Ochrona dzieci spędzających lata w wirtualnych światach


Molly Russell miała zaledwie 14 lat, kiedy popełniła samobójstwo w 2017 roku. Orzeczono, że Molly zmarła w wyniku „aktu samookaleczenia, cierpiąc na depresję i negatywne skutki treści internetowych”.

Dochodzenie w sprawie śmierci Molly słusznie wywołało ogromny nacisk na zaostrzenie przepisów dotyczących mediów społecznościowych. Jednak aby skutecznie chronić dzieci w Internecie, musimy teraz skupić się na zapobiegawczych i solidnych regulacjach dotyczących technologii immersyjnych – przyszłego i stale rosnącego ryzyka.

Zagrożenia w przestrzeniach wirtualnych i immersyjnych

Przewiduje się, że dorastające teraz dzieci spędzą w nim 10 lat swojego życia metawszechświat, narażając je na nowe i większe zagrożenia związane z trollingiem, nieodpowiednimi treściami i uwodzeniem. Niestety, podobnie jak w przypadku wszystkich technologii, adopcja przez złych aktorów może bardzo szybko zmienić pozytywne innowacje w potencjalne zagrożenia, a wokół przestrzeni wirtualnych i immersyjnych należy zwrócić uwagę na kilka zagrożeń.

Istnieją dowody na uwodzenie i nękanie w nowo uruchomionych przestrzeniach wirtualnych, a badacze identyfikują występowanie nadużyć raz na siedem minut w jednym środowisku wirtualnym. Co więcej, wciągające doświadczenie zapewniane przez rozszerzoną rzeczywistość może prowadzić do jeszcze bardziej traumatycznych doświadczeń negatywnych.

Integracja przestrzeni wirtualnych z rozszerzoną rzeczywistością – wirtualną, rozszerzoną i mieszaną – stwarza nowe problemy związane z prywatnością, a zestawy słuchawkowe i kontrolery mogą jednocześnie rejestrować kombinację punktów danych biograficznych, biometrycznych i sytuacyjnych. Oprócz imienia i nazwiska lub nazwy użytkownika mogą być również gromadzone szczegóły dotyczące ruchów gałek ocznych, postawy i pokoju, w którym ktoś się znajduje. Sugeruje to jedno oszacowanie w ciągu 20 minut można zebrać dwa miliony punktów danych Wirtualna rzeczywistość sesja.

Nadrzędnym wyzwaniem jest wizja pojedynczego połączonego i „nieograniczonego” cyfrowego świata, w którym pojawia się dominująca platforma wirtualna, umożliwiająca użytkownikom swobodne przeskakiwanie między różnymi platformami i doświadczeniami. Rodzi to kilka pytań do organów ścigania i regulacji pod względem jurysdykcji prawnej w zakresie standardów reklamowych i zabezpieczeń. Stanowi również wyzwanie dla użytkowników i ich opiekunów, starając się ograniczyć narażenie na szkodliwe treści i niechciane interakcje.

Reklama

Rola rządu

Platformy od lat samoregulują się – i nie jest to skuteczne. Dochodzenie Molly pokazało, jak zepsuta jest ta metoda. W Nowej Zelandii giganci technologiczni zgodzili się na „samoregulację”, aby ograniczyć szkodliwe treści online, wykonując ruch, który według krytyków uniknął alternatywy regulacji rządowych.

Regulacja powinna być połączona z policją i moderacją w Metaverse. Dane powinny być wykorzystywane do zrozumienia, z jakimi treściami są narażone dzieci, jakie są ich interakcje i działania, które podejmują w tych światach, a także do kierowania odpowiednimi interwencjami.

Rząd Wielkiej Brytanii ma obowiązek chronić wszystkich użytkowników online, zwłaszcza dzieci. Rozwój Ustawa o bezpieczeństwie online w Wielkiej Brytanii wciąż trwa i chociaż dotyczy technologii immersyjnych, w tym metaverse, obecnie koncentruje się na publikowanych treściach generowanych przez użytkowników, a nie na aktywności. Ustawa ma na celu pomóc zmniejszyć ryzyko związane z treściami (gdy dziecko jest narażone na nieodpowiednie lub nielegalne treści – na przykład strony internetowe propagujące szkodliwe lub niebezpieczne zachowania, takie jak samookaleczanie, samobójstwo i anoreksja), ale obecnie nie rozważa, jak regulować rzeczywiste -czas kontaktu i ryzyko prowadzenia.

Zwiększona adopcja immersyjne technologie prawdopodobnie nastąpi ograniczenie tradycyjnych treści publikowanych w mediach społecznościowych, a interakcje użytkowników w czasie rzeczywistym staną się bardziej widoczne. Dzieci będą kontaktować się na żywo z osobami, które mogą próbować przekonać je do udziału w niezdrowych lub niebezpiecznych zachowaniach, omijając potrzebę publikowania treści online w regulowanym środowisku.

Internetowe centrum szkód związanych z bezpieczeństwem

Osiągnięcie najskuteczniejszej krajowej reakcji na szkody w Internecie wymaga ponownego przemyślenia sposobu współpracy rządu, organów ścigania, firm technologicznych i organizacji trzeciego sektora. Jednym z realnych rozwiązań jest utworzenie Online Harms Safety Center (OHSC) w celu skoordynowania zbiorowych umiejętności i zdolności organizacji w całym krajobrazie reagowania, umożliwiając im wykorzystanie ich obszarów specjalizacji w ramach szerszego spojrzenia na kompleksową koniec zagrożenia.

Rząd powinien stworzyć OHSC, ale powinien działać niezależnie, powielając modele stosowane przez Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NCSC) i Centrum Ochrony Infrastruktury Krajowej (CPNI). Byłoby to korzystne, gdyby organizacje branżowe i trzeciego sektora działały „wewnątrz namiotu”, działając jako centralna jednostka koordynująca wszystkie działania w całym krajobrazie szkód online, w tym zapobieganie niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych i wykorzystywaniu seksualnemu, ekstremizmowi, nietolerancji, samookaleczeniom i samobójstwom materiał.

Model OHSC zapewniłby brakującą obecnie spójność, prowadząc do stworzenia zunifikowanego przedsiębiorstwa, które jest większe niż suma jego części. OHSC byłby szybki do ustanowienia i adaptacyjny, działając w oparciu o model odchudzonego personelu sekretariatu centralnego i oddelegowanych ekspertów z całego krajobrazu zagrożeń.

Dość tego – względy bezpieczeństwa powinny być wyraźnie brane pod uwagę przy projektowaniu usług rzeczywistości rozszerzonej, a nie modernizowane po wystąpieniu szkody lub niewłaściwego użytkowania.


Patrick Cronin jest ekspertem ds. bezpieczeństwa online w firmie Konsultacje PA.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Senat ponownie zatwierdza program szpiegowski FISA, ale nie przed jego wygaśnięciem o północy

Senat przyjął ustawę ponownie zatwierdzającą art. 720 ustawy o nadzorze wywiadu zagranicznego (FISA), kontrowersyjny program umożliwiający szpiegowanie zagranicznych „celów” bez nakazu ale długa,...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...
Advertisment