Warframekosmiczna gra ninja, w której możesz nakarmić gigantyczną paszczę i prowadzić motocykl w roku 1999, ma nową aktualizację. Undermind Vallis jest przykładem fantazji, którą zdefiniowano Warframe w ostatnich latach.
Wydane w środę rozszerzenie wprowadza nową Warframe z motywem grzybów, która tańczy, a także zupełnie nowy obszar grzybów do eksploracji. Ale to także powrót do podstaw, z kolejnym zadaniem mającym na celu upewnienie się, że ta skomplikowana, ekspansywna 12-letnia gra MMO ma sens dla nowych graczy.
To długo oczekiwane zadanie, które uczy, zwane „Nauczycielem”. Warframe graczom, jak korzystać z jednego z najbardziej podstawowych — a zarazem najbardziej skomplikowanych — systemów gry: modowania.
W Warframemody to ulepszenia, które można dodać do swojej postaci lub broni, aby zwiększyć ich umiejętności. Różnią się one od prostych (zwiększenie obrażeń lub przyspieszenie szybkości przeładowania) po niszczycielsko złożone. Warframe YouTuberzy będą tworzyć godzinne filmy o wyidealizowanych kompilacjach, które wykorzystują potężne mody w połączeniu ze sobą, aby stworzyć niszczycielskie efekty.
Jednak nie ja! Jestem komicznie kiepski w modowaniu. Za każdym razem, gdy awansuję nową Warframe lub broń, mój zawzięty chłopak pojawia się za mną i mówi: „pokaż mi swoje mody”, a ja patrzę na niego jak pies, który dostał się do śmieci, gdy otwieram menu, aby odkryć, że dodałem najbardziej podstawowy modyfikator obrażeń do mojej broni, a potem zapomniałem kiedykolwiek dotknąć mechaniki.
Po rozmowach z twórcami, którzy pracowali nad „The Teacher”, wiem, że nie jestem jedyny.
„Nauczyciel” powstał we współpracy pomiędzy Warframe deweloper Digital Extremes, który dostarczył sos narracyjny, oraz Sumo Digital, który zaprojektował misję, która pojawi się na początku Warframe dla nowych graczy.
W zadaniu gracz zostaje poproszony o odzyskanie nowego segmentu dla swojego statku kosmicznego, ale przerywa mu groźny, potężny wojownik o imieniu Teshin, który odbiera graczowi umiejętności i broń do walki wręcz, zmuszając go do interakcji z systemem modyfikacji, aby z łatwością zademonstrować jego moc.
Wielu członków zespołu Sumo Digital było już fanami Warframeale inni nigdy wcześniej nie grali, według głównego projektanta gier Sama Bakera. To właśnie ta zewnętrzna perspektywa okazała się kluczowa.
„Pierwszą rzeczą, jaką zrobiliśmy, było po prostu usiąść za nimi, przejść od razu do samouczka i robić niesamowite notatki na temat miejsc, w których wypadli” – powiedział Baker. Wyskakujące menu we wczesnej fazie gry wprowadzało graczy w modowanie. Jednak Baker i zespół Sumo Digital zauważyli, że nie zadziałały one na wszystkich.
„Niektórzy ludzie nie widzieli podstawowych instrukcji, w których migała na ekranie informacja o umieszczeniu moda w gnieździe” – powiedział.
„Myślę, że wiele osób mogło wchodzić w fazę wczesną gry, oglądając mody, ale tak naprawdę ich nie rozumiejąc” – powiedział główny projektant narracji Ryan Mole z Digital Extremes. „Myślę, że pod koniec zadania bardzo ważne było, aby gracze pomyśleli: «Hej, modowanie jest fajne. Chcę spróbować więcej tego»”.
Warframemody pozwalają graczom tworzyć niesamowicie potężne synergie, które zamieniają ekran w zastrzyk liczb. Ale „Nauczyciel” nie jest o tym. Niektórzy gracze z długim stażem będą chcieli, aby misja była bardziej dostosowana do ich potrzeb, na przykład do tworzenia potężnych i specyficznych konfiguracji dostosowanych do biegania Warframeniezwykle trudny tryb Ścieżki Stali. Jednak po rozmowie z Bakerem i Mole’em stało się jasne, że „Nauczyciel” wypełnia prawdziwą i znaczącą lukę w grze dla początkujących graczy — a zrobienie tego nie jest tak proste, jak się wydaje.
„W tle jest wiele drobnych poprawek i subtelnych rzeczy, które mają po prostu pokazać, co potrafi, a nie powiedzieć” – powiedział Baker. Na przykład jednym z celów „Nauczyciela” jest pokazanie, w jaki sposób mody mogą tworzyć potężne efekty statusu żywiołów; w tym przypadku obrażenia magnetyczne, które zjadają kawałki tarcz wroga.
„[…] Musieliśmy zmienić broń na broń strzelającą seriami, ponieważ bardziej podkreśla ona szybkość aktywacji” – powiedział Baker. „Ale nie chcesz tego […] mów ludziom: „o tak, właściwie na modzie na poziomie podstawowym masz tylko kilka procent szans na wywołanie efektu żywiołu”. Jak więc przekazać to samouczek, nie zmieniając tego?”
Doświadczony Warframe gracze będą instynktownie szukać tego rodzaju efektu broni i rozumieć, jak on działa, ale nowych graczy trzeba nauczyć zwracać na te rzeczy uwagę.
„Nie jest to rodzaj tworzenia gier, którym musieliśmy się tak bardzo przejmować w Warframe tylko dlatego, że nie na tym się skupialiśmy” – powiedział Mole. „Ale po części nie skupialiśmy się na tym, że tak naprawdę nigdy nie mówiliśmy ludziom, jak korzystać z modów”.
„Stworzenie naprawdę prostej misji wymaga tak wiele pracy, że – szczerze – można ją ukończyć w około 15 minut” – powiedział Baker. „Ale dla wielu ludzi są to miesiące pracy”.
Baker wyraźnie promieniał podekscytowaniem możliwością pracy nad grą, którą kocha, i stworzenia misji dla jednej ze swoich ulubionych postaci.
„Kocham Teshina” – powiedział. „To mój 8-letni wewnętrzny pomysł na to, co jest fajne”.
W ciągu 12 lat od premiery pt. Warframe prowadzi konsekwentną walkę z własnym procesem wdrażania graczy. Istnieje wiele skomplikowanych systemów, o które gracze nie muszą się martwić – i nawet nie będą mieli do nich dostępu – aż do kilku godzin gry. Inne, takie jak modowanie, zwiększają złożoność w zależności od tego, ile czasu chcesz zainwestować. Aktualizacja z początku tego roku usprawniono wczesną grę aby gracze mogli dosięgnąć Warframeniesamowity rozwój fabuły i mniej czasu na grindowanie z przodu.
W przypadku „The Teacher” jasne jest, że twórcy podwoją swoje zobowiązanie, aby mieć pewność WarframeWczesna gra nie pozostanie zamknięta w roku 2013. Nowi gracze mogą dostać się do gry — nawet jeśli przegapią podpowiedzi w menu.