W sektorze telewizyjnym, pomimo silnego wzrostu cen paneli LCD i utrzymujących się wysokich kosztów amortyzacji produktów OLED, ceny komponentów Mini LED wykazują tendencję spadkową. Obecnie, poza stosunkowo niewielkimi i wciąż znajdującymi się na wczesnym etapie rozwoju diodami Mini LED opartymi na szkle, koszty różnych innych paneli Mini LED TV są niższe niż koszty białych OLED i QD OLED. W związku z tym TrendForce utrzymuje, że diody Mini LED pozostają najskuteczniejszym i optymalnym rozwiązaniem zwiększającym kontrast. W tym kontekście prognozy dla telewizorów Mini LED są pozytywne, przy oczekiwanym ciągłym wzroście wolumenu przesyłek. Przewiduje się, że do 2024 r. dostawy osiągną poziom 6,21 mln sztuk, co oznacza wzrost o 53,5% rok do roku. Przewiduje się, że do 2027 r. wielkość dostaw osiągnie 24,4 mln sztuk, co będzie stanowić około 12,1% całego rynku telewizorów. Przewiduje się, że CAGR dla tego segmentu w latach 2023–2027 wyniesie około 56,7%.
W zastosowaniach IT dostawy monitorów Mini LED szacuje się na 296 000 sztuk w 2023 r. Ze względu na różnorodną gamę dostępnych rozmiarów monitorów, w tym COB i POB, struktura kosztów jest bardziej elastyczna. Po stopniowym nasyceniu rynku monitorów OLED i dalszym spadku kosztów diod Mini LED oczekuje się, że monitory Mini LED wejdą w fazę wzrostu w latach 2026–2027, przy znacznym wzroście penetracji rynku oczekiwanym do 2027 r., szacowanym na około 3,1%.
Warto zauważyć, że wraz z ciągłym rozwojem technologii RGB OLED zarówno tablety, jak i notebooki Mini LED stoją w obliczu potencjalnych zagrożeń i oczekuje się, że w tym roku oba zastosowania osiągną punkt zwrotny. Szacuje się, że wielkość dostaw notebooków Mini LED spadnie o około 39% r/r. Tymczasem w związku z przewidywanym wycofaniem 12,9-calowego iPada Pro w 2024 r. oczekuje się, że wielkość dostaw tabletów Mini LED spadnie o około 15,6% r/r, co oznacza, że w przypadku tych dwóch jedynych zastosowań oczekuje się spadku sprzedaży.
Dla rynku motoryzacyjnego, mimo że inflacja w Europie i USA wyhamuje w 2023 r., gospodarka światowa pozostaje słaba. Producenci samochodów stymulują popyt poprzez obniżki cen, co nieumyślnie prowadzi do wojny cenowej na całym rynku motoryzacyjnym. Jednak zastosowanie diod Mini LED w wyświetlaczach samochodowych stopniowo się rozszerza. Wraz z rozwojem inteligentnych kokpitów istnieje tendencja do ulepszania ekranów samochodowych z wyższej półki.
Badania TrendForce ujawniają, że producenci samochodów, w tym BMW, Mercedes-Benz, Volvo, NIO, Roewe i Li Auto, aktywnie wkraczają na rynek wyświetlaczy samochodowych Mini LED. Technologia Mini LED COB, która wykorzystuje niebieską diodę LED w połączeniu z QD/luminoforem, będzie konkurować z technologią wyświetlaczy Mini LED POB/OLED na rynku wyświetlaczy samochodowych.