NVIDIA ogłasza wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2025


NVIDIA ogłosiła dzisiaj przychody za trzeci kwartał zakończony 27 października 2024 r., które wyniosły 35,1 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 94% więcej niż rok temu. W tym kwartale zysk na akcję rozwodnioną GAAP wyniósł 0,78 USD, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 111% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk na akcję rozwodnioną niezgodny z GAAP wyniósł 0,81 USD, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 103% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

„Era sztucznej inteligencji nabiera rozpędu, napędzając globalne przejście w stronę komputerów NVIDIA” – powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Popyt na Hoppera i oczekiwania na Blackwell – w pełnej produkcji – są niesamowite, ponieważ twórcy modeli podstawowych skalują szkolenie przed i po szkoleniu oraz wnioskowanie.

„Sztuczna inteligencja zmienia każdą branżę, firmę i kraj. Przedsiębiorstwa wdrażają agentyczną sztuczną inteligencję, aby zrewolucjonizować przepływ pracy. Inwestycje w robotykę przemysłową rosną wraz z przełomowymi osiągnięciami w fizycznej sztucznej inteligencji. Kraje obudziły się i zdały sobie sprawę, jak ważne jest rozwijanie krajowej sztucznej inteligencji i infrastruktury” – powiedział.

NVIDIA wypłaci kolejną kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości 0,01 dolara na akcję w dniu 27 grudnia 2024 r. wszystkim dotychczasowym akcjonariuszom w dniu 5 grudnia 2024 r.

Perspektywy
Prognozy NVIDIA na czwarty kwartał roku fiskalnego 2025 są następujące:

  • Oczekuje się, że przychody wyniosą 37,5 miliarda dolarów, plus minus 2%.
  • Oczekuje się, że marże brutto brutto zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio 73,0% i 73,5%, plus minus 50 punktów bazowych.
  • Oczekuje się, że koszty operacyjne zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio około 4,8 miliarda dolarów i 3,4 miliarda dolarów.
  • Oczekuje się, że pozostałe przychody i koszty zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą około 400 milionów dolarów, z wyłączeniem zysków i strat z inwestycji niepowiązanych oraz udziałowych papierów wartościowych znajdujących się w posiadaniu publicznym.
  • Oczekuje się, że stawki podatkowe GAAP i inne niż GAAP wyniosą 16,5% plus minus 1%, z wyłączeniem wszelkich odrębnych pozycji.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

Firma NVIDIA osiągnęła postęp od czasu poprzedniego ogłoszenia wyników w następujących obszarach:

Reklama

Centrum danych

  • Przychody w trzecim kwartale wyniosły rekordowe 30,8 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 112% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ogłoszono dostępność instancji opartych na technologii NVIDIA Hopper H200 w kilku usługach chmurowych, w tym AWS, CoreWeave i Microsoft Azure, a wkrótce dostępne będą usługi Google Cloud i Oracle Cloud Infrastructure.
  • Wprowadzenie na rynek największego w Danii suwerennego superkomputera AI, NVIDIA DGX SuperPOD napędzanego przez 1528 procesorów graficznych NVIDIA H100 Tensor Core i połączonego za pomocą sieci NVIDIA Quantum-2 InfiniBand.
  • Wprowadził platformę NVIDIA AI Aerial dla dostawców usług telekomunikacyjnych i rozpoczął współpracę z T-Mobile, Ericsson i Nokia w celu przyspieszenia komercjalizacji AI-RAN.
  • Ogłoszono, że SoftBank Corp. buduje najpotężniejszy w Japonii superkomputer AI oparty na platformie NVIDIA Blackwell i pomyślnie przeprowadził pilotaż pierwszej na świecie połączonej sieci telekomunikacyjnej AI i 5G przy użyciu technologii NVIDIA AI Aerial.
  • Ujawniono, że liderzy rozwiązań chmurowych w Indiach, Japonii i Indonezji budują infrastrukturę sztucznej inteligencji za pomocą akceleracji obliczeniowej NVIDIA, podczas gdy liderzy konsultingowi pomagają przyspieszyć wdrażanie sztucznej inteligencji w różnych branżach dzięki oprogramowaniu NVIDIA AI Enterprise.
  • Przyspieszony klaster superkomputerów Colossus firmy xAI, wykorzystujący 100 000 procesorów graficznych NVIDIA Hopper i platformę sieciową NVIDIA Spectrum-X Ethernet.
  • Ogłoszono partnerstwo z firmą Foxconn w celu zbudowania najszybszego tajwańskiego superkomputera AI z technologią NVIDIA Blackwell.
  • Ogłoszono, że firma Blackwell zadebiutowała w programie MLPerf Training, ukończyła wszystkie testy i zapewniła nawet 2,2-krotny wzrost wydajności w testach porównawczych dużych modeli językowych.
  • Wniósł fundamentalny wkład w projekt NVIDIA Blackwell do projektu Open Compute Project i rozszerzył obsługę NVIDIA Spectrum-X dla standardów OCP.
  • Ujawniono, że amerykańskie firmy technologiczne, w tym Accenture, Deloitte i Google Cloud, wykorzystują oprogramowanie NVIDIA AI do tworzenia niestandardowych aplikacji AI, zmieniając branże na całym świecie.
  • Ogłoszono rozszerzenie partnerstwa z firmą Lenovo w celu wprowadzenia nowych hybrydowych rozwiązań AI i systemów zoptymalizowanych pod kątem obsługi oprogramowania NVIDIA AI Enterprise.

Komputer do gier i AI

  • Przychody z gier w trzecim kwartale wyniosły 3,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Świętowano 25. rocznicę powstania GeForce 256, pierwszego na świecie procesora graficznego, który stanowił przełom w grach i położył podwaliny pod przyszłość opartą na sztucznej inteligencji.
  • Na targach Gamescom zaprezentowano technologię NVIDIA ACE i cyfrowe technologie ludzkie w grze Mecha break, obejmującej model Minitron 4B zapewniający lepsze reakcje postaci w grach.
  • Wprowadzono 20 tytułów GeForce RTX i DLSS, w tym Indiana Jones and the Great Circle oraz Dragon Age: The Veilguard.
  • Rozpoczęto dostarczanie nowych komputerów PC RTX AI z wydajnością 321 bilionów operacji AI na sekundę od firm ASUS i MSI, z funkcjami Microsoft Copilot+ przewidywanymi na przyszły kwartał.

Profesjonalna wizualizacja

  • Przychody w trzecim kwartale wyniosły 486 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 17% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ogłoszono, że Foxconn wykorzystuje cyfrowe bliźniaki i przemysłową sztuczną inteligencję zbudowaną na platformie NVIDIA Omniverse, aby szybciej uruchomić trzy fabryki wykorzystywane do produkcji superchipsów NVIDIA GB200 Grace Blackwell.
  • Ujawniono, że wiodący producenci przemysłowi w Indiach, w tym Reliance i Ola Motors, oraz w Japonii, w tym Toyota, Yaskawa oraz Seven and I Holdings, wykorzystują technologię NVIDIA AI i Omniverse do automatyzacji przepływów pracy i zwiększania wydajności operacji.
  • Zaprezentowano NVIDIA Holoscan for Media, definiowaną programowo platformę obsługującą sztuczną inteligencję, która umożliwia działanie strumieni multimediów i wideo na żywo w tej samej infrastrukturze co sztuczna inteligencja, usprawniając realizację produkcji.

Motoryzacja i Robotyka

  • Przychody z branży motoryzacyjnej w trzecim kwartale wyniosły 449 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim kwartałem i wzrost o 72% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ujawniono, że Volvo wypuszcza na rynek nowy elektryczny SUV zbudowany w oparciu o akcelerację obliczeniową NVIDIA.
  • Wprowadzono narzędzia AI i narzędzia symulacyjne projektu GR00T do uczenia się robotów i rozwoju humanoidów, a także nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji i przepływy pracy związane z percepcją dla twórców robotyki.
  • Ogłoszono, że japońskie i indyjskie firmy, w tym Toyota i Ola Motors, używają NVIDIA Isaac i Omniverse do tworzenia kolejnej fali fizycznej sztucznej inteligencji.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Finalwire wypuszcza AIDA64 v7.50 | TechPowerUp

Firma FinalWire Ltd. ogłosiła dziś natychmiastową dostępność oprogramowania AIDA64 Extreme 7.50, usprawnionego narzędzia diagnostycznego i porównawczego dla użytkowników domowych; natychmiastowa dostępność oprogramowania AIDA64...

Podejrzany o strzelaninę w UnitedHealthcare był byłym stażystą w studiu gier

4 grudnia zamaskowana osoba zastrzeliła na ulicach Manhattanu dyrektora generalnego UnitedHealthcare, Briana Thompsona. W poniedziałek pracownik McDonald's w Pensylwanii zauważył osobę przypominającą strzelca;...

Rynek gier niezależnych Itch.io zostaje zniszczony w wyniku nieoczekiwanego IP Crossfire

Itch.io, popularny, przyjazny deweloperom rynek gier niezależnych, ujawnił, że witryna została usunięta w wyniku pozornie błędnego żądania ochrony adresu IP złożonego przez nikogo...
Advertisment