Nowy wirtualny blat D&D jest zaskakująco dobry do grania osobiście


Zeszłego lata wydawca Dungeons & Dragons, Wizards of the Coast, ujawnił coś naprawdę ambitnego — a wirtualny blat (VTT) stworzony na zamówienie do grania w D&D online. To nie będzie proste doświadczenie z góry na dół z płaskimi mapami i żetonami. Zamiast tego Wizards buduje swój VTT Unreal Engine 5najnowszy i najlepszy wieloplatformowy pakiet przeznaczony do gier wideo, telewizjaI film rozwój. Pojechałem do Seattle na praktyczną demonstrację bardzo wczesnej wersji pre-alfa tego oprogramowania i chociaż projekt jest wciąż w najwcześniejszej fazie, to, co znalazłem, było obiecujące.

Nawet w swojej obecnej formie D&D VTT działa zaskakująco dobrze jak na sesję rozgrywaną osobiście. Siedząc za dużym laptopem do gier, nadal mogłem z łatwością współpracować z innymi graczami i Mistrzem Podziemi przy stole. Za pomocą myszy mogłem sięgnąć w głąb sceny i swobodnie przesuwać moją figurkę — tak jak w zwykłej grze. Ze wszystkimi swoimi bogatymi teksturami, wyrafinowanym oświetleniem i symulowaną fizyką, VTT absolutnie błyszczy w porównaniu nawet z najlepszymi, najbardziej high-endowymi teren stołowy dostępnych dziś na rynku. Otaczający go interfejs jest lekki i stosunkowo szybki. Wygląda atrakcyjnie i ma odpowiednią ilość automatyzacji zarówno dla Dungeon Masters, jak i dla graczy.

W ruchu cyfrowy aspekt tego wszystkiego prawie się rozpływa. Mimo że korzystałem z komputera, nadal czułem się jak w tradycyjnym D&D. Ale wciąż jest to bardzo ciężka praca w toku, z tylko jedną mapą i kolekcją cyfrowych renderów licencjonowane miniatury firmy WizKids. W rzeczywistości nie wszystkie z nich są jeszcze pokolorowane.

Najwyraźniej jest jeszcze wiele do zrobienia, w tym komponent online. Dlatego deweloperzy są ostrożni, aby nie wybiegać zbyt daleko w przyszłość.

„W ogóle nie powinniśmy ujawniać tego publicznie, gdy podstawowe funkcje, które mamy, to rzucać kostkami, mieć inicjatywę i mieć kilka elementów [move] wokół”, powiedział wiceprezes D&D Digital, Chris Cao. „Bo nie mówi, Oto wielki obraz. I tak naprawdę celowo to wymieniamy – i to nie przez szlachetność, tak naprawdę przez to, co najlepsze – polega na tym, że nie znamy idealnego sposobu, w jaki ludzie chcą to wykorzystać.

Reklama

Cao i jego partner programistyczny, główny projektant gry Kale Stutzman, mówią, że cały dotychczasowy proces projektowania był rodzajem eksploracji. Podczas 45-minutowej prezentacji para brzmiała bardziej jak profesorowie niż programiści. Problem, który postanowili rozwiązać: w jaki sposób przełożą 50-letnie doświadczenie fizyczne na format, który kliknie dla cyfrowych tubylców, nie tracąc przy tym efemerycznego rdzenia marki?

„Grają dziesiątki milionów ludzi RPG i którzy znają się na D&D” — powiedział Cao. „Rzeczywista liczba osób, które grają w D&D w dowolnym momencie, nie jest tak duża, jak liczba osób grających w gry wideo RPG. [We believe that’s because] brakuje tylko fragmentu tłumaczenia. Jak damy im cyfrową rzecz, która pozwoli im odejść, Oh. OK. Ma moje znajome rzeczy z gier wideo?”

VTT lubią Podstawy fantazji istnieją już od dłuższego czasu, ale dopiero w ostatniej dekadzie formalnie nawiązali współpracę z Wizards of the Coast oficjalnie licencjonowane treści. To partnerstwo było niesamowitym dobrodziejstwem dla graczy na początku pandemii COVID-19, ponieważ długo działające grupy szukały cyfrowej łodzi ratunkowej, aby utrzymać swoje kampanie domowe, jednocześnie zachowując dystans społeczny. W tym samym czasie do D&D zaczęły napływać osoby zupełnie nieobeznane z tym hobby, bez wątpienia zachęcone takimi programami jak Krytyczna rola I Dziwniejsze rzeczy – i nuda bycia zamkniętym w domu. W rezultacie lider branży Roll20 powiedział, że podwoił swoją bazę użytkowników, rosnąc do 10 milionów zarejestrowanych użytkowników do początku 2022 roku.

Ale Cao i Stutzman są zaskakująco trzeźwi, jeśli chodzi o fakt, że nie będą tylko konkurować z innymi popularnymi VTT.

„Jeśli tworzę narzędzie do mapowania, jaka jest moja konkurencja? Grafiki Google” – powiedział Stutzman. „Jeśli mogę wpisać „tawerna” w Grafice Google i uzyskać lepszą mapę niż moje narzędzie do tworzenia map w tym samym czasie, oznacza to, że moje narzędzie do map zawiodło”.

Dlatego zespół Wizards nie pracuje najpierw nad narzędziami do tworzenia. Ta ciężka praca przyjdzie później. Zamiast tego, prace rozwojowe skupiły się na udoskonalaniu wrażeń ze wspólnej gry przy stole. Bez tego błyskawiczne narzędzie do budowania nie zrobi żadnej różnicy. Oznacza to, że zespół wprowadzał drobne poprawki do działającego prototypu i przechodził wiele, wiele, wiele testów rozgrywki.

„Sposób myślenia o tym jest taki, że musisz ustalić priorytety rzeczy, które zamierzasz zrobić razem, w porównaniu z rzeczami, które zamierzasz zrobić sam” – powiedział Cao. „Ponieważ rzeczy, które robicie razem, są przelotowe. I to nie oznacza tego budynku [3D maps] nie jest ważny. Istnieje wiele dobrych rzeczy i wiele dobrych programów, które koncentrują się na budowaniu. To wspaniale. Ale powodem, dla którego gracie razem w D&D i spędzacie razem czas, jest to, że wspólnie tworzycie chwile.

W jaki sposób VTT zostanie ostatecznie spieniężone? Okazuje się, że to wciąż jest na desce kreślarskiej.

„Wiemy na pewno, że chcemy, aby była to darmowa część, ponieważ ludzie muszą mieć możliwość wypróbowania tego” – powiedział Cao. „To za darmo [part] nie może być grą darmową [though]. Nie może być tak, Hej, idź pograj kilka godzin i zdobądź trochę punktówbo tak nie działa D&D”.

Cao przyznaje, że w tej chwili sprawy wciąż są trochę niepewne, kiedy on, Stutzman i reszta ich zespołu w Wizards ustalają szczegóły.

„Wiem, że brzmi to jak miękkie odpowiedzi” — kontynuował Cao — „ale jeśli możemy obserwować, jak ludzie potrafią się bawić, mogę dostosować biznes do tego, co cenią, zamiast tworzyć strukturę wartości, w której musisz grać. Ponieważ jeśli to zrobimy, w D&D — to faktycznie jest toksyczne dla tego, czym jest D&D. Ponieważ w D&D chodzi o tę wspólną zabawę i pozwolenie na udawanie. To nie znaczy, że jest za darmo. To nie znaczy, że nie zarabiamy na tym. Ale jeśli nie widzimy, jak ludzie go używają, a następnie dostosowujemy się do tego – jeśli próbujemy to przewidzieć lub zaprojektować – działamy przeciwko własnej marce. Sprzeciwiamy się temu, co ludzie tworzą i na czym opierają swoje własne biznesy oraz własne marzenia. Myślę, że w niedawnej przeszłości zdarzały się błędy, kiedy mówiliśmy: „Nie damy rady”. To‘ A my jesteśmy na to bardzo wrażliwi”.

Spodziewaj się, że wkrótce pojawi się więcej informacji na temat VTT, gdy Wizards planuje udostępnić wersji pre-alfa platformy z publicznością.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Największe zwiastuny tygodnia: od 23 czerwca do 29 czerwca

Jeśli chodzi o filmy i telewizję, obecnie utknąłem w dziwnym miejscu. Z jednej strony ciągła wymiana remake'ów, restartów, filmów franczyzowych i sequeli...

Connect Pro: Pierwszy na świecie 100W magnetyczny kabel USB z czytnikiem LED [Video]

Chargeasap właśnie przedstawił swoją nowość Kable ładujące Connect Pro Magnetic. Kable te zostały zaprojektowane, aby rozwiązać kilka różnych problemów, z którymi boryka...

Oto ponad 20 stanów, które rozważają wprowadzenie obsługi cyfrowych identyfikatorów Apple w funkcji Portfela

Jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji ogłoszonych na WWDC w 2021 roku była obsługa przechowywania identyfikatorów w aplikacji Apple Wallet. Ta funkcja, reklamowana...
Advertisment