Ten nowy Mach-E Rally jest tym, co otrzymasz, jeśli uda Ci się pokonać najbardziej wydajnego elektrycznego SUV-a Forda Mustanga Mach-E, GT, z wycofaną z oferty firmą Focus RS potwór sportu rajdowego. Bród początkowo ujawnione Mustang Mach-E Rally podczas Goodwood Festival of Speed w lipcu, ale dzisiaj ogłasza więcej szczegółów. Produkcja pojazdu planowana jest na początek 2024 r. (tak, to nie są jakieś osiągnięcia jednorazowe), a dostawy pojawią się „wkrótce” później.
Rally nie jest wielkości hot-hatcha jak Focus RS, ale dodatkowe ulepszenia zawieszenia, ochronne osłony podwozia i dodatkowe dostrojenie pozwoliły mu podobnie poruszać się po drogach gruntowych. Ford twierdzi, że poddaje prototypy Mach-E Rally „próbom wytrzymałości na dystansie 500 mil, symulując rajd przełajowy”, aby upewnić się, że przetrwają przygody w terenie. Producent samochodów dodał także dodatkowe osłony podwójnych silników, aby chronić je przed brudem i kamieniami, a także folię na okładzinach drzwi i łukach błotników, aby chronić lakier.
Wstępna cena Mach-E Rally będzie podobna do wersji GT Performance Edition i będzie wynosić około 65 000 dolarów
Ford twierdzi, że Mach-E Rally ma być wyceniony podobny do wersji GT Performance na około 65 000 dolarów – chociaż ostateczna cena zostanie ogłoszona dopiero bliżej czasu produkcji (i prawdopodobnie będzie to uzależnione od wahania cen).
Pod względem specyfikacji Mustang Mach-E Rally 2024 jest podobny do wersji GT Performance Edition. Obydwa mają moc 480 koni mechanicznych, ale celem Forda jest szybsze przyspieszenie od zera do 60 mil na godzinę, aby w rajdzie uzyskać przewagę nad GT Performance w 3,5 sekundy. Rally zapewnia nieco więcej mocy dzięki układowi dwóch silników, którego docelowy moment obrotowy wynosi 650 Nm.
Jako pojazd elektryczny Rally osiąga taki sam zasięg jak Mach-E GT, czyli 250 mil na jednym ładowaniu. To ten sam akumulator o pojemności 91 kWh, który można znaleźć w obecnych pojazdach Mach-E o zwiększonym zasięgu, które w przypadku wersji AWD przejeżdżają 400 km na jednym ładowaniu, szacowany przez EPA. Ford nie przejmuje się jednak zasięgiem, ponieważ twierdzi, że średni dzienny dystans, jaki pokonują klienci Mach-E, wynosi około 30 mil. Oraz dyrektor generalny Forda Jim Farley ma uczucia Jeśli chodzi o naprawdę duży samochody i naprawdę duże akumulatory.
Możesz szybko ładować Rally z maksymalną mocą 150 kW (podobnie jak inne wersje Mach-E), ale Ford wprowadził zmiany, aby skrócić całkowity czas szybkiego ładowania DC Rally: z 10 do 80 procent stanu naładowania w około 36 minut (w porównaniu do około 45 minut na zakres standardowy Mach-E).
Pomimo Forda i innych producentów, Rally nadal będzie wyposażony w złącze CCS Combo przyjęcie złącza Tesliobecnie znany jako Północnoamerykański Standard Ładowania (NACS). Klienci Forda EV mają otrzymać Adaptery CCS-NACS w 2024 rale szczegółów wciąż jest niewiele.
Zawieszenie Rally zostało podniesione o około 20 milimetrów w porównaniu z GT i zawiera specjalnie dostrojone sprężyny oraz amortyzatory MagneRide, które zapewniają przyczepność na wyboistych drogach gruntowych. Ma 385-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe i czerwone zaciski Brembo za 19-calowymi białymi felgami aluminiowymi zapewniającymi lepszą siłę hamowania.
Wnętrze Rally przeszło kilka drobnych zmian, które przypominają, że jeździsz wyjątkowym Mach-E. Deska rozdzielcza zawiera subtelne, błyszczące białe akcenty, a dolne ramiona kierownicy mają błyszczące, białe wykończenie. Dodatkowo na wewnętrznej tapicerce drzwi znajdują się dodatkowe kontrastowe szwy, a siedzenia mają znaczek „Mach-E Rally” wraz z błyszczącymi białymi oparciami. Będąc w pojeździe, nie trzeba podnosić wzroku, ponieważ Rally nie jest wyposażony w panoramiczny szklany dach, jaki można znaleźć w luksusowych wersjach wyposażenia Mach-E.
Technologia wnętrza Rally, w tym 15,5-calowy ekran dotykowy, jest taka sama, jak w innych modelach Mach-E. Oprogramowanie zawiera jednak nowy tryb jazdy RallySport, który umożliwia dodatkowe odchylenie w przypadku większych poślizgów, liniową reakcję przepustnicy zapewniającą lepszą kontrolę i lepsze tłumienie w celu lepszego prowadzenia w zakrętach. Dla kierowców jeżdżących na co dzień może to przełożyć się na lepszą przyczepność na zaśnieżonych i deszczowych warunkach drogowych. Pomocne jest również to, że jest wyposażony w całoroczne opony Michelin Cross Climate2 z rowkami na ściankach bocznych i kierunkowym bieżnikiem.
Oprogramowanie zawiera nowy tryb jazdy RallySport
Ford oferuje także 90-dniową wersję próbną najnowszego zestawu głośnomówiącego asystenta kierowcy BlueCruise (wersja 1.3), który użytkownicy mogą kupić lub odłożyć na później. Ford twierdzi, że zaktualizowana wersja poprawiła wspomaganie zmiany pasa ruchu, zmianę pozycji pasa ruchu oraz lepsze ogólne prowadzenie na zakrętach i jazdę po wąskich pasach.
W modelu Rally znajduje się dodatkowy zestaw świateł z przodu oraz dwie okrągłe lampy przeciwmgielne na stożku przednim, które według Forda są inspirowane rajdami. Dostępne kolory to niebieski grabber, czarny cień, zielony erupcyjny, żółty grabber, biały gwiazda i nowy szary lodowiec.
Fani, którym brakuje Focusa RS, pokochają inspirowany skrzydlatym spojlerem w Rally, a fani oldschoolowego Mustanga mogą nadal lamentować, jak daleko od materiału źródłowego odszedł elektryczny SUV.