„Era sztucznej inteligencji nabiera rozpędu, napędzając globalne przejście w stronę komputerów NVIDIA” – powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Popyt na Hoppera i oczekiwania na Blackwell – w pełnej produkcji – są niesamowite, ponieważ twórcy modeli podstawowych skalują szkolenie przed i po szkoleniu oraz wnioskowanie.
„Sztuczna inteligencja zmienia każdą branżę, firmę i kraj. Przedsiębiorstwa wdrażają agentyczną sztuczną inteligencję, aby zrewolucjonizować przepływ pracy. Inwestycje w robotykę przemysłową rosną wraz z przełomowymi osiągnięciami w fizycznej sztucznej inteligencji. Kraje obudziły się i zdały sobie sprawę, jak ważne jest rozwijanie krajowej sztucznej inteligencji i infrastruktury” – powiedział.
NVIDIA wypłaci kolejną kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości 0,01 dolara na akcję w dniu 27 grudnia 2024 r. wszystkim dotychczasowym akcjonariuszom w dniu 5 grudnia 2024 r.
Perspektywy
Prognozy NVIDIA na czwarty kwartał roku fiskalnego 2025 są następujące:
- Oczekuje się, że przychody wyniosą 37,5 miliarda dolarów, plus minus 2%.
- Oczekuje się, że marże brutto brutto zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio 73,0% i 73,5%, plus minus 50 punktów bazowych.
- Oczekuje się, że koszty operacyjne zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio około 4,8 miliarda dolarów i 3,4 miliarda dolarów.
- Oczekuje się, że pozostałe przychody i koszty zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą około 400 milionów dolarów, z wyłączeniem zysków i strat z inwestycji niepowiązanych oraz udziałowych papierów wartościowych znajdujących się w posiadaniu publicznym.
- Oczekuje się, że stawki podatkowe GAAP i inne niż GAAP wyniosą 16,5% plus minus 1%, z wyłączeniem wszelkich odrębnych pozycji.
Przegląd najważniejszych wydarzeń
Firma NVIDIA osiągnęła postęp od czasu poprzedniego ogłoszenia wyników w następujących obszarach:
Centrum danych
- Przychody w trzecim kwartale wyniosły rekordowe 30,8 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 112% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Ogłoszono dostępność instancji opartych na technologii NVIDIA Hopper H200 w kilku usługach chmurowych, w tym AWS, CoreWeave i Microsoft Azure, a wkrótce dostępne będą usługi Google Cloud i Oracle Cloud Infrastructure.
- Wprowadzenie na rynek największego w Danii suwerennego superkomputera AI, NVIDIA DGX SuperPOD napędzanego przez 1528 procesorów graficznych NVIDIA H100 Tensor Core i połączonego za pomocą sieci NVIDIA Quantum-2 InfiniBand.
- Wprowadził platformę NVIDIA AI Aerial dla dostawców usług telekomunikacyjnych i rozpoczął współpracę z T-Mobile, Ericsson i Nokia w celu przyspieszenia komercjalizacji AI-RAN.
- Ogłoszono, że SoftBank Corp. buduje najpotężniejszy w Japonii superkomputer AI oparty na platformie NVIDIA Blackwell i pomyślnie przeprowadził pilotaż pierwszej na świecie połączonej sieci telekomunikacyjnej AI i 5G przy użyciu technologii NVIDIA AI Aerial.
- Ujawniono, że liderzy rozwiązań chmurowych w Indiach, Japonii i Indonezji budują infrastrukturę sztucznej inteligencji za pomocą akceleracji obliczeniowej NVIDIA, podczas gdy liderzy konsultingowi pomagają przyspieszyć wdrażanie sztucznej inteligencji w różnych branżach dzięki oprogramowaniu NVIDIA AI Enterprise.
- Przyspieszony klaster superkomputerów Colossus firmy xAI, wykorzystujący 100 000 procesorów graficznych NVIDIA Hopper i platformę sieciową NVIDIA Spectrum-X Ethernet.
- Ogłoszono partnerstwo z firmą Foxconn w celu zbudowania najszybszego tajwańskiego superkomputera AI z technologią NVIDIA Blackwell.
- Ogłoszono, że firma Blackwell zadebiutowała w programie MLPerf Training, ukończyła wszystkie testy i zapewniła nawet 2,2-krotny wzrost wydajności w testach porównawczych dużych modeli językowych.
- Wniósł fundamentalny wkład w projekt NVIDIA Blackwell do projektu Open Compute Project i rozszerzył obsługę NVIDIA Spectrum-X dla standardów OCP.
- Ujawniono, że amerykańskie firmy technologiczne, w tym Accenture, Deloitte i Google Cloud, wykorzystują oprogramowanie NVIDIA AI do tworzenia niestandardowych aplikacji AI, zmieniając branże na całym świecie.
- Ogłoszono rozszerzenie partnerstwa z firmą Lenovo w celu wprowadzenia nowych hybrydowych rozwiązań AI i systemów zoptymalizowanych pod kątem obsługi oprogramowania NVIDIA AI Enterprise.
Komputer do gier i AI
- Przychody z gier w trzecim kwartale wyniosły 3,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Świętowano 25. rocznicę powstania GeForce 256, pierwszego na świecie procesora graficznego, który stanowił przełom w grach i położył podwaliny pod przyszłość opartą na sztucznej inteligencji.
- Na targach Gamescom zaprezentowano technologię NVIDIA ACE i cyfrowe technologie ludzkie w grze Mecha break, obejmującej model Minitron 4B zapewniający lepsze reakcje postaci w grach.
- Wprowadzono 20 tytułów GeForce RTX i DLSS, w tym Indiana Jones and the Great Circle oraz Dragon Age: The Veilguard.
- Rozpoczęto dostarczanie nowych komputerów PC RTX AI z wydajnością 321 bilionów operacji AI na sekundę od firm ASUS i MSI, z funkcjami Microsoft Copilot+ przewidywanymi na przyszły kwartał.
Profesjonalna wizualizacja
- Przychody w trzecim kwartale wyniosły 486 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 17% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Ogłoszono, że Foxconn wykorzystuje cyfrowe bliźniaki i przemysłową sztuczną inteligencję zbudowaną na platformie NVIDIA Omniverse, aby szybciej uruchomić trzy fabryki wykorzystywane do produkcji superchipsów NVIDIA GB200 Grace Blackwell.
- Ujawniono, że wiodący producenci przemysłowi w Indiach, w tym Reliance i Ola Motors, oraz w Japonii, w tym Toyota, Yaskawa oraz Seven and I Holdings, wykorzystują technologię NVIDIA AI i Omniverse do automatyzacji przepływów pracy i zwiększania wydajności operacji.
- Zaprezentowano NVIDIA Holoscan for Media, definiowaną programowo platformę obsługującą sztuczną inteligencję, która umożliwia działanie strumieni multimediów i wideo na żywo w tej samej infrastrukturze co sztuczna inteligencja, usprawniając realizację produkcji.
Motoryzacja i Robotyka
- Przychody z branży motoryzacyjnej w trzecim kwartale wyniosły 449 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim kwartałem i wzrost o 72% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Ujawniono, że Volvo wypuszcza na rynek nowy elektryczny SUV zbudowany w oparciu o akcelerację obliczeniową NVIDIA.
- Wprowadzono narzędzia AI i narzędzia symulacyjne projektu GR00T do uczenia się robotów i rozwoju humanoidów, a także nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji i przepływy pracy związane z percepcją dla twórców robotyki.
- Ogłoszono, że japońskie i indyjskie firmy, w tym Toyota i Ola Motors, używają NVIDIA Isaac i Omniverse do tworzenia kolejnej fali fizycznej sztucznej inteligencji.