Nowe rozwiązanie SoC firmy Intel przyspiesza wprowadzanie innowacji w pojazdach elektrycznych, obniżając koszty


Wysoka cena zakupu pojazdu elektrycznego (EV) pozostaje jedną z największych barier dla potencjalnych nabywców w skali globalnej. Pojazdy elektryczne są obecnie droższe w budowie niż tradycyjne samochody napędzane benzyną, przede wszystkim ze względu na wysokie koszty związane z zaawansowaną technologią akumulatorów i silników elektrycznych. Rozwiązaniem krótkoterminowym jest zwiększenie wydajności istniejącej technologii akumulatorów poprzez oszczędności energii na poziomie pojazdu, w tym lepszą integrację z infrastrukturą stacji pojazdów elektrycznych. To jest dokładnie wyzwanie, które Silicon Mobility, firma należąca do Intela, rozwiązała teraz, wprowadzając na rynek nowy układ na chipie (SoC) OLEA U310. Ta technologia nowej generacji obiecuje znacznie poprawić ogólną wydajność pojazdów elektrycznych (EV), usprawnić procesy projektowania i produkcji oraz rozszerzyć usługi SoC, aby zapewnić płynne działanie na różnych platformach stacji EV.

Jako pierwszy w branży, nowy SoC jest jedynym kompletnym rozwiązaniem, które łączy sprzęt i oprogramowanie w jednym i został zaprojektowany tak, aby sprostać potrzebom kontroli domeny układu napędowego w architekturach elektrycznych z rozproszonym oprogramowaniem. Zbudowany w oparciu o unikalną hybrydową i heterogeniczną architekturę, pojedynczy OLEA 310 FPCU może zastąpić aż sześć standardowych mikrokontrolerów w kombinacji systemowej, w której steruje falownikiem, silnikiem, skrzynią biegów, przetwornicą DC-DC i wbudowanym- ładowarka. Korzystając z 310 FPCU, producenci oryginalnego sprzętu (OEM) i dostawcy Tier 1 mogą jednocześnie kontrolować wiele różnorodnych funkcji zasilania i energii w czasie rzeczywistym.

Oprócz redukcji zestawienia materiałów (BoM), wstępne dane pokazują do 5% poprawę efektywności energetycznej, zmniejszenie rozmiaru silnika o 25% przy tej samej mocy, o 35% mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie i nawet 30-krotne zmniejszenie wymiarów komponentów pasywnych w porównaniu z dzisiejszymi pojazdami elektrycznymi. Korzyści płynące z nowego rozwiązania Silicon Mobility umożliwiają producentom pojazdów elektrycznych projektowanie pojazdów elektrycznych definiowanych programowo o wyjątkowych osiągach, lepszym zasięgu i potencjalnie niższych kosztach produkcji, ponieważ mają teraz mniej komponentów do zintegrowania. Nowe rozwiązanie uzupełnia także istniejącą rodzinę układów SoC pojazdów definiowanych programowo (SDV) firmy Intel Automotive i wspólnie przyspieszy transformację branży w kierunku przyszłości całkowicie elektrycznej i definiowanej programowo.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pokémon Go Jangmo-O Guide Day Day

Pokémon Go ma Dzień społeczności Jangmo-O wydarzenie na 21 czerwca od 14 do 17 w czasie lokalnym.Zgodnie z oczekiwaniami podczas wydarzenia z...

iPhone’y i iPady są teraz wyposażone w etykiety energetyczne UE

Jeśli mieszkasz w Unii Europejskiej i odwiedzasz dziś stronę Apple, zauważysz nowy fragment informacyjny obok iPhone'ów i iPadów: kolorowe etykiety energetyczne oceniające wydajność...

Meta rozmawiała z zakupem maszyn myślących, zakłopotania i bezpiecznej superinteligencji

W tym momencie łatwiej jest powiedzieć, które startupy AI Mark Zuckerberg nie spojrzał na pozyskanie.Oprócz Ilya Sutskever Bezpieczna nadintegencja (SSI), źródła mówią mi,...
Advertisment