NVIDIA ogłasza wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2025


NVIDIA ogłosiła dziś przychody za drugi kwartał zakończony 28 lipca 2024 r. w wysokości 30,0 mld USD, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 122% w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym kwartale zysk GAAP na rozwodnioną akcję wyniósł 0,67 USD, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 168% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk Non-GAAP na rozwodnioną akcję wyniósł 0,68 USD, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 152% w porównaniu z rokiem poprzednim.

„Popyt na Hoppery pozostaje silny, a oczekiwania wobec Blackwell są niesamowite” — powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny NVIDIA. „NVIDIA osiągnęła rekordowe przychody, ponieważ globalne centra danych są w pełnym rozkwicie, aby zmodernizować cały stos obliczeniowy za pomocą przyspieszonego przetwarzania i generatywnej AI”.

„Próbki Blackwell są wysyłane do naszych partnerów i klientów. Spectrum-X Ethernet dla AI i oprogramowanie NVIDIA AI Enterprise to dwie nowe kategorie produktów osiągające znaczącą skalę, pokazujące, że NVIDIA jest platformą pełnego stosu i skalowalną dla centrów danych. W całym stosie i ekosystemie pomagamy twórcom modeli pionierskich w usługach internetowych dla konsumentów, a teraz także przedsiębiorstwom. Generatywna sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje każdą branżę”.

W pierwszej połowie roku fiskalnego 2025 NVIDIA zwróciła akcjonariuszom 15,4 mld USD w formie odkupionych akcji i dywidend pieniężnych. Pod koniec drugiego kwartału firmie pozostało 7,5 mld USD w ramach autoryzacji odkupu akcji. 26 sierpnia 2024 r. Rada Dyrektorów zatwierdziła dodatkowe 50,0 mld USD w autoryzacji odkupu akcji bez wygaśnięcia.

NVIDIA wypłaci kolejną kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości 0,01 USD za akcję 3 października 2024 r. wszystkim zarejestrowanym akcjonariuszom 12 września 2024 r.

7 czerwca 2024 r. NVIDIA zakończyła podział akcji w stosunku 10 do 1. Wszystkie przedstawione kwoty akcji i na akcję zostały skorygowane wstecznie, aby odzwierciedlić podział akcji.

Perspektywy
Prognozy firmy NVIDIA na trzeci kwartał roku fiskalnego 2025 przedstawiają się następująco:

Reklama
  • Oczekuje się, że przychody wyniosą 32,5 miliarda dolarów, z marginesem błędu 2%.
  • Oczekuje się, że marże brutto GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio 74,4% i 75,0%, plus minus 50 punktów bazowych. Przez cały rok oczekuje się, że marże brutto będą mieścić się w przedziale 70%.
  • Oczekuje się, że koszty operacyjne GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio około 4,3 mld USD i 3,0 mld USD. Oczekuje się, że całoroczne koszty operacyjne wzrosną w przedziale od średniego do górnego 40%.
  • Oczekuje się, że pozostałe przychody i koszty GAAP i non-GAAP wyniosą około 350 milionów dolarów, z wyłączeniem zysków i strat z inwestycji niezależnych oraz papierów wartościowych będących w obrocie publicznym.
  • Oczekuje się, że stawki podatkowe GAAP i non-GAAP wyniosą 17% plus/minus 1%, z wyłączeniem wszelkich pozycji odrębnych.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

Od czasu ogłoszenia poprzednich wyników finansowych firma NVIDIA poczyniła postępy w następujących obszarach:

Centrum danych

  • Przychody w drugim kwartale osiągnęły rekordową kwotę 26,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 154% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ogłoszono, że połączenie procesorów NVIDIA H200 Tensor Core i NVIDIA Blackwell B200 Tensor Core uzyskało najlepsze wyniki w najnowszych standardowych w branży testach porównawczych MLPerf w zakresie wnioskowania.
  • Ujawniono, że systemy oparte na procesorach graficznych H200 są już dostępne w CoreWeave, pierwszym dostawcy usług w chmurze, który ogłosił ich ogólną dostępność.
  • Zaprezentowano gamę systemów Blackwell wyposażonych w procesory NVIDIA Grace, elementy sieciowe i infrastrukturę od czołowych producentów, takich jak GIGABYTE, QCT i Wiwynn.
  • Odnotowano szerokie przyjęcie platformy sieciowej NVIDIA Spectrum-X Ethernet przez dostawców usług w chmurze, dostawców rozwiązań GPU w chmurze oraz przedsiębiorstwa, a także partnerów włączających ją do swoich ofert.
  • Udostępniono NVIDIA NIM szerokiej dostępności dla deweloperów na całym świecie i ogłoszono, że ponad 150 firm integruje mikrousługi na swoich platformach w celu przyspieszenia opracowywania generatywnych aplikacji AI.
  • Zaprezentowano usługę wnioskowania z Hugging Face opartą na mikrousługach NIM w chmurze NVIDIA DGX, która umożliwia programistom wdrażanie popularnych dużych modeli językowych.
  • Wprowadzono usługę NVIDIA AI Foundry i mikrousługi wnioskowania NIM w celu przyspieszenia generatywnej sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw na całym świecie dzięki kolekcji modeli Llama 3.1.
  • Japonia ogłosiła, że ​​rozwinęła swoje suwerenne możliwości w zakresie sztucznej inteligencji dzięki superkomputerowi ABCI 3.0, integrując procesory graficzne H200 i sieć NVIDIA Quantum-2 InfiniBand.
  • Przyspieszono prace nad obliczeniami kwantowymi w krajowych ośrodkach superkomputerowych na całym świecie dzięki platformie open source NVIDIA CUDA-Q.

Komputer do gier i sztucznej inteligencji

  • Przychody z branży gier w drugim kwartale wyniosły 2,9 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Zapowiedziano NVIDIA ACE, zestaw generatywnych technologii AI, które tchną życie w cyfrowych ludzi, obejmujący teraz NVIDIA Nemotron-4 4B, niewielki model językowy do wnioskowania na urządzeniu, dostępny w ramach wczesnego dostępu dla komputerów RTX AI.
  • Wprowadzono projekt G-Assist, czyli zapowiedź technologii pokazującą możliwości agentów AI w zakresie wspomagania graczy i twórców w czasie rzeczywistym.
  • Zapowiedziano nowe tytuły obsługujące technologię NVIDIA GeForce RTX i DLSS, w tym Indiana Jones and the Great Circle, Dune: Awakening i Dragon Age: The Veilguard. Dzięki temu łączna liczba gier i aplikacji obsługujących technologię RTX wzrosła do ponad 600.
  • Przekroczono 2000 gier dostępnych w usłudze GeForce NOW, rozszerzono usługę na Japonię i ogłoszono premierę gier Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws.

Profesjonalna Wizualizacja

  • Przychody w drugim kwartale wyniosły 454 mln dolarów, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Wprowadzono generatywne modele sztucznej inteligencji i mikrousługi NIM dla OpenUSD w celu przyspieszenia przepływów pracy oraz rozwoju cyfrowych bliźniaków przemysłowych i robotyki.
  • Zapowiedziano, że najwięksi tajwańscy producenci elektroniki budują bardziej autonomiczne fabryki dzięki nowemu referencyjnemu procesowi pracy, który łączy w sobie wizję sztucznej inteligencji NVIDIA Metropolis, symulację NVIDIA Omniverse oraz rozwój robotów AI NVIDIA Isaac.

Motoryzacja i robotyka

  • Przychody branży motoryzacyjnej w drugim kwartale wyniosły 346 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Światowi liderzy w dziedzinie rozwoju robotów, m.in. BYD Electronics, Siemens i Teradyne Robotics, wdrażają platformę robotyczną Isaac do prac badawczo-rozwojowych i produkcji.
  • Zapowiedziano mikrousługi Omniverse Cloud Sensor RTX, które umożliwią dokładną symulację czujników, co przyspieszy rozwój maszyn autonomicznych.
  • Zwycięstwo w konkursie Autonomous Grand Challenge na konferencji Computer Vision and Pattern Recognition w kategorii „End-to-End Driving at Scale” za postępy w budowaniu fizycznych, generatywnych aplikacji AI na potrzeby rozwoju pojazdów autonomicznych.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple zaprzestaje produkcji etui FineWoven na iPhone’a bez bezpośredniego zamiennika

Po dzisiejszym wydarzeniu Apple firma w końcu zdecydowała się pozbyć swojego znienawidzonego Delikatnie tkany przypadkach. Na dobre i na złe, nie będziesz w...

W przyszłym tygodniu zostanie uruchomiony system iOS 18 z nowymi sposobami dostosowywania ekranu głównego

Apple ujawniło datę premiery iOS 18 — a to już za kilka dni. Aktualizacja, która doda nowe sposoby dostosowywania ekranu głównego i ekranu...

Oto, o ile większe są modele iPhone’a 16 Pro od iPhone’a 16

Apple miał dzisiaj dużo ogłoszeńale najważniejsze z nich to iPhone 16 Pro modele i iPhone'a 16. Chociaż linia iPhone'ów Apple'a zwykle ma podobne...
Advertisment