Cztery lata temu dyrektor ds. projektowania Electronic Arts odszedł, aby współzałożył własną pracownię, stworzony przy wsparciu firmy Nexon. W poniedziałek studio Patricka Söderlunda zaprezentowało swoją pierwszą grę: Finałyoparta na drużynie, darmowa strzelanka dla wielu graczy inspirowana narracjami science-fiction o krwawych sportach, takich jak Gra w kalmary oraz Biegnący mężczyznagdzie prawie wszystko na mapach gry może zostać zniszczone.
Finały, powiedział dyrektor kreatywny Embark Studios, Gustav Tilleby, jest „budowniczym bohaterów, a nie strzelaniem do bohaterów”. Jak pokazano na debiutanckim zwiastunie, gracze będą mieli dostęp do różnych rodzajów broni i ich zastosowań taktycznych, od katany i innej broni do walki wręcz, po wyrzutnie rakiet, a nawet pistolet piankowy, który może wzmocnić kruszące się ściany lub zbudować most na wyższy poziom .
„Chcemy zbudować grę, która zapewni graczom narzędzia do znaczącej interakcji, zmiany i korzystania z ich świata” – powiedział Tilleby. „Więc to jest strzelec; to gra, w której ważne jest celowanie i strzelanie. Ale jest to również gra, w której gracze mogą korzystać ze środowiska i dostosowywać się do zmian w środowisku”.
“Chcemy Finały być grą o intuicyjność; Gdziekolwiek myślisz, że coś powinno działać, prawdopodobnie tak będzie” – powiedział Tilleby. Stąd rozległe zniszczenia, które gracze mogą siać na całej mapie. Standardowy mecz w Finały wezmą udział cztery zespoły po trzech graczy każda. To „nie jest battle royale, nie jest to symulacja wojskowa” – podkreślił Tilleby.
Embark Studios z siedzibą w Sztokholmie zostało założone w 2018 roku przez Söderlunda i Roba Runnessona, który jest również dyrektorem kreatywnym Embark. Pierwotnie pierwsza gra Embark miała być Poszukiwacze ARCfree-to-play, trzecioosobowa strzelanka science-fiction, która była ogłoszone w grudniu na The Game Awards 2021. W sierpniu Embark ogłosił Poszukiwacze ARC został przesunięty na 2023; ale coś o kryptonimie „Project Discovery” – który jest Finały — „postępował szybciej, niż sobie wyobrażaliśmy”, Söderlund powiedział:przesuwając jego rozwój i uruchamiając planowanie zgodnie z harmonogramem.
Finały„W pełni zniszczalne środowisko” oznacza, że jest mnóstwo chaosu do zrobienia – powiedział Tilleby. Nazwał mapy „hiperrealistycznymi wirtualnymi placami zabaw”, które są „oparte na kultowych lokalizacjach w świecie rzeczywistym”. Jeden pokazany w poniedziałek był oparty na przykład na Hotelu Monaco w Monte-Carlo (chociaż Embark nie podawał żadnych szczegółów na temat tego, dokąd jeszcze zmierza gra).
Środowiska będą miały zmienną pogodę i porę dnia, aby jeszcze bardziej zróżnicować każdy mecz. Gracze mogą niszczyć meble i dekoracje lub same budynki, wysadzając w powietrze ścianę nośną i obserwując, jak reszta konstrukcji spada. „Możesz wchodzić w interakcje z obiektami fizycznymi, możesz je podnosić i rzucać nimi, podpalać rzeczy” – powiedział Tilleby.
Kluczową innowacją stojącą za całym tym zniszczeniem, powiedział Tilleby, jest to, że wszystko działa dalej Finałyserwerów, w przeciwieństwie do sprzętu ich klientów. To właśnie umożliwia zawalenie się całego budynku, powiedział Tilleby. „Ruchy i destrukcje po stronie serwera to kolejna rzecz, za którą ścigamy się od dłuższego czasu” – dodał. „W przestrzeni wieloosobowej otwiera tak wiele możliwości. To trochę jak święty Graal.
Awatary graczy będą oczywiście można dowolnie dostosowywać zarówno pod względem wyglądu, jak i wydajności. „Możesz być zwinny, tak jakby [like a] ninja, wchodź na dachy i eliminuj wrogów kataną lub możesz być ciężkim czołgiem z wyrzutnią rakiet. To naprawdę zależy od ciebie. Tak, gra „z pewnością będzie miała formę przepustki bojowej” – powiedział Tilleby. Na poniedziałkowej odprawie widzieliśmy między innymi zawodników ubranych w balerinki i zbroje samurajów.
Finały rozpocznie się w czwartek 29 września i potrwa do 3 nad ranem EDT w poniedziałek 3 października. przyjmowanie rejestracji na PC alfa (przez Steam) w tej chwili, ale mówi, że populacja graczy będzie ograniczona i nie wszyscy zostaną wpuszczeni. (Kiedy Finały pojawi się w pełnej wersji, pojawi się również na PlayStation 5 i Xbox Series X). Gracze mogą spodziewać się, że zagrają w grę, która ma błędy i problemy z balansem, i prosi się ich, aby nie przesyłali strumieniowo swojej gry (chociaż dzielenie się pisemnymi wrażeniami jest w porządku). Alfa będzie działać w Europie i Ameryce Północnej.
Finały nie ma jeszcze daty ani okna uruchomienia; Embark planuje zakrojone na większą skalę testy alfa i beta po tym, który odbędzie się w nadchodzący weekend.