W tym momencie banałem będzie stwierdzenie, że podcasty (oraz, w mniej nagłośnionym stopniu, audiobooki) mają problem z odkryciem. Aby temu zaradzić, Spotify ogłosiło, że korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji Google Cloud, aby usprawnić odkrywanie treści i spersonalizowane rekomendacje dotyczące swojej oferty audio.
W ramach tego najnowszego posunięcia Spotify wykorzystuje LLM (modele wielkojęzykowe) Google Cloud do analizy około 5 milionów podcastów i 350 000 audiobooków w swojej bibliotece treści w celu „powiększenia” metadanych – jak wynika z komunikatu prasowego. (Krawędź skontaktował się ze Spotify, aby dokładnie wyjaśnić, co oznacza „wzmocnienie” w tym przypadku). Metadane podcastu lub audiobooka obejmują takie informacje, jak tytuł, imię i nazwisko gospodarza lub autora, notatki z programu i inne szczegóły — wszystkie pojawiają się w wynikach wyszukiwania aplikacji do podcastów, takich jak Apple Podcasts lub Spotify.
Google Cloud jest jedynym dostawcą usług w chmurze Spotify i as Protokół zgłoszone w 2021 roku obie firmy współpracowały nad większą liczbą usług.
Identyfikacja „szkodliwych” treści wydaje się być kolejnym celem eksperymentu Spotify Google Cloud AI, chociaż firma nie określiła zbyt wiele, z czym to się będzie wiązać. Platformy zasady dla podcasterów i muzyków zakazuje kilku rodzajów „wrażliwych” i „niebezpiecznych” treści – a obecnie w celu egzekwowania tych zasad wykorzystuje połączenie zautomatyzowanej technologii i weryfikatorów. Krawędź skontaktował się ze Spotify, aby uzyskać więcej szczegółów i zaktualizuje go, gdy otrzymamy odpowiedź.
Narzędzia AI Google Cloud zostaną również wykorzystane do ulepszenia spersonalizowanych rekomendacji Spotify dotyczących podcastów i audiobooków. LLM zostaną wykorzystane do „lepszego zrozumienia wzorców ulubionych treści mówionych użytkowników”, co prawdopodobnie zaowocuje lepiej dostosowanymi rekomendacjami.
Obecnie Spotify będzie sugerować słuchaczom nowe podcasty i poszczególne odcinki na ich ekranie głównym. Na stronie wyświetlania każdego podcastu znajduje się także sekcja „Więcej podobnych podcastów” zawierająca podobne podcasty. Obie funkcje mogą być chybione, jak zauważyło wielu użytkowników. (Na przykład rekomendacje Spotify dotyczące Zasłyszane w National Geographic zawierać podcast o pielęgniarstwie, podcast o chorobie afektywnej dwubiegunowej i podcast o prawdziwym kryminale.)
Na początku tego roku Spotify wdrożyło narzędzie AI do utworów, AI DJ, który wykorzystuje generatywne narzędzia AI OpenAI do tworzenia niestandardowych list odtwarzania. Jak dotąd pojawiły się recenzje tej funkcji mieszany. Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Spotify do odtwarzania dźwięku mówionego nie jest samodzielną funkcją, jak AI DJ, ale oznacza, że firma poważnie podchodzi do poprawy komfortu użytkowania swoich ofert innych niż muzyczne.