Jako pierwszy w branży, nowy SoC jest jedynym kompletnym rozwiązaniem, które łączy sprzęt i oprogramowanie w jednym i został zaprojektowany tak, aby sprostać potrzebom kontroli domeny układu napędowego w architekturach elektrycznych z rozproszonym oprogramowaniem. Zbudowany w oparciu o unikalną hybrydową i heterogeniczną architekturę, pojedynczy OLEA 310 FPCU może zastąpić aż sześć standardowych mikrokontrolerów w kombinacji systemowej, w której steruje falownikiem, silnikiem, skrzynią biegów, przetwornicą DC-DC i wbudowanym- ładowarka. Korzystając z 310 FPCU, producenci oryginalnego sprzętu (OEM) i dostawcy Tier 1 mogą jednocześnie kontrolować wiele różnorodnych funkcji zasilania i energii w czasie rzeczywistym.
Oprócz redukcji zestawienia materiałów (BoM), wstępne dane pokazują do 5% poprawę efektywności energetycznej, zmniejszenie rozmiaru silnika o 25% przy tej samej mocy, o 35% mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie i nawet 30-krotne zmniejszenie wymiarów komponentów pasywnych w porównaniu z dzisiejszymi pojazdami elektrycznymi. Korzyści płynące z nowego rozwiązania Silicon Mobility umożliwiają producentom pojazdów elektrycznych projektowanie pojazdów elektrycznych definiowanych programowo o wyjątkowych osiągach, lepszym zasięgu i potencjalnie niższych kosztach produkcji, ponieważ mają teraz mniej komponentów do zintegrowania. Nowe rozwiązanie uzupełnia także istniejącą rodzinę układów SoC pojazdów definiowanych programowo (SDV) firmy Intel Automotive i wspólnie przyspieszy transformację branży w kierunku przyszłości całkowicie elektrycznej i definiowanej programowo.