Platforma Asany już pomaga zespołom w ustalaniu zadań i sprawdzaniu, komu przydzielono jakie obowiązki, a teraz mówi, że „członkowie zespołu AI” wkroczą z poradami i planami dotyczącymi tego, kto powinien współpracować, aby wykonać zadania.
W komunikacie prasowym Asana twierdzi, że jej model sztucznej inteligencji może wykorzystywać przechowywane informacje o historycznych relacjach i przeszłych projektach zespołów, aby przydzielać pracę osobom o najlepiej dopasowanych zestawach umiejętności, na przykład oznaczać projektantów znających style marki do pracy nad kreatywnymi projektami. Może także wyszukiwać brakujące informacje przed udzieleniem odpowiedzi na żądanie i aktywnie kontaktować się z zespołem, aby zebrać te dane.
Według współzałożyciela i dyrektora generalnego Asany, Dustina Moskovitza: „Jesteśmy w stanie to zrobić lepiej niż ktokolwiek inny, ponieważ zbudowaliśmy Asanę na wykresie pracy, który odwzorowuje związek między pracą wykonywaną przez Twój zespół, informacjami o tej pracy i ludzie wykonujący tę pracę.”
Wersja Asany nie zawierała konkretnych przykładów, ale stwierdzono, że klienci już ją testują, jak jedna z anonimowych organizacji marketingowych, która twierdzi, że bot AI tworzy dostosowane treści marketingowe, tłumaczy zasoby na różne języki i standaryzuje przepływy pracy.
Firma ogłosiła także interfejs czatu dla członka zespołu AI, dzięki któremu użytkownicy mogą zadawać mu pytania dotyczące ich bieżącego projektu.