Nowy zakrzywiony wyświetlacz BMW iDrive to „duży krok” w kierunku autonomicznej jazdy


BMW wycofuje się z kolejnej iteracji iDrive, oprogramowania i platformy informacyjno-rozrywkowej, która przez ostatnie 20 lat służyła jako centralny punkt doświadczenia tego producenta w samochodzie.

Ósma wersja iDrive będzie działać głównie na nowym „zakrzywionym” wyświetlaczu, który zaczyna się za kierownicą i rozciąga się do połowy deski rozdzielczej. Obejmuje to połączenie 12,3-calowego zestawu wskaźników i centralnego 14,9-calowego ekranu informacyjno-rozrywkowego w jedną jednostkę skierowaną w stronę kierowcy. Rozmiar ekranu będzie różny w zależności od pojazdu, ale ekran będzie wyglądał jak „pływający” – powiedział producent. Nowy iDrive zadebiutuje jeszcze w tym roku w Nowy elektryczny SUV BMW iX, tak dobrze jak Elektryczny sedan BMW i4.

Mózg tego samochodu będzie również znacznie ulepszony w stosunku do poprzednich modeli, mówi BMW. Komputer pokładowy będzie w stanie przetwarzać od 20 do 30 razy więcej danych niż poprzednie modele, czyli około dwukrotnie więcej niż poprzednio. Umożliwi to lepsze połączenie czujników pojazdu, co pomoże w osiągnięciu wyższego poziomu autonomicznej jazdy.

Według dyrektora technicznego BMW, Franka Webera, iDrive to „duży krok” w kierunku w pełni autonomicznych pojazdów. Wyjaśnił, że iDrive jest zaprojektowany do obsługi autonomicznych systemów jazdy na poziomie 2 i 3.

„To nie jest krok ewolucyjny w stosunku do tego, co mieliśmy w [previous] pokolenia – powiedział Weber. „To zupełnie nowy, zupełnie nowy system, jeśli chodzi o czujniki, komputery, [and] sposób, w jaki został opracowany ”.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, zdefiniowane jako Poziom 2 przez Society of Automotive Engineers, obejmują utrzymywanie pasa ruchu, wykrywanie martwego pola, automatyczne hamowanie awaryjne i adaptacyjny tempomat. Większość głównych producentów samochodów oferuje obecnie w swoich pojazdach pewną wersję zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy. Poziom 3 odnosi się do wysoce zautomatyzowanej jazdy, zwanej również automatyzacją warunkową, w której kierowca nadal musi mieć możliwość przejęcia pojazdu na żądanie.

Reklama

Inni producenci samochodów byli zaskoczeni obietnicą jazdy na poziomie 3. Na przykład Audi powiedziało, że jego sedan A8 będzie pochodził z funkcja o nazwie Traffic Jam Pilot że, gdy jest aktywny, zwalnia ludzkich kierowców z konieczności zwracania uwagi podczas zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Ale funkcja była zależna od zgody władz lokalnych, a usługa Traffic Jam Pilot pozostaje nieaktywna na większości rynków na całym świecie. Audi nie planuje aktywować tej funkcji, a automatyzacja na poziomie 3 pozostaje gmatwaniną wyzwań prawnych, regulacyjnych i biznesowych.

Weber nie powiedziałby, kiedy BMW wprowadzi automatyzację poziomu 3, i zasugerował, że jest to uzależnione od zgromadzenia większej liczby kilometrów testowych w pojazdach wyposażonych w nową wersję iDrive.

„Obecnie nikt nie może zaoferować na początku produkcji możliwości na poziomie 3, ponieważ potrzeba tylu kilometrów testowych” – powiedział. „Potrzebujesz więc pojazdu produkcyjnego, a następnie przeprowadzasz wszystkie testy walidacyjne dla poziomu 3.”

iDrive można obsługiwać dotykiem, aktywacją głosową lub sterowaniem gestami. Istnieją trzy główne układy: Dysk, w którym kierowcy mogą korzystać z „dynamicznie zmieniającego się obszaru w środku wyświetlacza informacyjnego, aby wyświetlać indywidualnie wybierane informacje”; Focus, „zaprojektowany z myślą o wyjątkowo dynamicznych sytuacjach na drodze”; i Galeria, która minimalizuje treści kierownicze, „aby zwolnić jak najwięcej miejsca na zawartość widżetów”.

Istnieje motyw personalizacji, który pojawia się w nowej aktualizacji oprogramowania producenta. Osobisty inteligentny asystent BMW, zbudowany na bazie systemu chmurowego Microsoft Azure, „dostosuje się do indywidualnych potrzeb i procedur kierowcy”, mówi firma, czyniąc go „centralnym kanałem operacyjnym interakcji człowiek-maszyna”.

Wirtualny asystent, dostępny w samochodach BMW od wielu lat, będzie odgrywał rolę „postaci cyfrowej, która potrafi prowadzić naturalny dialog z kierowcą i pasażerem – podobnie jak w relacji międzyludzkiej”. Spodziewaj się pewnych podobieństw do systemu MBUX Mercedes-Benz lub Asystenta Google z systemem Android.

Korzystając z technologii ultraszerokopasmowej (UWB), iDrive będzie w stanie załadować osobiste ustawienia kierowcy, gdy tylko zaczną zbliżać się do pojazdu, wyczuwając jego brelok lub smartfon. BMW określa to jako „wspaniały moment na wejście”, na który składają się geometryczne projekcje, podświetlane klamki drzwi i inne efekty świetlne.

Będą trzy tryby jazdy: sportowy, osobisty i wydajny. Te funkcje sterują funkcjami jazdy, takimi jak przepustnica silnika, charakterystyka układu kierowniczego, hamowanie regeneracyjne i ustawienia podwozia, a także dźwięki wewnętrzne i zewnętrzne. Nowe tryby mogą zostać dodane w przyszłości za pośrednictwem bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania.

Informacje o nawigacji, parkowaniu i ładowaniu pojazdów elektrycznych zostaną w pełni zintegrowane z iDrive. BMW rozszerza swój motyw personalizacji o możliwości mapowania o nową funkcję zwaną „nauką nawigacji”, w której pojazd nauczy się i przewiduje miejsce docelowe, do którego kierowca prawdopodobnie się udaje, na podstawie osobistego identyfikatora kierowcy. Ma to na celu zaoszczędzenie czasu, a także sposób na identyfikację potencjalnych zagrożeń drogowych, które mogą opóźnić podróż.

Firma podała, że ​​iDrive będzie bezprzewodowo obsługiwać zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Przez kilka lat BMW miało wątpliwe wyróżnienie jako jeden z nielicznych producentów samochodów, który pobierał od swoich klientów roczną opłatę za odzwierciedlenie wyświetlacza ich smartfona na ekranie systemu multimedialnego ich samochodu. BMW cofnęło tę decyzję w 2019 rokui od tego czasu bezpłatnie oferuje swoim klientom zarówno CarPlay, jak i Android Auto.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Zuckerberg: Meta zajmie lata, zanim zacznie zarabiać na generatywnej sztucznej inteligencji

Trwa gorączka złota generatywnej sztucznej inteligencji – nie należy się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie przyniesie ona zyski.Firma jest już całkiem rentowna,...

Opcja testowania wątków umożliwiająca użytkownikom automatyczne archiwizowanie starych postów

Meta eksperymentowała z wieloma nowymi funkcjami Threads, swojej platformy mikroblogowania. Teraz szef Instagrama Adam Mosseri ujawnił w środę, że platforma rozpoczęła testowanie...

Kiedy wychodzi Manor Lords?

Panowie dworscy to średniowieczna gra polegająca na budowaniu miast i zarządzaniu, opracowywana w całości przez jednoosobowy zespół (nazywa się Greg...
Advertisment