nowe role dźwiękowe. Obecnie jedyne dostępne stanowisko w WAMU dotyczy dyrektora ds. rozwoju.
Podobnie jak ma to miejsce w całej branży mediów cyfrowych, DCist nie jest już dostępny publicznie. Kiedy wchodzisz na stronę internetową, pojawia się wyskakujące okienko, które automatycznie kieruje Cię do WAMU, a mieszkańcy DC są, co zrozumiałe, niezadowoleni, że archiwum zostało usunięte z rejestru publicznego. Rzecznik WAMU nie odpowiedział Gorąca kapsułaprośba o komentarz.
IAB publikuje nowe wytyczne dotyczące pomiaru podcastów
Organizacja ustalająca standardy pomiaru podcastów wydała nowe wytyczne, które rozwiązują niektóre problemy z danymi, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat. Nowe przepisy, które nie są jeszcze ostateczne, będą wymagały od certyfikowanych spółek większej niż w przeszłości przejrzystości w zakresie stosowanych metod pomiaru.
Firmy reklamowe, które w zeszłym roku wystrzegały się podcastów, „chcą przejrzystości w sposobie przeprowadzania tych obliczeń” – powiedziała Shailley Singh, wiceprezes ds. produktu i dyrektor operacyjny IAB Tech Lab Gorąca kapsuła. „Dlatego staramy się to osiągnąć, udzielając coraz bardziej szczegółowych wskazówek”.
Oczekuje się, że firmy podcastowe certyfikowane przez IAB, do których należą między innymi NPR, Acast i Megaphone, podejmą takie kroki, jak odfiltrowywanie duplikatów pobrań podcastów z zegarków Apple Watch, określając, czy dokonują pomiarów w trybie całodobowym, czy ciągłym. okresie oraz posiadanie praktyk pozwalających uwzględnić duże zmiany technologiczne. Ta ostatnia wytyczna ma szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę ogromny spadek liczby pobrań w całej branży, wynikające ze zmiany sposobu, w jaki Apple iOS 17 obsługuje automatyczne pobieranie.
Laboratorium IAB Tech Lab oczekuje na publiczne uwagi na temat nowych wytycznych do 23 marca. Możesz zobacz dokument tutaj.
W czwartek wygasają kontrakty związkowe Gimleta i The Ringera
Dwóm z trzech związków podcastów Spotify dobiegają w tym tygodniu terminy kontraktowe. Gimlet i The Ringer, które są powiązane z Writers Guild of America, East (która reprezentuje także związek Vox Media, którego jestem członkiem), kłócą się z zarządem Spotify o szczegóły kontraktu, takie jak wynagrodzenie i odprawa. Negocjacje rozpoczynają się w czasie po powszechnych zwolnieniach w dziale podcastów Spotify i kiedy firma znacznie bardziej konserwatywnie podchodzi do wydatków.
Członkowie związku zawodowego Gimlet, który został wydrążony w wyniku cięć kadrowych, zapowiedzieli strajk jeśli nie uda im się dojść do porozumienia z zarządem Spotify. W oświadczeniu związek zażądał „wynagrodzenia dotrzymującego kroku inflacji, a w świetle wielokrotnych zwolnień w Spotify Studios – bardziej przejrzystego i godnego podejścia do redukcji personelu”. Wczoraj związek zawodowy Gimlet opublikował w serwisie X, że nie zaobserwował żadnych zmian w żadnej z tych kwestii.
Znacznie większy związek Ringer Union nie wydał jeszcze zapowiedzi strajku, ale grupa stara się również, aby Spotify zgodził się na jej prośby dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, zwolnień i podwyżek wynagrodzeń. Unia opublikowany na X wczoraj zarząd Spotify zaoferował 2,7-procentową podwyżkę w pierwszym roku obowiązywania umowy, a następnie 2-procentowe podwyżki rocznie w kolejnych latach. „Nie zaakceptujemy podwyżek wynagrodzeń poniżej inflacji od firmy wartej tyle, co @Spotify” – oznajmił związek.
Ani Spotify, ani WGAE nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.