„Popyt na Hoppery pozostaje silny, a oczekiwania wobec Blackwell są niesamowite” — powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny NVIDIA. „NVIDIA osiągnęła rekordowe przychody, ponieważ globalne centra danych są w pełnym rozkwicie, aby zmodernizować cały stos obliczeniowy za pomocą przyspieszonego przetwarzania i generatywnej AI”.
„Próbki Blackwell są wysyłane do naszych partnerów i klientów. Spectrum-X Ethernet dla AI i oprogramowanie NVIDIA AI Enterprise to dwie nowe kategorie produktów osiągające znaczącą skalę, pokazujące, że NVIDIA jest platformą pełnego stosu i skalowalną dla centrów danych. W całym stosie i ekosystemie pomagamy twórcom modeli pionierskich w usługach internetowych dla konsumentów, a teraz także przedsiębiorstwom. Generatywna sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje każdą branżę”.
W pierwszej połowie roku fiskalnego 2025 NVIDIA zwróciła akcjonariuszom 15,4 mld USD w formie odkupionych akcji i dywidend pieniężnych. Pod koniec drugiego kwartału firmie pozostało 7,5 mld USD w ramach autoryzacji odkupu akcji. 26 sierpnia 2024 r. Rada Dyrektorów zatwierdziła dodatkowe 50,0 mld USD w autoryzacji odkupu akcji bez wygaśnięcia.
NVIDIA wypłaci kolejną kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości 0,01 USD za akcję 3 października 2024 r. wszystkim zarejestrowanym akcjonariuszom 12 września 2024 r.
7 czerwca 2024 r. NVIDIA zakończyła podział akcji w stosunku 10 do 1. Wszystkie przedstawione kwoty akcji i na akcję zostały skorygowane wstecznie, aby odzwierciedlić podział akcji.
Perspektywy
Prognozy firmy NVIDIA na trzeci kwartał roku fiskalnego 2025 przedstawiają się następująco:
- Oczekuje się, że przychody wyniosą 32,5 miliarda dolarów, z marginesem błędu 2%.
- Oczekuje się, że marże brutto GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio 74,4% i 75,0%, plus minus 50 punktów bazowych. Przez cały rok oczekuje się, że marże brutto będą mieścić się w przedziale 70%.
- Oczekuje się, że koszty operacyjne GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio około 4,3 mld USD i 3,0 mld USD. Oczekuje się, że całoroczne koszty operacyjne wzrosną w przedziale od średniego do górnego 40%.
- Oczekuje się, że pozostałe przychody i koszty GAAP i non-GAAP wyniosą około 350 milionów dolarów, z wyłączeniem zysków i strat z inwestycji niezależnych oraz papierów wartościowych będących w obrocie publicznym.
- Oczekuje się, że stawki podatkowe GAAP i non-GAAP wyniosą 17% plus/minus 1%, z wyłączeniem wszelkich pozycji odrębnych.
Przegląd najważniejszych wydarzeń
Od czasu ogłoszenia poprzednich wyników finansowych firma NVIDIA poczyniła postępy w następujących obszarach:
Centrum danych
- Przychody w drugim kwartale osiągnęły rekordową kwotę 26,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 154% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Ogłoszono, że połączenie procesorów NVIDIA H200 Tensor Core i NVIDIA Blackwell B200 Tensor Core uzyskało najlepsze wyniki w najnowszych standardowych w branży testach porównawczych MLPerf w zakresie wnioskowania.
- Ujawniono, że systemy oparte na procesorach graficznych H200 są już dostępne w CoreWeave, pierwszym dostawcy usług w chmurze, który ogłosił ich ogólną dostępność.
- Zaprezentowano gamę systemów Blackwell wyposażonych w procesory NVIDIA Grace, elementy sieciowe i infrastrukturę od czołowych producentów, takich jak GIGABYTE, QCT i Wiwynn.
- Odnotowano szerokie przyjęcie platformy sieciowej NVIDIA Spectrum-X Ethernet przez dostawców usług w chmurze, dostawców rozwiązań GPU w chmurze oraz przedsiębiorstwa, a także partnerów włączających ją do swoich ofert.
- Udostępniono NVIDIA NIM szerokiej dostępności dla deweloperów na całym świecie i ogłoszono, że ponad 150 firm integruje mikrousługi na swoich platformach w celu przyspieszenia opracowywania generatywnych aplikacji AI.
- Zaprezentowano usługę wnioskowania z Hugging Face opartą na mikrousługach NIM w chmurze NVIDIA DGX, która umożliwia programistom wdrażanie popularnych dużych modeli językowych.
- Wprowadzono usługę NVIDIA AI Foundry i mikrousługi wnioskowania NIM w celu przyspieszenia generatywnej sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw na całym świecie dzięki kolekcji modeli Llama 3.1.
- Japonia ogłosiła, że rozwinęła swoje suwerenne możliwości w zakresie sztucznej inteligencji dzięki superkomputerowi ABCI 3.0, integrując procesory graficzne H200 i sieć NVIDIA Quantum-2 InfiniBand.
- Przyspieszono prace nad obliczeniami kwantowymi w krajowych ośrodkach superkomputerowych na całym świecie dzięki platformie open source NVIDIA CUDA-Q.
Komputer do gier i sztucznej inteligencji
- Przychody z branży gier w drugim kwartale wyniosły 2,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Zapowiedziano NVIDIA ACE, zestaw generatywnych technologii AI, które tchną życie w cyfrowych ludzi, obejmujący teraz NVIDIA Nemotron-4 4B, niewielki model językowy do wnioskowania na urządzeniu, dostępny w ramach wczesnego dostępu dla komputerów RTX AI.
- Wprowadzono projekt G-Assist, czyli zapowiedź technologii pokazującą możliwości agentów AI w zakresie wspomagania graczy i twórców w czasie rzeczywistym.
- Zapowiedziano nowe tytuły obsługujące technologię NVIDIA GeForce RTX i DLSS, w tym Indiana Jones and the Great Circle, Dune: Awakening i Dragon Age: The Veilguard. Dzięki temu łączna liczba gier i aplikacji obsługujących technologię RTX wzrosła do ponad 600.
- Przekroczono 2000 gier dostępnych w usłudze GeForce NOW, rozszerzono usługę na Japonię i ogłoszono premierę gier Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws.
Profesjonalna Wizualizacja
- Przychody w drugim kwartale wyniosły 454 mln dolarów, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Wprowadzono generatywne modele sztucznej inteligencji i mikrousługi NIM dla OpenUSD w celu przyspieszenia przepływów pracy oraz rozwoju cyfrowych bliźniaków przemysłowych i robotyki.
- Zapowiedziano, że najwięksi tajwańscy producenci elektroniki budują bardziej autonomiczne fabryki dzięki nowemu referencyjnemu procesowi pracy, który łączy w sobie wizję sztucznej inteligencji NVIDIA Metropolis, symulację NVIDIA Omniverse oraz rozwój robotów AI NVIDIA Isaac.
Motoryzacja i robotyka
- Przychody branży motoryzacyjnej w drugim kwartale wyniosły 346 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Światowi liderzy w dziedzinie rozwoju robotów, m.in. BYD Electronics, Siemens i Teradyne Robotics, wdrażają platformę robotyczną Isaac do prac badawczo-rozwojowych i produkcji.
- Zapowiedziano mikrousługi Omniverse Cloud Sensor RTX, które umożliwią dokładną symulację czujników, co przyspieszy rozwój maszyn autonomicznych.
- Zwycięstwo w konkursie Autonomous Grand Challenge na konferencji Computer Vision and Pattern Recognition w kategorii „End-to-End Driving at Scale” za postępy w budowaniu fizycznych, generatywnych aplikacji AI na potrzeby rozwoju pojazdów autonomicznych.