Historia opowiadają zwycięzcy, powiedzenie, i z pewnością było to prawdą w przypadku anglojęzycznego relacji z branży gier wideo. Chcesz zasięg NES i PlayStation? To jest łatwe do znalezienia. Chcesz zasięg Zemmix i Dendy? Czy wiesz, że istniały?
Książka Lewisa Packwooda Ciekawe maszyny do gier został napisany, aby wypełnić niektóre z tych luk. Książka, zorganizowana wokół konsol i sprzętu, które nigdy nie zwróciły większej uwagi na Zachodzie, książka jest wyczerpującym spojrzeniem na świat, który był w dużej mierze niezbadany – albo w języku angielskim, albo w ogóle.
Starając się wyświetlić wiele książek i filmów dokumentalnych związanych z gierą, Polygon prowadzi serię wywiadów e-mail z ludźmi za nimi. Wcześniej połączyliśmy się z Julianem Rignallem o jego niezbyt quite-an-autobiography Gry życia i Paul Vogel o jego domowym dokumencie Nazwa grya poniżej mamy Packwood, omawiając, w jaki sposób i dlaczego zagłębił się w najbardziej ciekawy maszyn do gier.
Polygon: Uwielbiam tę książkę, ponieważ myślę, że kiedy większość ludzi myśli o niejasnych konsolach do gier, idą do czegoś takiego jak Pippin, ale pokazujesz, że był tam inny świat. Skąd się wziął ten pomysł?
Lewis Packwood: Wszystko zaczęło się w 2014 roku, kiedy odkryłem maszynę Avatar, stworzoną przez artystę Marc Owens. To był taki dziki pomysł: stworzył kombinezon w stylu wielokąta z gogami VR, które zostały przymocowane do aparatu na słupie wystającym z tyłu garnituru, więc ten urządzenie pozwoliło ci zobaczyć się z perspektywy trzeciej osoby, tak jakbyś był w grze wideo. Napisałem artykuł na ten temata wkrótce potem natknąłem się na dyskusję na forum na temat wyjątkowego, jugosłowiańskiego komputera o nazwie Galaksija. Pisałem też o tymPrzez lata nie chętnie uważałem opowieści o niezwykłych konsolach i komputerach, takich jak Casio Loopy, japońskiej ekskluzywnej konsoli, która drukuje naklejki. Regularnie mnie zdumiewa, ile dziwnych i wspaniałych maszyn do gry jest tam, maszyny, o których prawie nikt nie słyszał.
Katalizatorem napisania książki był wywiad z Chrisem Crawfordem kilka lat temu w 2021 Równowaga władzyGenialna gra taktyczna zimnej wojny, którą zrobił w 1985 roku, kilka lat przed założeniem GDC. Apropos niczego, pokazał mi kilka zdjęć niestandardowej maszyny, którą zrobił w latach 70. z komputera Kim-1, i byłem zafascynowany. Nazwał to kimtanktics i była to jedna z pierwszych w historii gier Wargames: bitwy z czołgami dwóch graczy w czasie rzeczywistym, którą kontrolowałeś za pomocą kontrolera w stylu kalkulatora w połączeniu z dużą mapą papierową. Sama maszyna była umieszczona w ogromnej drewnianej szafce, a Chris pokazał ją tylko na konwencjach wczesnych meczów, co oznacza, że tylko kilkaset osób grało w nią (z kocem zawieszonym między graczami, aby nie mogli spojrzeć na mapy). Wydawało się, że jest to tak ważna historia gier, ale wiedziałem też, że to tak niszowa rzecz, że trudno byłoby przekonać każdego redaktora do zlecenia artykułu na ten temat. Ale byłem zafascynowany i byłem pewien, że inni też będą. Wtedy postanowiłem napisać książkę, z pomysłem ponownego ponownego zapoznania się z kilkoma niezwykłymi maszynami, które odkryłem przez lata i naprawdę zagłębiać się w historie za nimi.
Gdybyś musiał wybrać jeden, co powiedziałbyś, że jest najbardziej ciekawy maszyna do gry w książce i dlaczego? (Uwaga dodatkowa: jakaś szansa, że masz zdjęcie?)
Jest tak trudny do wyboru, ale jedną z najbardziej zaskakujących maszyn był Daewoo Zemmix. Dowiedziałem się o tym za pośrednictwem kolekcjonera konsoli, ale jest to maszyna, o której niewiele osób wie, ponieważ nigdy nie została sprzedana poza Koreą Południową. Daewoo był ogromnym koreańskim konglomeratem, który był prawdopodobnie najbardziej znany z produkcji samochodów, ale w latach 80. opracował linię komputerów opartych na standardu MSX, który przez pewien czas był popularny w miejscach takich jak Japonia, Holandia i Ameryka Południowa. Następnie Daewoo rozszerzył się na konsole oparte na MSX, zaczynając od Zemmix w 1985 r., A następnie Zemmix V, Zemmix Super V i Zemmix Turbo. I są przepiękny maszyny. Zwłaszcza Zemmix V wygląda na fenomenalnie, jak trójkątny statek rakietowy. Wystąpił również w wielu kolorach, a asymetrycznie kolorowa wersja jest szczególnie piękna.
Maszyny te były tak popularne w Korei, że istniała nawet mini konsolowa wersja Zemmix V wydana kilka lat temu w tym samym stylu co NES Mini, ale prawie nikt poza krajem nie słyszał o nich. Po prostu pokazuje, że historia gier wideo jest znacznie bardziej skomplikowana i interesująca niż narracje, które często mówimy, i różni się ogromnie, zgodnie z tym krajem. (która została wydana w wielu unikalnych formach w kraju, takich jak Master System Girl) i Rosja była poświęcona Dendy, wersji Nintendo Famicom, która miała nawet własny program telewizyjny i czasopismo.
Badając książkę, jakie były jedne z największych przeszkód, przez które musiałeś przeskoczyć, aby wyśledzić szczegóły na tych maszynach?
Problem z napisaniem książki o rzadkich i nietypowych maszynach do gier wideo polega na tym, że często bardzo trudno jest znaleźć informacje na ich temat: nawet podstawowe rzeczy, takie jak kiedy zostały wydane. Długo spędziłem na zbieraniu zakurzonych tekstów i forów i próbując wyśledzić ludzi związanych z tymi maszynami, i miałem szczęście na kilka razy: jak przeprowadzanie wywiadu z Laury Scott, która prowadziła roślinę, która wyprodukowała zaawansowany programowalny system wideo Radofin 1292. Wiele wczesnych konsol i komputerów opierało się na układach Zilog Z80 lub MOS 6502 (na przykład Atari VC używali wariantu tego ostatniego), ale konsola Radofina użyła już długofodowanej firmy Signetics 2650-a ten układ był również używany w wielu innych rzadko rozmawianych o konsolach, takich jak Console VC 4000, które zostało wykonane przez niemiecką firmę słuchową. Wspaniale było odkryć historię tych dziwnych starych konsol Signetics 2650, ale tak niewiele o nich napisano, że badania były szczególnie trudne. Nawet niemiecki Computerspielleumuseum miał tylko kilka artykułów magazynowych związanych z VC 4000, chociaż okazały się bardzo przydatne.
Jedną osobą, którą spędziłem wieki, próbując wyśledzić, był Rick Dyer, twórca Dragon’s Lair. Był także za kilkoma maszynami przedstawionymi w książce: Hologram Arcade Cabinet Time Traveller i obecnie niezwykle rzadki RDI Halcyon, konsola laserdisc z 1985 roku z rozpoznawaniem głosu, z których pozostaje tylko garść prototypów. Niestety nie byłem w stanie go złapać (jeśli czytasz ten Rick, chciałbym porozmawiać), ale nadal byłem w stanie opowiedzieć historię tych maszyn za pośrednictwem innych źródeł. Tak nie było w przypadku kilku innych maszyn i były dwa rozdziały, które musiałem upuścić, ponieważ po prostu nie mogłem wykopać wystarczającej liczby wiarygodnych informacji. Ale mam nadzieję, że wrócę je w kolejnej książce gdzieś w dół linii, jeśli więcej informacji wychodzi na jaw-i jest Więc wiele bardziej ciekawych maszyn do gier wideo do odkrycia. Mam ogromny arkusz kalkulacyjny rzadkich i nietypowych maszyn, które chciałbym zaprezentować w następnej książce, więc to tylko wierzchołek góry lodowej!