Nowy Jork wita robotaxis – ale tylko z kierowcami zapewniającymi bezpieczeństwo


Miasto Nowy Jork ogłosiło nowy system zezwoleń dla firm zainteresowanych testowaniem pojazdów autonomicznych na swoich drogach, obejmujący wymóg, aby za kierownicą przez cały czas siedział kierowca zapewniający bezpieczeństwo.

Miasta takie jak San Francisco nadal borykają się z problemami problemów, jakie stwarzają pojazdy do wynajęcia całkowicie autonomiczneMiasto Nowy Jork stara się wyprzedzić problem, przedstawiając tak zwany „rygorystyczny program wydawania zezwoleń”, który, jak twierdzi, zapewni wnioskodawcom „gotowość do bezpiecznego i sprawnego testowania swojej technologii w najbardziej wymagającym środowisku miejskim w kraju”.

„Ta technologia nadejdzie, czy nam się to podoba, czy nie” – oznajmił burmistrz Eric Adams w oświadczeniu dla portalu Krawędź„więc upewnimy się, że zrobimy to dobrze”.

„Ta technologia nadejdzie, czy nam się to podoba, czy nie”

Wymogi wykluczałyby firmy, które nie miały wcześniejszego doświadczenia w testowaniu pojazdów autonomicznych w innych miastach. Kandydaci będą musieli przedstawić informacje z poprzednich testów, w tym szczegółowe informacje na temat wszelkich wypadków, do których doszło oraz częstotliwości przejmowania kontroli nad pojazdem przez kierowców odpowiedzialnych za bezpieczeństwo (co w Kalifornii znane jest również jako „wycofanie się z jazdy”). I co z pewnością będzie najbardziej kontrowersyjnym przepisem, pojazdy całkowicie autonomiczne nie będą dopuszczone do testów na drogach publicznych miasta; dozwolone będą wyłącznie pojazdy z kierowcami zapewniającymi bezpieczeństwo.

Niewielka garstka firm, w tym Waymo i Cruise, wdrożyła pojazdy autonomiczne, znane również jako automatyzacja poziomu 4 – ale problemy dotyczą m.in. utrudnienia w ruchu i bezpieczeństwo utrudniają ich wdrożenie.

Reklama

W październiku ubiegłego roku pojazd Cruise bez kierowcy pociągnął pieszego ponad 20 stóp do krawężnika na ulicy w San Francisco, co skłoniło organy regulacyjne do zawieszenia pozwolenia na działalność firmy. Kilka miesięcy później, Bezzałogowy pojazd Waymo potrącił rowerzystę, powodując lekkie obrażenia. Władze miejskie w San Francisco już to zrobiły skrytykował obie firmy do blokowania dróg oraz utrudniania pracy autobusów i pojazdów uprzywilejowanych.

Miasto Nowy Jork ma nadzieję uniknąć podobnych problemów, wymagając od firm, aby przez cały czas przebywały w pojazdach kierowcy zapewniający bezpieczeństwo. Zgodnie z propozycją Adamsa firmy nadal musiałyby uzyskać zezwolenie od stanowego Departamentu Pojazdów Silnikowych. Ponadto kandydaci musieliby podać szczegółowe informacje na temat zatrudniania i szkolenia kierowców odpowiedzialnych za bezpieczeństwo oraz „zaświadczyć, że będą przestrzegać najnowszych najlepszych praktyk Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacji”.

Miasto Nowy Jork ma nadzieję uniknąć podobnych problemów, wymagając od firm, aby przez cały czas przebywały w pojazdach kierowcy zapewniający bezpieczeństwo

Naturalnie pojazdy autonomiczne musiałyby przestrzegać wszystkich przepisów ruchu drogowego i przepisów dotyczących krawężników. Podobnie firmy będą musiały przedłożyć „protokoły zapewniające, w jaki sposób operator zrekompensuje wszelkie ograniczenia lub awarie systemu AV oraz aktywnie interweniować, aby uniknąć potencjalnych awarii”.

Rzecznik powiedział, że dane z testów antywirusowych zostaną ostatecznie udostępnione na miejskim portalu Open Data. W ramach procesu aplikacyjnego Departament Transportu miasta rozpatrzy wnioski wnioskodawców o nieujawnianie niektórych danych ze względu na poufność.

Podczas gdy inne stany stały się wylęgarniami testów AV, Nowy Jork był trochę miastem duchów. Jednym z powodów mogą być rygorystyczne przepisy stanowe, które obejmują wymóg, aby kierowcy dbający o bezpieczeństwo przez cały czas trzymali ręce na kierownicy. Prawo stanowe pierwotnie wymagało eskorty policji, ale odnowienie prawa kilka lat temu usunęło ten język.

W 2017 r. Cruise ogłosił plany przetestować swoje pojazdy autonomiczne na dolnym Manhattanie, ale plany te zostały później porzucone z niewielkim wyjaśnieniem dlaczego. Z siedzibą w Bostonie Optimus Ride testował autonomiczne wahadłowce na Brooklynie ale tylko na drogach prywatnych w ramach gminnej Stoczni Marynarki Wojennej. Mobileye, oddział Intela, również przetestowałem kilka pojazdów w mieście. Waymo powiedział, że przyniesie swoje pojazdy napędzane ręcznie do celów mapowania.

Producenci samochodów i firmy technologiczne testujące AV zwykle gromadzą się w stanach o bardziej przyjaznych przepisach (takich jak Arizona i Teksas) lub w miejscach, które są wygodniejsze od ich siedziby (takich jak Kalifornia). Nowy Jork nie jest żadnym z nich, ale reprezentuje jeden z największych rynków taksówek na świecie i dlatego jest odpowiednim celem dla firm wykonujących robotyxi.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Senat ponownie zatwierdza program szpiegowski FISA, ale nie przed jego wygaśnięciem o północy

Senat przyjął ustawę ponownie zatwierdzającą art. 720 ustawy o nadzorze wywiadu zagranicznego (FISA), kontrowersyjny program umożliwiający szpiegowanie zagranicznych „celów” bez nakazu ale długa,...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...
Advertisment